
.
A mennyiség és a hatékonyság ellentéte
A divatipar a kiskereskedelmi piac vezető szegmensévé vált, 2023-ban 1,2 billió dolláros éves bevétellel. Az erős piacokat Kína, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország alkotja. 2023-ban 214,8 milliárd dolláros bevételével azEgyesült Államok jelenti a második legnagyobb divatpiacot Kína után (639,5 milliárd dollár). Az amerikai piac a teljes konverziós tölcsérben átlagon felüli értékeket mutat. Az add-to-cart arány eléri a 13,6%-ot, a kosárelhagyási arány pedig a 10,6%-ot, ami jelentősen meghaladja a 12,3%-os és 9,8%-os globális átlagot.
Németország és Nagy-Britannia
Ezzel szemben a német piac, amely 2023-ban 27,7 milliárd dollár bevételt generált, a globális átlaghoz képest alacsonyabb add-to-cart arányt (10,9%) és kosárelhagyási arányt (7,9%) mutat. Hasonló tendencia figyelhető meg az Egyesült Királyságban is, ahol a kosárba helyezési arány 11,5%, a kosárelhagyási arány pedig 8,3%. Érdekes módon a vásárlói magatartásban mutatkozó különbségek ellenére mindhárom piac hasonló, 3,0% és 3,2% közötti konverziós arányt ér el, ami meghaladja a 2,5%-os globális átlagot.

Source: ECDB
Mi az oka ezeknek az eltéréseknek?
A német és a brit fogyasztók a jelek szerint elszántan és céltudatosan vásárolnak, mivel hajlamosak arra, hogy a vásárlás egyértelmű szándékával tegyenek termékeket a kosarukba. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a fogyasztók esetleg csak úgy mellékesen tesznek termékeket az online bevásárlókosarukba. Például azért, hogy „megmentsenek” egy bizonyos ruhát, vagy hogy összehasonlítsák a különböző üzletek által kínált árakat.
A fizetéssel kapcsolatos aggodalmak, az előre nem látható díjak vagy a korlátozott fizetési módok szintén szerepet játszhatnak abban, hogy az emberek vásárlás nélkül hagyják a kosarukat.
A vásárlási szokásokban megfigyelt eltérések aláhúzzák a piacokhoz igazított megközelítések jelentőségét. Az amerikai online áruházak előnyösnek találhatják a pénztári folyamat egyszerűsítését, míg a német és brit online áruházak a termékek kosárba helyezésének növelésére összpontosíthatnak. A konverziós stratégiák piacokon belüli eltérései a társadalmi és gazdasági hatásokból, valamint a fogyasztói cselekvéseket jelentősen befolyásoló kulturális elemek ből erednek. A hagyományok és vásárlási szokások ismerete szerepet játszik a globális terjeszkedés hatékonyságában.
Következtetés
Míg a vásárlói utak a konverziós tölcsér folyamatát tekintve eltérőek lehetnek a különböző piacokon, a végső eredmény – a konverziós ráta – mindegyiküknél egységesnek tűnik, ami azt jelzi, hogy az e-kereskedelemben a siker elérése különböző stratégiákkal és módszerekkel közelíthető meg.