2 perc olvasási idő

Brüsszel vs. alku: az EU kipukkasztja a kínai bevásárlóbuborékot?

Hallottad már a legújabb zümmögést ezekről az olcsó kínai online boltokról? Úgy tűnik, hogy az Európai Bizottság arra készül, hogy csavarkulcsot dobjon a munkájába!

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Brüsszel vs. alku: az EU kipukkasztja a kínai bevásárlóbuborékot?
Forrás: Depositphotos

Tehát itt van az üzlet: jelenleg, ha valamit rendel az EU-n kívülről, ami 150 euró alatt van, akkor nem fizet vámot. Édes, igaz? Nos, az Európai Bizottság azon gondolkodik, hogy kihúzza a dugót ebből a kis előnyből.

Nem titok, hogy a Shein, a Temu és az AliExpress jelentősen felülmúlta az európai online boltokat, gyakran az európai vállalkozások kárára. Része a titkos szószuknak? A kínai kormány állja az olcsó légi közlekedés számláját.

Csak tavaly 2,3 milliárd olcsó csomag landolt Európa küszöbén. És április? Olyan volt, mintha korán jött volna a karácsony 350 millió csomaggal! De még ne tartsa vissza a lélegzetét a változásokért. A vámosok már a szemgolyójukig dolgoznak.

És ne felejtsük el: Ezek a kínai e-kereskedelmi marketing sztárok már egy ideje forró vízben vannak. A megkérdőjelezhető termékbiztonságtól a hamisításig több problémájuk van, mint egy magazintartónak. Csak a múlt hónapban fogyasztói felügyelők egy csoportja lecsapta Temu-t, mert gyors és laza volt az információkkal, és megkérdőjelezhető értékesítési taktikákat alkalmazott.

Temu válasza? Ó, tudod, a régi „újak vagyunk itt, még mindig tanuljuk a köteleket” rutin. Klasszikus lépés, igaz?

Szóval, csatoljátok be, emberek! Lehet, hogy a piszok olcsó online vásárlás napjai meg vannak számlálva. De hé, a jó oldalon, talán végre láthatunk néhány tisztességes játékot az e-kereskedelmi marketing játékban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A globális e-kereskedelem átlépi az 5 billió dollárt. Mi változik 2026-ban?
3 perc olvasási idő

A globális e-kereskedelem átlépi az 5 billió dollárt. Mi változik 2026-ban?

Az online vásárlás történelmet írt – az ECDB szerint először lépte át az évi 5 billió dolláros határt. Míg a növekedés stabil 8,6%-ra lassul, a nyertesek és vesztesek térképe drámaian változik. Shein és Temu veszít lendületéből, míg az élelmiszerboltok e-kereskedelme kétszámjegyű ütemben fejlődik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Az ünnepi vásárlás most nyáron kezdődik és 3 hónapig tart – derül ki a kutatásokból
6 perc olvasási idő

Az ünnepi vásárlás most nyáron kezdődik és 3 hónapig tart – derül ki a kutatásokból

Az Amazon Ads marketingútmutatót adott ki a 2025-ös ünnepi szezonra. Az eredmények radikális változást mutatnak a vásárlási magatartásban: a vásárlók 14%-a nyáron kezd vásárolni, 31%-a pedig a Cyber Monday után fejezi be a vásárlást. Az ár és a minőségi tartalom fontosabb, mint valaha.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU