3 perc olvasási idő

Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik

A PostNord tanulmánya szerint az északi e-kereskedelem gyorsan változik, és a fiatalok vezetik ezt az átalakulást. Az ő vásárlási szokásaik alakítják át a digitális kiskereskedelmet Dániában, Norvégiában, Svédországban és más skandináv országokban.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik
Forrás: Depositphotos

A különböző generációk vásárlási szokásai

A skandináv régióban a különböző korosztályok nagyon eltérő arányban vásárolnak online. A dán (18-29 éves) és a norvég (30-49 éves) emberek a legaktívabb online vásárlók. Ami az idősebb vásárlókat illeti, Svédország és Dánia érdekes. A 65-79 évesek kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak online hetente egyszer, mint a többi északi ország lakosai.Svédország azon kevés északi országok egyike, ahol az életkor nem befolyásolja annyira, hogy az emberek milyen gyakran vásárolnak. A régió egészében azonban az 50 év felettiek hetente ritkábban vásárolnak online, ami azt mutatja, hogy az e-kereskedelem használata egyértelműen eltér a generációk között.

Hogyan várják a különböző generációk, hogy a dolgokat kézbesítsék

A fiataloknak a rugalmasság és a kevés emberi interakció iránti erős vágya megváltoztatja, hogy mit várnak el az emberek a kézbesítő szolgáltatásokkal szemben. Idősebb társaikkal ellentétben meglepően nyitottak az olyan új ötletekre, mint a csomagmegőrző és a csomagok kézbesítésének új módjai. Ez nagyban különbözik az idősebb fogyasztóktól, akiknek fontosabb a biztonság és az ismertség, és általában a hagyományos szolgáltatóhelyeket és a házhozszállítást választják.

Nordic e-commerce : Consumers shopping online at least weekly

Source: Postnord

A fiatalok vezetik az új fizetési ötleteket

A legnagyobb különbség talán abban van, hogy az emberek hogyan fizetnek. A fiatalok élen járnak a mobilfizetési lehetőségek használatában. Az emberek fizetési szokásai azért változnak, mert kedvelik az olyan azonnali fizetési lehetőségeket, mint a Swish, a Vipps és a MobilePay, valamint az olyan digitális pénztárcákat, mint az Apple Pay és a Google Pay.A skandináv országokban a fiatalok kétszer nagyobb valószínűséggel használnak mobilfizetést, mint az idősebbek. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a mobilfizetés a kivétel helyett a normává válhat.

Preffered payment method

Source: Postnord

Egy pillantás előre

Az északi e-kereskedelem jövője szempontjából fontos megérteni ezeket a generációk közötti különbségeket. A fiatalabb fogyasztók ízlése, különösen az, hogy mennyire nyitottak a digitális megoldásokra és a rugalmasságra, sokat elárulhat arról, hogy az online vásárlás a jövőben merre fog haladni a régióban. Ahogy ezek a fiatalabb vásárlók egyre nagyobb vásárlóerőre tesznek szert, az ő ízlésük valószínűleg meghatározza majd az online vásárlás színvonalát az északi országokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU