2 perc olvasási idő

Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet

Az Európai Unió általános termékbiztonsági rendelete (GPSR), amely 2024. december 13-án lépett hatályba, komoly problémákat okozott az Észak-Írországba értékesítő brit vállalatoknak. A windsori keretmegállapodás értelmében ezek a szabályok az EU piacára belépő valamennyi új terméket érintik.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet
Forrás: Depositphotos

A brit cégek növekvő költségekkel és kereskedelmi akadályokkal szembesülnek a GPSR-szabályok értelmében.

A legnyilvánvalóbb hatás az Egyesült Királyság és Észak-Írország közötti kereskedelmi kapcsolatokat érinti . A brit vállalatok mostantól az EU-ban vagy Észak-Írországban székhellyel rendelkező „felelős személyt” jelölnek ki, ami bonyolítja és növeli a működési költségeket. Ez a szükséglet sok kisvállalkozást meglep, beleértve azokat is, amelyek kizárólag az Egyesült Királyság piacán értékesítenek. Az iparági adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyság kormányának optimista értékelése ellenére „a legtöbb brit vállalkozás, amely árukat értékesít NI-ben, valószínűleg megfelelő intézkedésekkel rendelkezik”.

A szabályozási költségek miatt még a nyereséges, legfeljebb 20 millió font éves árbevételt elérő középvállalkozások is elhagyták már az uniós piacot.

A GPSRúj kritériumai valószínűleg hasonló kereskedelmi korlátozásokhoz vezetnek majd Észak-Írország számára.Az üzleti közösség a mainstream és a közösségi médiában komoly aggodalmának adott hangot. Sok vállalkozás azt állította, hogy nem kapott elegendő értesítést ezekről a fejleményekről. A helyzet különösen nagy kihívást jelent a kis- és mikrovállalkozások számára, amelyek főként az Egyesült Királyság belföldi értékesítésére összpontosítanak.

A Brexit utáni kereskedelmi kihívás

Úgy tűnik, hogy e szabályok közvetlen hatása az Észak-Írországgal folytatott kereskedelem lehetséges visszaesése lesz, mivel sok kisebb brit vállalat dönthet úgy, hogy az új kritériumok követése helyett nem folytatja tevékenységét ebben a régióban.Ez a fejlemény megosztottságot okozhat az Egyesült Királyság belső piacán, ami korlátozhatja az áruk elérhetőségét az északír fogyasztók számára. Kezdenek megjelenni a megoldások azon vállalkozások számára, amelyek továbbra is megpróbálnak működni Észak-Írországban. Bár az ilyen megoldások tényleges hasznossága még nem ismert, a Webinterpret nemrég mutatott be egy megfelelési eszközt, amely segít a vállalatoknak az új GPSR-kötelezettségek megtárgyalásában. Ez a forgatókönyv rávilágít a Brexit utáni kereskedelmi megállapodásokkal kapcsolatos folyamatos kihívásokra és azok következményeire az Egyesült Királyság belső piacának összetartására, figyelembe véve Észak-Írország egyedi helyzetét a windsori keretmegállapodás alapján.

.
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?
2 perc olvasási idő

Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?

2025-ben az online kiskereskedők példátlan kihívással néznek szembe: a fogyasztók figyelme számtalan alkalmazás, platform és eszköz között oszlik meg. A legújabb tanulmányok a fogyasztói magatartás drámai változását mutatják – a lineáris televíziónézés a teljes képernyőidő 50%-a alá esett.

Olvasás
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök „nagyon, nagyon rossznak” nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok „az egyetlen mód” a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Olvasás
Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?
4 perc olvasási idő

Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?

Az ügyfeleknek mindössze 26%-a értékeli kiválónak a digitális élményeket. Mit lehet tenni? A tavalyi évben rengeteg hír szólt az egységesített adatokról és a generatív mesterséges intelligenciáról, amelyek mindkettő képes átalakítani az ügyfélélményt. Miért nem sikerül gyakran a személyre szabás? És mi különbözteti meg a piacvezetőket a többi vállalattól? Az Adobe Digital Trends 2024 jelentés ezekre […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+