3 perc olvasási idő

Az európai irányelvek felülvizsgálata: Az Európai Parlament kezében lévő csomagolási változások

Az Európai Parlament a múlt héten megszavazta a csomagolásról és a csomagolási hulladékról szóló irányelv felülvizsgálatát. Az e-kereskedelem felkészült a válaszadásra, és keresi a csomagolási gazdaság kezelésének módjait. A felülvizsgálat értelmében 2030-ra minden csomagolásnak újrafelhasználhatónak vagy újrahasznosíthatónak kell lennie.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai irányelvek felülvizsgálata: Az Európai Parlament kezében lévő csomagolási változások
Forrás: Depositphotos

A csomagolás egyre növekvő hulladékforrás. A legtöbb termék életciklusának több szakaszában is szükség van csomagolásra. Az EU-ban 2009-ben 66 millió tonna csomagolóanyag keletkezett. Tizenkét évvel később, 2021-ben ez a szám 84 millió tonnára emelkedik. Minden egyes európai 2021-ben 188,7 kg csomagolási hulladékot fog termelni. További intézkedések nélkül ez a szám 2030-ra várhatóan 209 kg-ra emelkedik.Az európai parlamenti képviselők be akarják tiltani a nagyon könnyű (15 mikronnál kisebb)műanyag zacskók forgalmazását. Kivételt képeznének azok a termékek, amelyeknél higiéniai okokból van rájuk szükség, vagy amikor ömlesztett élelmiszerek elsődleges csomagolásaként használják őket.

A visszaváltott csomagolásnak is vannak kritikusai

2030-ra az összes szállítmány 10%-át zárt rendszerben kellene elküldeni. Ez azt jelenti, hogy a csomagolást újra kell majd használni. A fogyasztóknak akkor is vissza kell majd küldeniük a csomagolást, ha a megrendelt termékeket megtartják.A felülvizsgálatot több fél iskritizálta, mivel az EU még nem állapított meg egységes logisztikai szabványokat Európa-szerte. A kritikusok között van a német e-kereskedelmi szövetség, a Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), amely közleményében így fogalmazott: „Mivel az Európai Unióban nincsenek egységes megoldások az újrahasználható csomagolásokra vonatkozóan, problémásnak tartjuk az újrahasználható csomagolások visszavételét, különösen a határokon átnyúló e-kereskedelemben.

Hacsak nem garantálják, hogy az EU-n belül minden szolgáltató elfogadja az újrahasználható csomagolásokat, elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a határokon átnyúló kereskedelemben állandó jelleggel üres csomagolásokat küldjenek Európán keresztül. A visszaküldések akkor is előfordulnak, ha a vásárló megtartja az árut” – mondja Christoph Wenk-Fischer, a Bevh vezérigazgatója.

Source: Depositphotos

A probléma megoldása a logisztikai szolgáltatók vagy a postai vállalatok bevonása lehet. Ebben az esetben a fogyasztók az újrahasználható csomagolást a házhoz szállító személynek adhatnák vissza. A Bevh szerint azonban jelenleg nincsenek szabványosított logisztikai folyamatok, amelyek ezt a visszaküldési folyamatot a lehető legegyszerűbbé tennék.

Változások a láthatáron

Egyelőre nem világos, hogy a felülvizsgálatra hogyan és mikor kerül sor. Az Európai Parlament megszavazta a változtatásokat, de még tárgyalnia kell az Európai Tanáccsal. Az Európai Tanács még nem fogadta el a Parlament álláspontját a felülvizsgálatról. Az online kiskereskedők és a logisztikai vállalatok egyaránt tudomásul vették az év elején bejelentett változásokat, és a változtatások egy részét már végrehajtották. Az Amazon például újrahasznosítható csomagolást kezdett használni Európában, és megszüntette a dupla csomagolást, a Packeta pedig kifejlesztette saját újrafelhasználható csomagolását.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken
3 perc olvasási idő

A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken

Az új adatok hatalmas szakadékot mutatnak az európai divatkiskereskedelemben. A Shein eladásai éves szinten 31,6%-kal nőttek, és csak decemberben 48%-ot értek el. Eközben az olyan bevált márkák, mint a H&M stagnáltak, az ASOS pedig 16,2%-kal zuhant. A számokból kiderül, mely márkák nyernek az európai vásárlókért folytatott harcban.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok
3 perc olvasási idő

Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok

Naponta 12 millió kis csomag érkezik Európába nem uniós online áruházakból. A legtöbbjüket szándékosan alulértékelik, hogy kikerüljék az adókat, és sokuk nem biztonságos termékeket tartalmaz. Az Európai Parlament most új szabályokkal akarja megváltoztatni a játékot, amelyek átformálhatják az online vásárlás módját.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni
3 perc olvasási idő

Bye Bye E-kereskedelem? 2030-ra 70%-a a TikTok-on fog vásárolni

A számok megdöbbentőek. Egy világszerte 24 000 vásárló körében végzett új tanulmány szerint 2030-ra a vásárlók 70%-a a közösségi médián keresztül fogja a legtöbbet vásárolni. Ez azt jelenti, hogy a ma domináló Amazon típusú e-kereskedelmi oldalak öt éven belül relikviává válhatnak. A közösségi vásárlás forradalma nem jön – már itt van.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU