2 perc olvasási idő

Az EU 33 milliárd eurós bevételt ér el az e-kereskedelemben az áfa-bevételek terén

Az európai vállalkozások tavaly rekordösszegű, 33 milliárd eurós héát fizettek be az EU egyszerűsített online adórendszerén keresztül. Ez 26%-os ugrás 2023-hoz képest, ami azt bizonyítja, hogy az adóügyi megfelelés megkönnyítése valóban működik - mind a bevételt beszedő kormányok, mind a határokon átnyúló értékesítést végző vállalkozások számára.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az EU 33 milliárd eurós bevételt ér el az e-kereskedelemben az áfa-bevételek terén
Forrás: ChatGPT

A számok az EU egyablakos ügyintézési rendszeréből származnak, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy 27 különböző adóhatósággalvaló ügyintézés helyett egyszer regisztráljanak és rendezzék az összes európai értékesítésükre vonatkozó héát.

Honnan jött a pénz

Az uniós OSS-rendszert használó európai vállalatok 24 milliárd euróval járultak hozzá az uniós költségvetéshez, ami messze a legnagyobb összeg. A külön rendszeren keresztül működő nem uniós vállalkozások 2,8 milliárd eurót tettek hozzá, míg az olcsó áruk behozatala további 6,3 milliárd eurót hozott. 2021 óta, amióta ezek a rendszerek elindultak, összesen közel 88 milliárd eurót vontak be.

A vállalkozások ténylegesen használják

Eddig több mint 170 000 vállalat regisztrált, és csak az uniós rendszerben tavaly 20 000 új regisztráció történt. Ez egyértelmű jele annak, hogy a vállalkozások inkább egy adóhivatallal szeretnének dolgozni tucatnyi helyett. A növekedésnek van értelme, ha belegondolunk. 2021 előtt egy 50 eurós árucikk eladása németországi, franciaországi és olaszországi vásárlóknak három külön HÉA-regisztrációt jelentett. Most már csak egy nyomtatványt kell kitölteni.

Mi következik ezután?

Brüsszel nem áll meg itt. Még nagyobb változásokon dolgoznak a HÉA a digitális korszakban elnevezésű programon keresztül, valamint a vámügyek jelentős átalakításán. A cél az, hogy a határokon átnyúló értékesítés ugyanolyan egyszerűvé váljon, mint a belföldi értékesítés. Az online eladók számára, különösen az Európán kívüliek számára, ez az egyszerűsítési tendencia óriási jelentőséggel bír. Az európai piacra való belépés korábban adószakértők felbérlésével és papírmunkában való fuldoklással járt. A 33 milliárd eurós számadat is bizonyítja, hogy a megfelelés megkönnyítése nem jelenti azt, hogy kevesebb adót szednek be. Néha éppen az ellenkezője történik.


Források: EUReporter, az Európai Bizottság HÉA egyablakos ügyintézési rendszerről szóló jelentése (vat-one-stop-shop.ec.europa.eu).

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge