2 perc olvasási idő

Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet

Az Európai Unió általános termékbiztonsági rendelete (GPSR), amely 2024. december 13-án lépett hatályba, komoly problémákat okozott az Észak-Írországba értékesítő brit vállalatoknak. A windsori keretmegállapodás értelmében ezek a szabályok az EU piacára belépő valamennyi új terméket érintik.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet
Forrás: Depositphotos

A brit cégek növekvő költségekkel és kereskedelmi akadályokkal szembesülnek a GPSR-szabályok értelmében.

A legnyilvánvalóbb hatás az Egyesült Királyság és Észak-Írország közötti kereskedelmi kapcsolatokat érinti . A brit vállalatok mostantól az EU-ban vagy Észak-Írországban székhellyel rendelkező „felelős személyt” jelölnek ki, ami bonyolítja és növeli a működési költségeket. Ez a szükséglet sok kisvállalkozást meglep, beleértve azokat is, amelyek kizárólag az Egyesült Királyság piacán értékesítenek. Az iparági adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyság kormányának optimista értékelése ellenére „a legtöbb brit vállalkozás, amely árukat értékesít NI-ben, valószínűleg megfelelő intézkedésekkel rendelkezik”.

A szabályozási költségek miatt még a nyereséges, legfeljebb 20 millió font éves árbevételt elérő középvállalkozások is elhagyták már az uniós piacot.

A GPSRúj kritériumai valószínűleg hasonló kereskedelmi korlátozásokhoz vezetnek majd Észak-Írország számára.Az üzleti közösség a mainstream és a közösségi médiában komoly aggodalmának adott hangot. Sok vállalkozás azt állította, hogy nem kapott elegendő értesítést ezekről a fejleményekről. A helyzet különösen nagy kihívást jelent a kis- és mikrovállalkozások számára, amelyek főként az Egyesült Királyság belföldi értékesítésére összpontosítanak.

A Brexit utáni kereskedelmi kihívás

Úgy tűnik, hogy e szabályok közvetlen hatása az Észak-Írországgal folytatott kereskedelem lehetséges visszaesése lesz, mivel sok kisebb brit vállalat dönthet úgy, hogy az új kritériumok követése helyett nem folytatja tevékenységét ebben a régióban.Ez a fejlemény megosztottságot okozhat az Egyesült Királyság belső piacán, ami korlátozhatja az áruk elérhetőségét az északír fogyasztók számára. Kezdenek megjelenni a megoldások azon vállalkozások számára, amelyek továbbra is megpróbálnak működni Észak-Írországban. Bár az ilyen megoldások tényleges hasznossága még nem ismert, a Webinterpret nemrég mutatott be egy megfelelési eszközt, amely segít a vállalatoknak az új GPSR-kötelezettségek megtárgyalásában. Ez a forgatókönyv rávilágít a Brexit utáni kereskedelmi megállapodásokkal kapcsolatos folyamatos kihívásokra és azok következményeire az Egyesült Királyság belső piacának összetartására, figyelembe véve Észak-Írország egyedi helyzetét a windsori keretmegállapodás alapján.

.
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások
4 perc olvasási idő

TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások

Hogyan néznek ma az emberek videótartalmakat? Mit tekintenek „televíziónak”, és hol működik a legjobban a reklám? A CTV (Connected TV) még nem áll az e-kereskedelem középpontjában, de a külföldi fejlemények arra utalnak, hogy ez hamarosan megváltozhat. Az RTL AdAlliance új tanulmánya egyértelmű adatokkal és figyelemre méltó trendekkel szolgál. És azt mutatja, hogy a videók sikerét […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal
3 perc olvasási idő

Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal

A Meta legújabb útmutatójában felfedezzük, hogyan használhatják a márkák hatékonyan a Meta Reels-t marketingkampányaik erősítésére és valódi eredmények elérésére. Íme, a legfontosabb tények és ajánlások összefoglalása, amelyeket minden online kiskereskedőnek tudnia kell erről az erőteljes videóformátumról.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+