3 perc olvasási idő

Az EU-díj az ázsiai e-kereskedelmi csomagokat veszi célba

Az Európai Bizottság hivatalosan javasolta, hogy az EU-ba érkező olcsó e-kereskedelmi szállítmányokra 2 eurós kezelési díjat vezessenek be. Az új intézkedés a Kínából érkező olcsó import erőteljes növekedésére reagál, és célja, hogy méltányos feltételeket biztosítson az európai eladók számára.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az EU-díj az ázsiai e-kereskedelmi csomagokat veszi célba
Forrás: ChatGPT

A Reuters szerint az uniós vámhatóságok 2024-ben mintegy 4,6 milliárd kis webáruházi csomagot dolgoztak fel. Ezek akár 91%-a Kínából érkezett, ami kétszeres növekedést jelent az előző évhez képest. Az olyan platformoktól, mint a Shein, Temu és Alibaba érkező megrendelések hatalmas növekedése nyomást gyakorolt a szigorúbb szabályokra.Mit javasol a Bizottság?

  • 2 eurós díj minden egyes külföldről közvetlenül a vásárlóknak kézbesített csomag után.
  • 0,50 EUR díjat az EU-n belüli raktárakban feldolgozott csomagok után.
  • A 150 euróig terjedő csomagok vámmentességének fenntartása 2028-ig, bár a Bizottság javasolta, hogy ezt a határt a jövőben eltöröljék.

A díj a vámhatóságok azon költségeinek fedezésére szolgál, amelyek az európai szabályozások – például a játékbiztonsági vagy termékminőségi előírások – betartásának biztosításával kapcsolatosak. A javaslatot még jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak. Franciaország már támogatta az intézkedést.

Az e-kereskedelem hatása

Bernd Lange, az Európai Parlament kereskedelmi bizottságának elnöke szerint a csomagok milliárdjainak megfelelő ellenőrzések nélküli feldolgozása fenntarthatatlan. Ezért tartja méltányosnak, hogy hozzájárulást kérjenek a nagy platformoktól, mint a Temu, a Shein és az Alibaba.

A javaslat azt is előírja, hogy a díjat az eladóknak, és nem a vásárlóknak kellene viselniük. Ennek célja az árak átláthatóságának fenntartása a platformokon.

Az Európai Bizottság javaslatát több európai szereplő is üdvözölte. A Zalando támogatta azt, de a 150 euróig terjedő csomagokra vonatkozó vámmentesség gyorsabb eltörlését is követeli. A lengyel e-kereskedelem vezetője, az Allegro jó irányba tett lépésnek nevezte a javaslatot, hangsúlyozva, hogy a konkrét végrehajtási feltételek kulcsfontosságúak lesznek. Különösen arra hívja fel a figyelmet, hogy az európai raktárakban feldolgozott árukra vonatkozó kedvezményes 50 centes díj előnyben részesítheti a kiterjedt infrastruktúrával rendelkező nagy globális cégeket, míg a kisebb vállalkozások továbbra is a teljes adót fizetnék. A német kiskereskedelmi szövetség (HDE) hasonlóan nyilatkozott, és üdvözölte a javaslatot mint a tisztességtelen verseny elleni küzdelem eszközét, de ugyancsak a vámmentesség teljes eltörlését követelte. Európa az Egyesült Államokban történt fejleményekből is merít ihletet, ahol ebben a hónapban eltörölték a 800 dollárig terjedő csomagok vámmentességét. Az amerikai politika tehát az olcsó, határokon átnyúló vásárlással szembeni szigorúbb hozzáállást jelzi.

Évekig tartó kritika után konkrét intézkedések érkeznek

A kezelési díj bevezetése egyértelmű jele annak, hogy az EU egyenlő feltételeket kíván teremteni a hazai és a külföldi eladók között. Az Ázsiából származó olcsó áruk közvetlen importja most újabb akadályokkal szembesül, és már nem olyan előnyös, mint korábban. A globális platformok számára ez azt jelenti, hogy át kell értékelniük a logisztikát, az árpolitikát és az adózási szabályokat, ha továbbra is növekedni akarnak Európában. Az európai webáruházak és szövetségek szempontjából, amelyek régóta bírálják a kínai óriásokat az adók rendszeres kijátszásáért, a különböző szabályozási terhekért és a dömpingárakért, ez üdvözlendő fordulatot jelent. Évekig tartó panaszok, felhívások és elemzések után megérkezett az első konkrét intézkedés, amely ténylegesen megváltoztathatja a piaci valóságot.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+