4 perc olvasási idő

Az Amazon négynapos Prime eseménye megduplázza a fekete pénteki eladásokat az Egyesült Királyságban

Az Amazon most bebizonyította, hogy a nyári vásárlások le tudják győzni a téli eladásokat. A kiskereskedelmi óriás legelső négynapos Prime eseménye (július 8-11.) 2,08 milliárd font online költést generált az Egyesült Királyságban, ami majdnem kétszerese annak, amit a Black Friday 2024-ben hozott. A számok azt mutatják, hogy a fogyasztók még mindig éhesek a mély kedvezményekre.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az Amazon négynapos Prime eseménye megduplázza a fekete pénteki eladásokat az Egyesült Királyságban
Forrás: ChatGPT

Az Amazon nyári vásárlási kísérlete jobban sikerült, mint bárki várta. A vállalat első négynapos Prime eseménye az Egyesült Királyságban olyan hatalmas számokat hozott, amelyek a Black Fridayt is megszégyenítették. Az Adobe Digital Insights adatai szerint a július 8-11. közötti esemény során a brit online költés elérte a 2,08 milliárd fontot. Ez majdnem kétszerese annak, amit a vásárlók a 2024-es fekete péntek alatt költöttek. Csak július 8-a rekordokat döntött. Az első nap 676,5 millió fontot hozott, így ez volt az idei év eddigi legerősebb online költési napja az Egyesült Királyságban. A tavalyi kétnapos Prime Day eseményhez és az azt követő két naphoz képest az idei kibővített formátum 11,1%-os növekedést hozott az előző évhez képest. A plusz napok egyértelműen kifizetődőek voltak.

A háztartási cikkek vezettek

A legnagyobb növekedést felmutató kategóriák érdekes képet mutatnak arról, hogy mit szeretnének most a brit fogyasztók. A lista élén a háztartási cikkek álltak 98%-os növekedéssel az előző évhez képest. A második helyen a számítógépek állnak 82%-os növekedéssel. De a gyermekruházat sem maradt le sokkal a 76%-os növekedéssel.Az árengedmények terén a ruházati cikkek kínálták a legjobb ajánlatokat, az árak 17%-kal csökkentek az egy évvel ezelőttihez képest. Ez hozzájárult ahhoz, hogy a divat kategória jelentős forgalmat bonyolított le.

A prémium termékek jól teljesítettek

Valami váratlan dolog történt az esemény során. Ahelyett, hogy csak olcsó termékeket vásároltak volna, a vásárlók a kedvezményeket arra használták fel, hogy drágább termékeket vásároljanak otthonukba. A legdrágább terméknegyedből eladott áruk aránya átlagosan 32%-kal ugrott meg az egy évvel ezelőtti átlaghoz képest. Ez a háztartási gépek, bútorok, háztartási és kerti eszközök, valamint szerszámok és barkácsáruk kategóriáiban történt. Az emberek egyértelműen arra használták a mély árengedményeket, hogy olyan prémium kategóriás termékeket vásároljanak, amelyeket normál esetben nem engedhetnének meg maguknak.

Mit jelent ez a kiskereskedelem számára

Vivek Pandya, az Adobe Digital Insights vezető elemzője úgy véli, hogy ezek a számok fontos dolgot árulnak el a brit fogyasztói magatartásról

: „A Prime esemény sikere azt mutatja, hogy a brit fogyasztók még mindig eléggé árérzékenyek, és a versenyképes árengedményekkel járó eseményszerű vásárlási pillanatok továbbra is erősek a növekedés erős szintjének felszabadításában” – mondta.

Az időzítés is számít. A 2025-ös év első fele nehéz volt a kiskereskedők számára, mivel a fogyasztók visszafogták a diszkrecionális kiadásaikat. A Prime Day számai azt sugallják, hogy ez talán megváltozik. ” A nehéz első félévet követően, amikor a fogyasztók visszafogták a diszkrecionális kiadásokat, ezek a számok örvendetes hírek lesznek a kiskereskedelmi szektor számára, akik remélik, hogy ez az időszak a nyári költekezés kezdetét jelzi” – tette hozzá Pandya.

Komolyra fordul a nyári vásárlás

Az Amazon sikere megváltoztathatja a többi kiskereskedő gondolkodását a nyári kiárusítási eseményekről. Ha egy négynapos esemény képes a Black Friday számának majdnem kétszeresét generálni, akkor más vállalatok is elkezdhetik tervezni saját nyári vásárlási látványosságaikat. Az Egyesült Királyság piaca egyértelműen jól reagált a meghosszabbított formátumra. Hogy az Amazon rendszeres négynapos eseménnyé teszi-e ezt a rendezvényt, még nem tudni, de a számok azt sugallják, hogy igen.

Egyelőre a kiskereskedőknek van bizonyítékuk arra, hogy a brit fogyasztók készek költeni, ha a kedvezmények megfelelőek – még a nyár közepén is.


Az információ az nl.fashionnetwork.com oldalról származik

.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge