Az online értékesítés tendenciái
2023-ban egy három hónapos időszak alatt a 16 és 74 év közötti uniós polgárok nagyjából egyötöde (19,9%) értékesített árut online. Bár a számból érezhetően kimaradnak az olyan egyszerű hirdetések, mint a használt áruk apróhirdetéseken keresztüli értékesítése, ez a szám számos digitális kereskedelmi tevékenységet tartalmaz, beleértve mind az áruk, mind a szolgáltatások értékesítését.
A tanulmány szerint a 16 és 74 év közötti uniós polgárok 58,1%-a vásárolt online 2023-ban.
Az online megrendeléseket – függetlenül attól, hogy online vagy offline fizetett és kézbesítettek – e-kereskedelmi tranzakciónak tekintjük, de a kézi e-mailes megrendeléseket nem vesszük figyelembe.
Az online értékesítés kor szerinti demográfiai jellemzői
Az online értékesítési magatartás markáns generációs megosztottságot mutat. A 25-34 éves korosztály 28,7%-a vesz részt online értékesítésben, a 25-34 éves korosztály mutatja a legnagyobb mértékű elkötelezettséget. Ez 3,9-szeres különbség a 65-74 éves korosztály 7,4%-ához képest, akik online értékesítenek.
Az online kereskedelem regionális vezetői
A legjobban teljesítő régiók között Hollandia dominál, ahol Noord-Holland 44,5%-os részvétellel áll az élen. Flevoland volt az egyetlen holland régió, amely nem került be a legjobbak közé, és a tizenkét régió közül tizenegy kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A többi kiemelkedő teljesítményt nyújtó régió a következő:
- Magyarország több része, köztük Budapest
- Szlovákia fővárosi régiója (Pozsony régió)
- Finnország Helsinki-Uusimaa régiója
- Franciaország, Dánia, Belgium és Máltanéhány területe .
Alsó elkötelezettségi területek
Ezzel szemben egyes régiókban jelentősen alacsonyabb a részvételi arány. Tizenöt uniós régió jelentette, hogy a lakosság kevesebb mint 7,5%-a vesz részt online értékesítésben, elsősorban Délkelet-Európában:
- Románia öt régiója, a legalacsonyabb arányt a Vest régió produkálta 2,5%-kal.
- Görögország négy régiója
- három bolgár régió
- Lengyelország két régiója
- Spanyolország egy autonóm régiója
Földrajzi megoszlás és demográfia
Regionális fölény az online értékesítésben
Az EU 21 régiójában a fogyasztók több mint 80%-a vásárolt online, jelentős képviselettel:
- Hollandia (11 régió)
- Svédország (négy régió)
- Dánia (három régió)
- Írország (két régió)
- Cseh Köztársaság (Praha régió)