2 perc olvasási idő

Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet

Az Európai Unió általános termékbiztonsági rendelete (GPSR), amely 2024. december 13-án lépett hatályba, komoly problémákat okozott az Észak-Írországba értékesítő brit vállalatoknak. A windsori keretmegállapodás értelmében ezek a szabályok az EU piacára belépő valamennyi új terméket érintik.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az uniós GPSR-szabályok arra kényszerítik az egyesült királyságbeli cégeket, hogy csökkentsék az észak-írországi kereskedelmet
Forrás: Depositphotos

A brit cégek növekvő költségekkel és kereskedelmi akadályokkal szembesülnek a GPSR-szabályok értelmében.

A legnyilvánvalóbb hatás az Egyesült Királyság és Észak-Írország közötti kereskedelmi kapcsolatokat érinti . A brit vállalatok mostantól az EU-ban vagy Észak-Írországban székhellyel rendelkező „felelős személyt” jelölnek ki, ami bonyolítja és növeli a működési költségeket. Ez a szükséglet sok kisvállalkozást meglep, beleértve azokat is, amelyek kizárólag az Egyesült Királyság piacán értékesítenek. Az iparági adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyság kormányának optimista értékelése ellenére „a legtöbb brit vállalkozás, amely árukat értékesít NI-ben, valószínűleg megfelelő intézkedésekkel rendelkezik”.

A szabályozási költségek miatt még a nyereséges, legfeljebb 20 millió font éves árbevételt elérő középvállalkozások is elhagyták már az uniós piacot.

A GPSRúj kritériumai valószínűleg hasonló kereskedelmi korlátozásokhoz vezetnek majd Észak-Írország számára.Az üzleti közösség a mainstream és a közösségi médiában komoly aggodalmának adott hangot. Sok vállalkozás azt állította, hogy nem kapott elegendő értesítést ezekről a fejleményekről. A helyzet különösen nagy kihívást jelent a kis- és mikrovállalkozások számára, amelyek főként az Egyesült Királyság belföldi értékesítésére összpontosítanak.

A Brexit utáni kereskedelmi kihívás

Úgy tűnik, hogy e szabályok közvetlen hatása az Észak-Írországgal folytatott kereskedelem lehetséges visszaesése lesz, mivel sok kisebb brit vállalat dönthet úgy, hogy az új kritériumok követése helyett nem folytatja tevékenységét ebben a régióban.Ez a fejlemény megosztottságot okozhat az Egyesült Királyság belső piacán, ami korlátozhatja az áruk elérhetőségét az északír fogyasztók számára. Kezdenek megjelenni a megoldások azon vállalkozások számára, amelyek továbbra is megpróbálnak működni Észak-Írországban. Bár az ilyen megoldások tényleges hasznossága még nem ismert, a Webinterpret nemrég mutatott be egy megfelelési eszközt, amely segít a vállalatoknak az új GPSR-kötelezettségek megtárgyalásában. Ez a forgatókönyv rávilágít a Brexit utáni kereskedelmi megállapodásokkal kapcsolatos folyamatos kihívásokra és azok következményeire az Egyesült Királyság belső piacának összetartására, figyelembe véve Észak-Írország egyedi helyzetét a windsori keretmegállapodás alapján.

.
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge