5 perc olvasási idő

Az európai online gyógyszertárak száma a digitális egészségügyi átállás közepette

Az online gyógyszertárak az elmúlt években egyre népszerűbbek és elterjedtebbek voltak Európában. Az olyan országok, mint Németország, Hollandia és az Egyesült Királyság különösen a gyógyszeripari kiskereskedelmi üzletág digitális forradalmát tapasztalták. Ezek a vezető országok a jól szabályozott, fogyasztóbarát online gyógyszertári iparágak létrehozásában.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai online gyógyszertárak száma a digitális egészségügyi átállás közepette
Forrás: Depositphotos

Németország: Az online gyógyszertári szabályozás vezető úttörője

Németország vezető szerepet tölt be az internetes gyógyszertárak egészségügyi rendszerébe való bevonásában. A nemzet először 2004-ben hagyta jóvá a vény nélkül kapható (OTC) gyógyszerek internetes értékesítését , majd 2019-ben hagyta a vényköteles gyógyszerek online értékesítését. Azóta a német internetes gyógyszertárak piaca jelentősen bővült; A becslések szerint részesedésük a teljes gyógyszertári piacon körülbelül 2% -ra tehető.

A német piac fő szereplői közé tartozik a DocMorris, amely Európa egyik legnagyobb online gyógyszertárává nőtte ki magát. Az üzlet folyamatosan bővült; Az elmúlt évek éves árbevétele meghaladja az 500 millió eurót.

A nemzet fejlett postai rendszere lehetővé teszi az áruk 24 órán belüli kézbesítését bármely belföldi helyre, ezáltal támogatva az e-kereskedelem bővítését az egészségügyön kívüli területeken. Mivel minden 4,644 emberre egy gyógyszertár jut, a nemzet gyógyszertári sűrűsége is segített az internetes vásárlás meglehetősen népszerűvé válásában.

Különösen az olyan nem sürgős cikkek esetében, mint a fogyás vagy a szokások ellenőrzése, az internetes vásárlás egyszerűsége az e-gyógyszertárak számának növekedését eredményezte. A nemzet e-gyógyszertári piacának érettsége megmutatja, hogyan növekedhet az online gyógyszertári szektor a kevésbé fejlett országokban. Az online vásárlási folyamat növekvő összetettsége lehetőséget teremtett arra, hogy nagyobb közönséget érjen el, valamint az árképzéssel és a nagy online kiskereskedőkre való támaszkodással kapcsolatos veszélyeket, amelyek befolyásolják az árrést.

Hollandia: Határokon átnyúló online gyógyszertári szolgáltatások központja

Hollandia nemcsak belföldön, hanem az Európai Unión belüli határokon átnyúló értékesítések terén is az online gyógyszertári szolgáltatások központjaként pozícionálta magát. Az ország szabályozási környezete lehetővé tette az online gyógyszertárak növekedését; az olyan vállalatok, mint a Shop Apotheke Europe, meglehetősen jelentős piaci részesedést szereztek.

Hollandiában a határokon átnyúló gyógyszertárak csomagküldő rendszerek segítségével küldik el a vényköteles gyógyszereket más uniós tagállamok fogyasztóinak. Ezeket a gyógyszertárakat a holland egészségügyi és ifjúsági felügyelet (IGJ) ellenőrzi, hogy betartják-e a holland törvényeket és szakmai előírásokat. A határokon átnyúló gyógyszertárak azonban nehezen tudnak megfelelni, mivel más uniós tagállamok eltérő egészségügyi jogszabályai vannak.

A határon átnyúló gyógyszertárak ellenőrzése során az IGJ engedélyezi a holland jogi normáktól való eltérést, ha azok kizárólag egy másik EU-tagállamban írják le a betegeket, és követik annak az EU-tagállamnak a jogszabályait, ahol a beteg él. Amennyiben a gyógyszertár nem tesz eleget, az IGJ megvizsgálja, hogy nincs-e megfelelő garancia a kezelés minőségére.

