A számok óvatos ügyfélkört tükröznek, amely még mindig tárgyal a gazdasági bizonytalansággal. Matthew Shay, az NRF elnök-vezérigazgatója rámutatott , hogy a fogyasztóknak még mindig van választási lehetőségük kiadásaikat illetően, és az alapvető szükségleteket részesítik előnyben a luxussal szemben. Bár a szolgáltatásokkal kapcsolatos infláció továbbra is aggodalomra ad okot, ez a tendencia még akkor is igaz, ha az áruk inflációs rátája közel nulla.
A számokat vizsgálva a teljes kiskereskedelmi forgalom – az autók és a benzin nélkül – szerény, 0,47%-os növekedést mutatott az előző hónaphoz képest , és jelentősebb 3,42%-os növekedést az előző év azonos időszakához képest. A májusi teljesítményhez képest ezek a számok csekély javulást mutatnak.
Az online és nem bolti értékesítés 23,08% -kal nőtt az előző évhez képest, az e-kereskedelmi szektor egyértelmű győztesként jött ki. Ez a fejlődési ütem meghaladta a fizikai kiskereskedelemét, ami alátámasztja a fogyasztói ízlés folyamatos változását az online vásárlási környezetek felé.
A kategóriák szerinti elemzés vegyes megállapításokat eredményezett. Míg egyes iparágak, például az alapvető cikkek és az élelmiszerboltok bővülést mutattak, mások, köztük az elektronikai és bútorkereskedők csökkenéssel szembesültek. Különösen a ruházati és kiegészítő üzletek mutattak szerény csökkenést hónapról hónapra, de jó növekedést mutattak az előző évhez képest.
Ezek a különböző kiskereskedelmi ágazatokban elért változatos eredmények rávilágítanak a jelenlegi gazdasági környezetben zajló bonyolult folyamatokra . A fogyasztók költési szokásai megváltoznak, ahogy egyes iparágakban magas hitelkamatokról és folyamatos inflációról tárgyalnak, ezáltal a kiskereskedelmi színteret eddig nem várt irányba alakítják át.