
Bontsuk le a számokat
A tagságok 7,5%-kal nőttek, 4,7 millió új taggal bővült, így 2023 végére összesen 67,6 millióra nőtt a tagok száma. Ez a növekedés nemcsak fellendülést jelent, hanem meghaladja a COVID előtti szinteket is.
A bevételi adatok hasonlóan lenyűgözőek: a 14%-os növekedéssel a teljes összeg 31,8 milliárd euróra nőtt. Ez ismét meghaladja a pandémia előtti 2019-es évben felállított rekordot.
A fitneszklubok környezete szerény, 1,4% -os növekedést mutatott, jelenleg közel 65 000 létesítményt foglal magában Európa-szerte.
Piacvezetők és M&A tevékenység
A Basic-Fit vezeti a mezőnyt 3,8 millió taggal és 1,047 millió eurós bevétellel. Az RSG Group és a PureGym követi a tagsági számokat, míg David Lloyd és a PureGym egészíti ki az első három helyet a bevételben.
A 20 legnagyobb szolgáltató együttesen 13%-kal, 17,4 millióra növelte tagságát, bevételei pedig 19%-kal, 6,2 milliárd euróra nőttek. 2023-ban 12 jelentős M&A-tranzakció erősíti a folyamatos befektetői bizalmat a fizikai fitnesz vállalkozások iránt.

Source: Depositphotos
Piaci penetráció és növekedési potenciál
A fitneszklub-tagságok jelenleg a teljes népesség 8.4% – át és a 15+ demográfiai csoport 10.1% -át képviselik. Ezek a számok jelentős növekedési potenciálra utalnak, ami az ágazatot célzó e-kereskedelmi stratégiák egyik fő szempontja.
Fogyasztói magatartással kapcsolatos statisztikák
A jelentés egy nagyszabású fogyasztói kutatás eredményeit tartalmazza, amelyben 19 ország 11 000 résztvevője vett részt. Az adatok megerősítik a „hibrid” vagy „omni fitness” modellek állóképességét, amely tendencia különösen fontos az iparágat kiszolgáló e-kereskedelmi platformok számára.
Előretekintés
Herman Rutgers, a EuropeActive nagykövete és a jelentés társszerzője bizakodását fejezi ki abban, hogy 2030-ra eléri a 100 millió egészség- és fitneszközpont tagját. Ez az ambiciózus cél a piac folyamatos bővülését sugallja, lehetőségeket teremtve a fitneszágazatban vagy annak szomszédságában működő e-kereskedelmi marketing vállalkozások számára.
Azok számára, akik az e-kereskedelmi marketingben dolgoznak, ezek az eredmények hangsúlyozzák az offline fitnesz trendek megértésének fontosságát és azok hatását az online fogyasztói magatartásra . Mivel a digitális és a fizikai fitneszélmények közötti határok továbbra is elmosódnak, az ezekre a piaci dinamikákra való ráhangolódás kulcsfontosságú lesz a sikerhez a fejlődő egészségügyi és fitnesz e-kereskedelmi környezetben.