3 perc olvasási idő

Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik

A PostNord tanulmánya szerint az északi e-kereskedelem gyorsan változik, és a fiatalok vezetik ezt az átalakulást. Az ő vásárlási szokásaik alakítják át a digitális kiskereskedelmet Dániában, Norvégiában, Svédországban és más skandináv országokban.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik
Forrás: Depositphotos

A különböző generációk vásárlási szokásai

A skandináv régióban a különböző korosztályok nagyon eltérő arányban vásárolnak online. A dán (18-29 éves) és a norvég (30-49 éves) emberek a legaktívabb online vásárlók. Ami az idősebb vásárlókat illeti, Svédország és Dánia érdekes. A 65-79 évesek kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak online hetente egyszer, mint a többi északi ország lakosai.Svédország azon kevés északi országok egyike, ahol az életkor nem befolyásolja annyira, hogy az emberek milyen gyakran vásárolnak. A régió egészében azonban az 50 év felettiek hetente ritkábban vásárolnak online, ami azt mutatja, hogy az e-kereskedelem használata egyértelműen eltér a generációk között.

Hogyan várják a különböző generációk, hogy a dolgokat kézbesítsék

A fiataloknak a rugalmasság és a kevés emberi interakció iránti erős vágya megváltoztatja, hogy mit várnak el az emberek a kézbesítő szolgáltatásokkal szemben. Idősebb társaikkal ellentétben meglepően nyitottak az olyan új ötletekre, mint a csomagmegőrző és a csomagok kézbesítésének új módjai. Ez nagyban különbözik az idősebb fogyasztóktól, akiknek fontosabb a biztonság és az ismertség, és általában a hagyományos szolgáltatóhelyeket és a házhozszállítást választják.

Nordic e-commerce : Consumers shopping online at least weekly

Source: Postnord

A fiatalok vezetik az új fizetési ötleteket

A legnagyobb különbség talán abban van, hogy az emberek hogyan fizetnek. A fiatalok élen járnak a mobilfizetési lehetőségek használatában. Az emberek fizetési szokásai azért változnak, mert kedvelik az olyan azonnali fizetési lehetőségeket, mint a Swish, a Vipps és a MobilePay, valamint az olyan digitális pénztárcákat, mint az Apple Pay és a Google Pay.A skandináv országokban a fiatalok kétszer nagyobb valószínűséggel használnak mobilfizetést, mint az idősebbek. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a mobilfizetés a kivétel helyett a normává válhat.

Preffered payment method

Source: Postnord

Egy pillantás előre

Az északi e-kereskedelem jövője szempontjából fontos megérteni ezeket a generációk közötti különbségeket. A fiatalabb fogyasztók ízlése, különösen az, hogy mennyire nyitottak a digitális megoldásokra és a rugalmasságra, sokat elárulhat arról, hogy az online vásárlás a jövőben merre fog haladni a régióban. Ahogy ezek a fiatalabb vásárlók egyre nagyobb vásárlóerőre tesznek szert, az ő ízlésük valószínűleg meghatározza majd az online vásárlás színvonalát az északi országokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet
3 perc olvasási idő

Shein átalakítja a divat kiskereskedelmet

A kínai óriás, a Shein egyre fontosabb szereplővé válik az online divatpiacon. Az agresszív árairól és ultragyors divatjáról ismert vállalat olyan mértékben növekszik, ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt. Az alábbi adatelemzés az ECDB adatai alapján készült.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára
3 perc olvasási idő

GTM Tag Loading Update: Alapvető változások az E-commerce konverziókövetés számára

Kapott e-mailt arról, hogy 2025. április 10-től megváltozik a Google Tag Manager (GTM) Google Ads és Floodlight címkék betöltése? Ez a frissítés hatással lehet a konverziókövetésre, a remarketingre és arra, hogy hogyan kezeli a címkéket a GTM-ben. Pontosan mi változik, miért történik ez, és mit kell tennie? Nézzük meg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal
2 perc olvasási idő

Növelje TikTok Shop Performance Score-ját az új kategória benchmarkokkal

Tegnapi hatállyal, 2025. március 13-án a TikTok befejezte a Shop Performance Score rendszerének jelentős frissítését. Az új megközelítés mostantól az Ön eladói teljesítményét nem a piactér egészéhez, hanem az azonos terméklistázási kategóriában lévő többi eladóhoz hasonlítja.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+