2 perc olvasási idő

Az európai piacról szóló tanulmány főbb megállapításai

Az európai e-kereskedelmi piac dinamikus és gyorsan fejlődő térség. Ahhoz, hogy a versenytársak előtt maradjanak, a vállalkozásoknak meg kell érteniük a tájképet alakító legfontosabb trendeket, betekintést és lehetőségeket.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai piacról szóló tanulmány főbb megállapításai
Forrás: Depositphotos

Aknázza ki a piacterek erejét

A piacterek a modern európai e-kereskedelem meghatározó jellemzőjévé váltak. A piactereket üzemeltető 100 legnagyobb online kiskereskedő 62%-ával ezek a platformok Kelet-Európában a webes forgalom 85%-át vonzzák.

Source: Ecommercegermany.com

Regionális különbségek

Nyugat-Európa érett piac, ahol magas a piacterek előfordulása, míg Dél- és Közép-Európában lassabb az elfogadási arány a fizikai kiskereskedelem és a márkavezérelt vásárlás kulturális preferenciái miatt.

A tiszta piacok felemelkedése

Az AliExpress jelentős, 119,4 milliárd eurós forgalmával tűnik ki 2022-ben, míg az Allegro Lengyelország és Kelet-Európa erőműve 135 000 kereskedővel és havi 22 millió látogatással.

Vegyes és kiskereskedelmi piacterek

A vegyes és kiskereskedelmi piacterek a hagyományos kiskereskedelmi és piaci dinamika egyedülálló keverékét kínálják. Az Amazon nagyon erős ebben a kategóriában, széles termékválasztékával és több mint 10 millió eladóval való integrációjával. De mi a helyzet más vegyes és kiskereskedelmi piacterekkel, mint például a Boots, a B&Q, a Carrefour és a Zalando? További információt a ChannelX jelentésében talál.

Source: Ecommercegermany.com

Technológia és stratégiai partnerségek

Ahhoz, hogy sikeresek legyenek ebben a versenytérben, a vállalkozásoknak ki kell használniuk a legmodernebb technológiákat, és stratégiai partnerségeket kell kialakítaniuk. A fejlett elemzési platformok segíthetnek a fogyasztói adatok megfejtésében, a felhasználói élmény testreszabásában, a trendek előrejelzésében és a zökkenőmentes tranzakciók lehetővé tételében.

Jövőbeli trendek és kihívások

A jelentés szerint az európai piacok a réspiacok és vertikális piacok felé mozdulhatnak el, amelyek speciális termékeket és szolgáltatásokat vonzanak. A mesterséges intelligencián alapuló ajánlások jelentős szerepet fognak játszani az ügyfélélmény javításában a digitális platformokon. Az olyan nem európai óriásokkal versengő európai kiskereskedők számára, mint az Amazon és az eBay, ez azt jelenti, hogy versenyképességük megőrzése érdekében alkalmazkodniuk kell az új technológiákhoz és üzleti modellekhez.

Az európai kiskereskedőknek azonban lehetőségük van arra, hogy egyedi kulturális perspektíváik, helyismereteik és erős márkaismertségük kihasználásával megkülönböztessék magukat, hogy olyan egyedi kínálatot hozzanak létre, amely vonzó a helyi fogyasztók számára. Ezekre az erősségekre összpontosítva és stratégiai partnerségeket alakítva ki az egymást kiegészítő vállalkozásokkal, az európai kiskereskedők a versenyben is boldogulhatnak.

Legújabbak a kategóriában E-commerce marketing
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+