Az a tény, hogy az iparág annyira függ a technológiától az alapvető műveletek és a fogyasztói kapcsolatok tekintetében, hangsúlyozza a digitális biztonság relevanciáját a kiskereskedelemben. A kutatás szerint az üzletek számára a kiberbiztonság a „rugalmasság alapja”.
További fontos kérdések:
1. Bonyolult jogszabályi környezet (az üzletek 52%-a)
2. Pénzproblémák, különösen az 51%-os növekedés
Érdekes, hogy még akkor is, ha a kiberbiztonság a legfontosabb kérdés, az üzletek kompetensnek érzik magukat ezeknek a fenyegetéseknek az ellenőrzésében. A válaszadók több mint 80%-a állítja, hogy kiberbiztonsági politikájuk megegyezik a riválisokéval, vagy meghaladja azokat.
A jelenleg kisebb kockázatúként besorolt környezeti és társadalmi kérdések várhatóan egyre fontosabbá válnak a következő öt évben. A Barclays Karen Johnson javasolja az iparágak közötti együttműködést ezeknek a kérdéseknek a kezelésére.
A kiskereskedők nagy hangsúlyt fektetnek a technológiai beruházásokra és a személyzet fejlesztésére a hosszú távú rugalmasság garantálása érdekében.
3. Az ellátási láncok javítása
4. Termékdiverzifikáció
5. A válságkezelési stratégiák javítása
A tanulmány azt is megállapította, hogy a kiskereskedők véleménye a GenAI-ról nagyjából kiegyensúlyozott volt: 41% -uk lehetőségként, 37% -uk kockázatként, 23% -uk pedig azt mondta, hogy túl korai megmondani, vagy nem elég magabiztosak ahhoz, hogy megmondják, merre halad.
Richard Lim, a Retail Economics vezérigazgatója hangsúlyozza annak fontosságát, hogy az üzletek éberek és rugalmasak maradjanak az állandó nehézségekkel és a gyors technológiai fejlődéssel szemben. Arra buzdítja az üzleteket, hogy továbbra is éberek legyenek a friss iparági kilátásokra, és figyelmeztet a számítógépes bűnözésre való felkészültség önelégültségére.