A hollandiai gyógyszertári piacon várhatóan jelentős bevételnövekedés várható, amely 2024-re eléri a 6,51 milliárd dollárt. Ezt a növekedést részben a kényelem, az ésszerű árképzés és az idősebb lakosság kényelmesebb internetszolgáltatásai ösztönözték.

 

Egyesült Királyság: zsonglőrködés a politikával és az innovációval

Az online gyógyszertári piac az Egyesült Királyságban is némileg jelentősen nőtt. Szélesebb körű digitális átalakítási tervének részeként a Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) ösztönzi a digitális egészségügyi projekteket, beleértve az online gyógyszertárakat is.

Az olyan vállalkozások, mint a Pharmacy2U, az Egyesült Királyság első és legnagyobb online gyógyszertára, jó helyzetben vannak a további növekedéshez, és a növekvő vényköteles mennyiségek várhatóan költségmegtakarítást eredményeznek. A vállalat együttműködik a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósággal is a Metabolic Healthcare felvásárlásában.

A Gyógyszerek és Egészségügyi Termékek Szabályozó Ügynöksége (MHRA) szigorú szabályokat vezetett be az internetes gyógyszertárakra vonatkozóan, amely kötelező logórendszert is előír, hogy az ügyfelek jó hírű online gyógyszertárakat láthassanak.

Az Egyesült Királyság gyógyszertári piaca az előrejelzések szerint 2024-ben eléri a 47,57 milliárd dolláros bevételt, 4,50% -os CAGR mellett. Az Egyesült Államok várhatóan a legmagasabb bevételt generálja, míg az Egyesült Királyságban növekszik az online gyógyszertári szolgáltatások.

Legújabbak a kategóriában E-kereskedelmi marketing

Kihívások és jövőbeli lehetőségek

Annak ellenére, hogy ezekben az országokban növekszik az online gyógyszertárak száma és potenciálja, számos kihívás továbbra is fennáll:

  • A betegbiztonság garantálása és a hamis gyógyszerek értékesítésének megállítása
  • A megfelelő orvosi tanácsadás iránti igény kezelése a kényelem ellen
  • Adatvédelmi és adatbiztonsági aggályok kezelése
  • Számos uniós tagállam közötti tárgyalások: kemény és néha egymásnak ellentmondó szabályok

Ami a jövőt illeti, az európai online gyógyszertári e-kereskedelmi piac várhatóan tovább folytatja növekvő tendenciáját. A növekvő digitalizáció, az idősebb népesség és a COVID-19 járvány folyamatos hatásai minden bizonnyal hozzájárulnak az online gyógyszertári szolgáltatások további használatához.

Az iparág változásával több innováció várható olyan területeken, mint a mesterséges intelligencia által vezérelt gyógyszerkezelés, a telemedicina szolgáltatásokkal való integráció és a testreszabott gyógyszerszállítás.

Kövesse figyelemmel hamarosan az EU más izgalmas piacain működő e-kereskedelmi gyógyszertárakba való részletes betekintésünket. 👇

 

 

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A szüneteltetéses hirdetések átalakítják az e-kereskedelmet?
3 perc olvasási idő

A szüneteltetéses hirdetések átalakítják az e-kereskedelmet?

A digitális reklám folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik a fogyasztói magatartáshoz. A streaming platformokon az online marketinget alakító legújabb trend a szüneteltetéses hirdetések. Ez egy új hirdetési formátum, amely akkor jelenik meg, amikor a nézők szünetet tartanak a nézett tartalomban.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
A legjobb digitális marketing stratégiák a kisvállalkozások számára 2025-ben
22 perc olvasási idő

A legjobb digitális marketing stratégiák a kisvállalkozások számára 2025-ben

A számos webáruházzal szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a technológia és a kapcsolatok hogyan segítik a növekedést. 2025 esetében a bevált stratégiák közé tartozik a SEO, az AI, a tartalommarketing, a PPC és a közösségépítés – a legtöbbjük csak időt és erőfeszítést igényel, nem pedig nagy költségvetést. Mivel az AI ma már elengedhetetlen a versenyképesség […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+