A különböző generációk vásárlási szokásai
A skandináv régióban a különböző korosztályok nagyon eltérő arányban vásárolnak online. A dán (18-29 éves) és a norvég (30-49 éves) emberek a legaktívabb online vásárlók. Ami az idősebb vásárlókat illeti, Svédország és Dánia érdekes. A 65-79 évesek kétszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak online hetente egyszer, mint a többi északi ország lakosai.Svédország azon kevés északi országok egyike, ahol az életkor nem befolyásolja annyira, hogy az emberek milyen gyakran vásárolnak. A régió egészében azonban az 50 év felettiek hetente ritkábban vásárolnak online, ami azt mutatja, hogy az e-kereskedelem használata egyértelműen eltér a generációk között.
Hogyan várják a különböző generációk, hogy a dolgokat kézbesítsék
A fiataloknak a rugalmasság és a kevés emberi interakció iránti erős vágya megváltoztatja, hogy mit várnak el az emberek a kézbesítő szolgáltatásokkal szemben. Idősebb társaikkal ellentétben meglepően nyitottak az olyan új ötletekre, mint a csomagmegőrző és a csomagok kézbesítésének új módjai. Ez nagyban különbözik az idősebb fogyasztóktól, akiknek fontosabb a biztonság és az ismertség, és általában a hagyományos szolgáltatóhelyeket és a házhozszállítást választják.
A fiatalok vezetik az új fizetési ötleteket
A legnagyobb különbség talán abban van, hogy az emberek hogyan fizetnek. A fiatalok élen járnak a mobilfizetési lehetőségek használatában. Az emberek fizetési szokásai azért változnak, mert kedvelik az olyan azonnali fizetési lehetőségeket, mint a Swish, a Vipps és a MobilePay, valamint az olyan digitális pénztárcákat, mint az Apple Pay és a Google Pay.A skandináv országokban a fiatalok kétszer nagyobb valószínűséggel használnak mobilfizetést, mint az idősebbek. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a mobilfizetés a kivétel helyett a normává válhat.
Egy pillantás előre
Az északi e-kereskedelem jövője szempontjából fontos megérteni ezeket a generációk közötti különbségeket. A fiatalabb fogyasztók ízlése, különösen az, hogy mennyire nyitottak a digitális megoldásokra és a rugalmasságra, sokat elárulhat arról, hogy az online vásárlás a jövőben merre fog haladni a régióban. Ahogy ezek a fiatalabb vásárlók egyre nagyobb vásárlóerőre tesznek szert, az ő ízlésük valószínűleg meghatározza majd az online vásárlás színvonalát az északi országokban.