3 perc olvasási idő

Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok

Naponta 12 millió kis csomag érkezik Európába nem uniós online áruházakból. A legtöbbjüket szándékosan alulértékelik, hogy kikerüljék az adókat, és sokuk nem biztonságos termékeket tartalmaz. Az Európai Parlament most új szabályokkal akarja megváltoztatni a játékot, amelyek átformálhatják az online vásárlás módját.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az EU az olcsó online importot veszi célba: Napi 12 millió csomagot érintenek az új szabályok
Forrás: ChatGPT

Miközben Ön a reggeli kávéját issza, csak Hollandiába már hárommillió csomag érkezik. A legtöbbjük nem is marad ott – más uniós országokba tartanak, hatalmas logisztikai rémálmot okozva a vámosoknak, akik alig tudnak lépést tartani velük. A számok megdöbbentőek. A kutatások szerint e csomagok 65%-át szándékosan alulértékelik, hogy elkerüljék a vámfizetést. Ez egy hatalmas adócsalás, amely milliárdokba kerül az uniós országoknak, miközben elárasztja a piacot potenciálisan veszélyes, nem megfelelően ellenőrzött termékekkel. Az Európai Parlament megoldása egyszerű, de hatékony: arra kényszeríti a nem uniós eladókat, hogy Európán belül létesítsenek raktárakat. Az olyan cégek, mint az Amazon és a Temu már elkezdték ezt, de hamarosan mindenkinek kötelezővé válhat.

Miért fontos ez?

Sokkal egyszerűbb egy raktárba érkező ömlesztett szállítmányokat ellenőrizni, mint több millió egyedi csomagot a határon. Gondoljon erre úgy, mint a gyári szintű minőségellenőrzésre, ahelyett, hogy a problémákat azután próbálnánk felderíteni, hogy a termékek már szétszóródtak a kontinensen. Jelenleg a 150 eurónál kisebb értékű termékek vámmentesen léphetnek be az EU-ba. Ezt a mentességet most leépítik. Túl sok eladó játszotta ki a rendszert azzal, hogy a megrendeléseket felosztotta, vagy hazudott az értékről, hogy a határérték alatt maradjon. A Parlament azt is fontolgatja, hogy 2 eurós kezelési díjat vet ki minden EU-n kívülről érkező csomagra. A cél nem a fogyasztók büntetése, hanem az, hogy az eladók kétszer is meggondolják, hogy a helyi raktárak használata helyett egyes tételeket szállítsanak-e. A vámhatóságok egyre inkább túlterheltek, ezért az EU azt szeretné, ha a tagállamok mesterséges intelligencia-eszközökbe és blokklánc-technológiába fektetnének be az ellenőrzések hatékonyabbá tétele érdekében. Ezek nem csak divatszavak – a technológia valóban segíthet a gyanús csomagok azonosításában, mielőtt azok bekerülnének az ellátási láncba. Hollandia érzi a legnagyobb nyomást. Mivel a csomagok 84%-a csak átmegy más országokba, Európa nem hivatalos válogatóközpontjává váltak . Más uniós országok is panaszkodni kezdenek az ezzel járó terhek miatt.

Mit jelent ez a vásárlók számára

Ha ezek a javaslatok törvényerőre emelkednek,változásokra kell számítani a nemzetközi eladóknál történő vásárlásban. A szállítási idők javulhatnak, mivel több vállalat hoz létre uniós raktárakat, de az árak emelkedhetnek, mivel az adóelkerülés jelenlegi rendszere megszűnik. A javaslatokat még jóvá kell hagyniuk az uniós tagállamoknak, de a lendület egyre nő. Miután évekig kellett végignézni, ahogy az olcsó, potenciálisan nem biztonságos termékek elárasztják az európai piacokat, miközben a törvényes vállalkozások teljes adót fizetnek, a szabályozók végre visszavágnak.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge