3 perc olvasási idő

Belgium 2 eurós adót tervez minden Kínából érkező csomagra

Míg az Európai Bizottság még mindig tárgyal az unión kívülről érkező szállítmányok egységes díjáról, a belga kormány az EcommerceNews szerint saját tervét fontolgatja. Minden ázsiai csomagra 2 eurót akar beszedni, és a bevételt az állami költségvetési hiány csökkentésére fordítja. Az adó bevezetését 2026-ra fontolgatják.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Belgium 2 eurós adót tervez minden Kínából érkező csomagra
Forrás: ChatGPT

Amint azt nemrégiben írtuk, az Európai Bizottság hivatalosan is javasolta 2 eurós kezelési díj bevezetését az EU-ba érkező olcsó e-kereskedelmi küldeményekre . Belgium azonban nem akar megvárni a közös megközelítést, és saját megoldással készül.

Ki és hogyan fizet

Az új adóra vonatkozó javaslat a kormánypárttól, a Les Engagéstől érkezett. A 2 eurós díj az Európai Unión kívülről importált, legfeljebb 150 euró értékű csomagokra vonatkozna . A gyakorlatban ez elsősorban olyan kínai platformokról történő szállításokat jelent, mint az AliExpress, a Shein vagy a Temu.

A belga vámhatóságok mintegy 1,4 milliárd importált csomagra számítanak idén. Az adó minden szállítmányra történő alkalmazása évente több százmillió eurós bevételt generálna, ami hozzájárulna az állami költségvetési hiány csökkentéséhez.

A kiskereskedők szívesen fogadják, de fenntartásaik vannak

A belga e-kereskedelmi szövetség, a Becom a javaslatot „az első lépésnek nevezte a belga kiskereskedők igazságosabb versenyfeltételei felé”. A szövetség rámutatott a Kínából Európába érkező veszélyes termékek magas arányára.

Greet Dekocker ügyvezető igazgató azonban arra figyelmeztetett, hogy ez egy európai kérdés, amely összehangolt megközelítést igényel. „Csodálatra méltó az a gyorsaság, amellyel Belgium kezeli ezt a problémát, de még többet kell tenni” – mondta Dekocker. Szerinte, ha más országok nem vezetnek be hasonló intézkedéseket, az a beszerzések más tagállamokon keresztüli átcsoportosításához vezethet, és ezáltal csökkentheti a bevételeket.

A Becom azt is követeli, hogy az adóbevételek egy része folyjon vissza az infrastruktúrába – a szkennelési technológiába, a digitálisan képzett személyzetbe és az adatbázisokba az elkövetők jobb felderítése érdekében.

Az Európai Unió saját megoldással készül

Az Európai Bizottság hasonló kezdeményezésen dolgozik, amely 2028 márciusában lép hatályba. Ott is fontolóra veszik az EU-n kívüli országokból érkező csomagonkénti 2 eurós díjat, az európai raktárakba történő szállítás díja 0,50 euróra csökken.

A belga javaslattal ellentétben az uniós díjakat elsősorban a meglévő szabályozás végrehajtására fordítanák. A költségvetésnek lehetővé kell tennie a tagállamok számára, hogy több ellenőrzést végezzenek a veszélyes termékek és a hamisítványok elleni küzdelem érdekében.

2028-ban el kell törölni a behozatali vámok alóli mentességet is, amely jelenleg a legfeljebb 150 euró értékű szállítmányokra vonatkozik. Pontosan ez a kivétel biztosít jelentős versenyelőnyt az EU-n kívüli platformok számára.

A szakértők azonban kételkednek abban, hogy a 2 eurós díj jelentősen megfékezné a kínai platformok népszerűségét.

Mivel ezeken a platformokon a termékek ára gyakran csak néhány euró körül mozog, a többletdíj csak csekély növekedést jelenthet.

Az európai intézkedést még jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak. Belgium azonban azt mutatja, hogy egyes országok készek önállóan cselekedni, ha az európai intézmények nem lépnek elég gyorsan.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU