3 perc olvasási idő

Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik

A PostNord tanulmánya szerint az északi e-kereskedelem gyorsan változik, és a fiatalok vezetik ezt az átalakulást. Az ő vásárlási szokásaik alakítják át a digitális kiskereskedelmet Dániában, Norvégiában, Svédországban és más skandináv országokban.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az északi e-kereskedelem a fiatal vásárlók miatt változik
Forrás: Depositphotos

A különböző generációk vásárlási szokásai

A skandináv régióban a különböző korosztályok nagyon eltérő arányban vásárolnak online. A dán (18-29 éves) és a norvég (30-49 éves) emberek a legaktívabb online vásárlók. Ami az idősebb vásárlókat illeti, Svédország és Dánia érdekes. A 65-79 évesek kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak online hetente egyszer, mint a többi északi ország lakosai.Svédország azon kevés északi országok egyike, ahol az életkor nem befolyásolja annyira, hogy az emberek milyen gyakran vásárolnak. A régió egészében azonban az 50 év felettiek hetente ritkábban vásárolnak online, ami azt mutatja, hogy az e-kereskedelem használata egyértelműen eltér a generációk között.

Hogyan várják a különböző generációk, hogy a dolgokat kézbesítsék

A fiataloknak a rugalmasság és a kevés emberi interakció iránti erős vágya megváltoztatja, hogy mit várnak el az emberek a kézbesítő szolgáltatásokkal szemben. Idősebb társaikkal ellentétben meglepően nyitottak az olyan új ötletekre, mint a csomagmegőrző és a csomagok kézbesítésének új módjai. Ez nagyban különbözik az idősebb fogyasztóktól, akiknek fontosabb a biztonság és az ismertség, és általában a hagyományos szolgáltatóhelyeket és a házhozszállítást választják.

Nordic e-commerce : Consumers shopping online at least weekly

Source: Postnord

A fiatalok vezetik az új fizetési ötleteket

A legnagyobb különbség talán abban van, hogy az emberek hogyan fizetnek. A fiatalok élen járnak a mobilfizetési lehetőségek használatában. Az emberek fizetési szokásai azért változnak, mert kedvelik az olyan azonnali fizetési lehetőségeket, mint a Swish, a Vipps és a MobilePay, valamint az olyan digitális pénztárcákat, mint az Apple Pay és a Google Pay.A skandináv országokban a fiatalok kétszer nagyobb valószínűséggel használnak mobilfizetést, mint az idősebbek. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a mobilfizetés a kivétel helyett a normává válhat.

Preffered payment method

Source: Postnord

Egy pillantás előre

Az északi e-kereskedelem jövője szempontjából fontos megérteni ezeket a generációk közötti különbségeket. A fiatalabb fogyasztók ízlése, különösen az, hogy mennyire nyitottak a digitális megoldásokra és a rugalmasságra, sokat elárulhat arról, hogy az online vásárlás a jövőben merre fog haladni a régióban. Ahogy ezek a fiatalabb vásárlók egyre nagyobb vásárlóerőre tesznek szert, az ő ízlésük valószínűleg meghatározza majd az online vásárlás színvonalát az északi országokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek
3 perc olvasási idő

A német e-kereskedelmi piac jelentős váltás előtt áll, mivel a kínai platformok teret nyernek

Az ECDB (E-commerce Data Base) szerint az európai e-kereskedelmi tájkép drámai változáson megy keresztül, mivel a kínai platformok a piac egyre nagyobb részét foglalják el. Mivel a belföldi e-kereskedelem növekedése Kínában 2023-ra mindössze 3,5%-ra lassul – ami kevesebb, mint a top 10 globális piac legtöbbjének növekedése -, a kínai óriáscégek egyre inkább nyugat felé keresik […]

Olvasás
58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat
3 perc olvasási idő

58% megosztja az e-mailt a kedvezményekért, de védi a közösségi adatokat

A kiskereskedők azt tapasztalják, hogy bár a vásárlók szeretik a kedvezményeket, személyes adataik megosztásakor aggódnak a magánéletük miatt is. A Daemon digitális transzformációs tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmánya szerint a promóciós ajánlatok és a kedvezményekért küldött e-mailek továbbra is nagy vonzerővel bírnak a generációk között; az ezredfordulósok 67%-kal vezetnek, őket követik a Baby Boomerek 65%-kal, […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+