A gazdasági megfontolások dominálnak a kiadásokban
2023-ban az amerikai gazdaság 2,5%-kal nőtt, az infláció pedig 3,4%-ra csökkent. A javuló gazdaságról szóló jelentések ellenére a Z generációs fogyasztók mindössze 30% -a optimista az előző évhez képest. Az óvatosság még hangsúlyosabb Európában, ahol a gazdaság szinte nulla növekedést tapasztal. Az Egyesült Királyság Z generációja 25% -kal pesszimistább, mint Amerikában.
„Ez megmagyarázza, hogy a TikTok miért van tele a „hangos költségvetésről” szóló videókkal, ahol az emberek nyíltan beszélnek pénzterveikről és erőfeszítéseikről, hogy kevesebbet költsenek. Ez a tendencia oda vezet, hogy a Z generáció közel egyharmada megpróbál pénzt megtakarítani, olcsóbb dolgokat és kevesebb felesleges dolgot vásárolni.”
A Z generációs válaszadók 36% -a azt mondja, hogy kevesebbet költ. Különösen az olyan kategóriák érintik őket, mint az elvihető ételek, a játékok, az elektronika és az online hírek. A Z generációs főiskolai hallgatók körében a hangulat még rosszabb, 45% pesszimista a gazdaság jövőjét illetően, és 77% küzd azzal, hogy költségvetését ezen aggodalmak figyelembevételével módosítsa.
Hogyan lehet bevonni a Z generációt?
Az Instagram, a TikTok és a Snapchat kulcsszerepet játszik az új márkák bevezetésében. A válaszadók 68% -a azt mondta, hogy a közösségi média a márka felfedezésének fő forrása. A barátok és a család ajánlásai szintén jelentős hatással vannak.
Az exkluzív ajánlatok jelentős tényezőnek bizonyultak a Z generáció figyelmének felkeltésében. A főiskolai hallgatók akár 91% -a vásárlás előtt kedvezményeket keres. Ezenkívül az exkluzív ajánlatok hatékonyabbnak bizonyultak, mint más taktikák. Ezek közé tartozik például a Buy Now Pay Later (BNPL) vagy a meghosszabbított visszatérési időszak.
Az exkluzív kedvezmények nemcsak a vásárlási magatartást, hanem a márkahűséget is ösztönzik. A válaszadók jelentős része azt mondta, hogy exkluzív ajánlatért váltana egy másik márkára, vagy kedvezményért cserébe feliratkozna egy hűségprogramra.
Az ingyenes ajándékokat és az ingyenes szállítást azonosították a legvonzóbb exkluzív ajánlatokként, amelyeket a vásárlási kedvezmények követtek. Meglepő módon az e-mail vált az ajánlatok küldésének preferált kommunikációs csatornájává, amelyet szorosan követtek a szöveges üzenetek.
Az elviteles/kiszállítási megrendelések az első helyen álltak azon termékkategóriák között, amelyeket a Z generáció kedvezménnyel vásárolna. Ezt követte a ruházat, a kozmetika/testápolás, a játékok és az elektronika. A legkevésbé népszerű választás az online hírek voltak, jelezve, hogy a Z generáció előnyben részesíti az ingyenes információforrásokat.