
Az Amazon pert indított a feltételezett visszatérítési csalók ellen, a veszteségeket több százezer dollárra becsülik. Más perek különböző módokon tárják fel a csalók visszatérítési rendszerekkel való visszaélését.
Az egyik figyelemre méltó történet a CNBC hírhálózatból származik. Részletezi egy Amazon alkalmazott esetét, aki 3,500 dollárt keresett azért, hogy a visszaküldött ügyfélmegrendeléseket visszaküldöttként jelölje meg a vállalat belső rendszerében, annak ellenére, hogy a csomagokat valójában soha nem küldték vissza a vállalatnak.
A csalárius csoportok szervezett vállalkozásként működnek, amelyek hamis értesítések révén visszatérítési szolgáltatásokat kínálnak. Általános állítás, hogy a csomag soha nem érkezett meg, vagy hogy az ügyfél üres csomagolást kapott.
„A visszatérítési csalások, amikor az ügyfél csalárd módon becsapja a kiskereskedőt, hogy pénzt térítsen vissza a vásárlásért anélkül, hogy fizikailag visszaküldené az árut, annyira elterjedtek, hogy a csoportok most a Redditen, a TikTokon és a Telegramon értékesítik szolgáltatásaikat. Ha beírja a „visszatérítési módszer” vagy az „r3fund” szót a TikTok-on, hogy megkerülje a tartalommoderátorokat, olyan videók jelennek meg, amelyekben a felhasználók készpénzhalmokat, edzőcipőket és iPhone-okat mutatnak be” – áll a jelentésben.

Source: Depositphotos
Növekszik a lopások és csalások száma
Az Amazon veszteségei több százezer dollárra rúgnak. A vállalat már pert indított azok ellen, akiket visszatérítési csalással gyanúsítanak.
A kiskereskedők tavaly több mint 101 milliárd dollárt veszítettek a visszatérítési csalások miatt, a Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség és az Appriss Retail felmérése szerint.
Csalás, hazugság és valótlanság elhelyezése a hirdetésben
A probléma nemcsak a visszaküldési csalás, hanem a hamis megrendelések elterjedése is. Az OECD által az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalával (EUIPO) együttműködésben nemrégiben készített tanulmány szerint a hamisított áruk kereskedelme végzetes következményekkel járhat, különösen a kis- és középvállalkozások számára.
A Facebookon, a TikTokon, a Discordon és a Redditen a közösségi média befolyásolóinak hulláma pénzt keres a Kínából importált illegális kopogtatók népszerűsítésével. A hamisított termékeket gyakran gyermekek értékesítik, ez nem titok.
A visszaküldés nagy veszteséget jelent az e-boltok számára. Ezek a környezeti és gazdasági terhek szerencsétlen kombinációját jelentik. Egyes országok a visszaküldések korlátozását tervezik.