2 perc olvasási idő

Egy új kutatás azt mutatja, hogy a legtöbb ügyfél ember által vezetett ügyfélszolgálatot szeretne a mesterséges intelligencia helyett

Egy nemrégiben végzett alapos kutatás szerint a fogyasztók mintegy kétharmada inkább nem szeretné, ha a mesterséges intelligencia (AI) részt venne ügyfélszolgálati kapcsolataiban.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Egy új kutatás azt mutatja, hogy a legtöbb ügyfél ember által vezetett ügyfélszolgálatot szeretne a mesterséges intelligencia helyett
Forrás: Depositphotos

Ha a tanulmány azt is feltárná, hogy egy vállalat mesterséges intelligenciát kíván használni ügyfélszolgálati műveleteiben, a válaszadók több mint fele fontolóra venné a riválisra való váltást is.

A 2023 végén végzett kiterjedt közvélemény-kutatás több ezer fogyasztó bevonásával készült, és rávilágított a fogyasztók automatizálás és mesterséges intelligencia szolgáltatási műveletekben való használatával kapcsolatos aggodalmai és az ügyfélszolgálati vezetők lelkesedése közötti ellentmondásra.

Keith McIntosh, a Gartner Customer Service & Support gyakorlati kutatási igazgatója a tanulmányban elmondta: „Bár jelentős nyomás nehezedik az ügyfélszolgálati vezetőkre az AI beépítése érdekében, nem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják az ügyfelek aggályait, különösen akkor, ha ez az ügyfelek lemorzsolódásához vezethet.”

A fogyasztók leginkább amiatt aggódnak, hogy kevésbé férnek hozzá emberi képviselőkhöz

A közvélemény-kutatás szerint a fogyasztók fő aggodalma a mesterséges intelligencia miatt az ügyfélszolgálatban az emberi képviselő megszerzésének lehetséges nehézségei. A következő lépés a munkahelyeket helyettesítő mesterséges intelligenciával és a hamis információk átadásával kapcsolatos aggodalmak.

„A fáradt önkiszolgáló lehetőségek után az ügyfelek készen állnak az emberi interakcióra” – mondta McIntosh. Sokan attól tartanak, hogy a mesterséges intelligencia újabb akadályként fog szolgálni, amely elválasztja őket az élő ügynöktől. A szolgáltatási vezetőknek meg kell mutatniuk, hogy a mesterséges intelligencia javíthatja, nem pedig bonyolíthatja a szolgáltatási élményt.”

A felmérés szerint a szolgáltató vállalatoknak gondoskodniuk kell arról, hogy automatizálásuk és AI-készségeik kiegészítsék a szolgáltatási élmény tervezésének legjobb szabványait, ha növelni akarják az ügyfelek bizalmát a mesterséges intelligencia iránt. Ez magában foglalja az azzal kapcsolatos nyílt kommunikációt, hogy a fogyasztók mikor és hogyan léphetnek kapcsolatba emberi ügynökkel, ha úgy kívánják.

A mesterséges intelligencián alapuló csevegőrobotoknak például nyitottnak kell lenniük korlátaikkal kapcsolatban, és szükség szerint zökkenőmentesen kell továbbítaniuk a párbeszédet az emberi szereplőknek, ezáltal fenntartva a szerepvállalás kontextusát.

Ez a tanulmány hangsúlyozza az ügyfélszolgálat változó terepén a technikai fejlődés és a fogyasztói preferenciák és kérdések egyensúlyának szükségességét.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+