2 perc olvasási idő

Az európai e-kereskedelmi színtér: Ki uralja a szoftvermegoldásokat?

Az online értékesítés folyamatosan változó területén a siker leginkább a megfelelő szoftveres megoldás kiválasztásán múlik. Az ECDB legfrissebb statisztikái érdekes képet mutatnak az európai piacról és a fogyasztói preferenciákról.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az európai e-kereskedelmi színtér: Ki uralja a szoftvermegoldásokat?
Forrás: Depositphotos

.

Magento: Magento: Az európai e-kereskedelem koronázatlan királya

Európának egyértelmű favoritja van, míg a globális piac középpontjában általában a Shopify és a Magento óriáspár áll. A Magento elképesztő tizennégy európai nemzet meghódításával erősítette meg elsőségét az ősi kontinensen. A napsütötte Olaszországtól a gazdag Hollandián át a hideg Finnországig a Magento számos kultúrában és gazdaságban az első helyen áll.

A választék gazdag palettája

A regionális klaszterek hiánya azonban meglepi a szakértőket. Bár a földrajzilag közel fekvő országok természetesen hasonló megoldásokat választanának, a valóság sokkal változatosabb. APrestaShop, amely öt országban, köztük Franciaországban és Spanyolországban uralkodik, és a Szerbiában, Horvátországban, Izlandon és Észtországban preferált WooCommerce azt mutatja, hogy az európai kiskereskedőket a regionális hovatartozáson kívül más szempontok is vezérlik a döntésük meghozatalakor.

Németül beszélő országok: egy nem várt megosztottság

A DACH-térségben egy lenyűgöző jelenség figyelhető meg . A német üzletek a hazai Shopware megoldásra tettek fogadást, osztrák és svájci szomszédaik viszont a Magento-t részesítik előnyben. Ez a különbség egy olyan környezetben létezik, ahol a fogyasztói magatartás ezeken a piacokon általában hasonlóságot mutat.

Discover Europe's top eCommerce Software Solutions

Europe´s top shop software providers Source:ECDB

Mozaik Közép-Európából

Közép-Európa az ízlések igazi mozaikjaként áll.

  • Alengyel kereskedők az IdoSellre esküsznek
  • A magyarok a ShopRentert választják
  • A török kereskedők a T-Soft rendszerében bíznak.

Ez a sokféleség nemcsak a személyes technológiai ízlést tükrözi, hanem az egyes piacok kulturális és pénzügyi jellemzőit is.

Mi dönti el a döntést?

A szakemberek egyetértenek abban, hogy ezeket a választásokat számos elem befolyásolja, a regionális szokásoktól kezdve az ár megfizethetőségén át a felhasználóbarátságig. Szintén nagyon fontosak a fejlesztők személyes tapasztalatai és a digitális piacok történelmi növekedése a különböző nemzetekben. Kétségtelen, hogy az európai e-kereskedelmi piac továbbra is sokszínű környezet, ahol egyetlen modell sem alkalmazható általánosan.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+