3 perc olvasási idő

Az AliExpress kihívást jelent az Amazonnak az új európai teljesítési hálózattal

Az AliExpress több mint tíz tengerentúli raktárszolgáltatóval lépett partnerségre a tanúsított raktárprogram elindítása érdekében. Ezek harmadik fél által üzemeltetett raktárak, nem az AliExpress tulajdonában vannak. Íme, mit jelent ez az európai vásárlók milliói számára. Ez a fejlemény átformálhatja az európaiak online vásárlási szokásait az EcommerceNews beszámolója szerint.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az AliExpress kihívást jelent az Amazonnak az új európai teljesítési hálózattal
Forrás: Depositphotos

A kínai e-kereskedelmi nagyhatalom, az AliExpress hivatalosan is elindította európai teljesítési szolgáltatásait a „Local+” márkanév alatt, ami közvetlen kihívást jelent az Amazon, a Temu és a Shein nevű befutott szereplők számára a jövedelmező logisztikai piacon. A lépés az európai fogyasztók millióinak vásárlási élményét ígéri átalakítani.

Stratégiai beruházás az európai infrastruktúrába

A platform három kulcsfontosságú európai piacon tíz stratégiailag jól pozícionált raktárat biztosított: Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Ez a jelentős beruházás alapvető változást jelent a vállalat stratégiájában, amely eltávolodik a Kínából történő közvetlen szállításra való hagyományos támaszkodástól. Az európai eladók számára, akik 2022 óta tudnak az AliExpressen értékesíteni, ez megszünteti a logisztika önálló vagy harmadik fél szolgáltatókon keresztül történő kezelésének szükségességét. Az új szolgáltatás lehetővé teszi számukra, hogy teljesen kiszervezzék a szállítási és raktározási műveleteket.

Hétnapos szállítás lesz az új szabvány

A Local+ szolgáltatás hét napon belül garantálja a termékek európai vásárlóknak történő kiszállítását, ami drámai előrelépést jelent az Ázsiából érkező termékek jelenlegi szállítási idejéhez képest. A szolgáltatást igénybe vevő eladók külön jelvényt kapnak a termékeiken, ami a gyors kiszállítástjelzi a vásárlók számára.A gyorsabb szállításon túl az AliExpress átveszi a teljes visszaküldés kezelését is, tovább egyszerűsítve a folyamatot az európai vásárlók számára.

Válasz a versenynyomásra

A teljesítési szolgáltatások elindítása nem véletlen. A versenytárs Temu 2024 decemberében kezdte meg a helyi európai raktárak használatát, ami jelentősen csökkentett szállítási időt tesz lehetővé, és versenyelőnyre tett szert. Az Amazon évek óta uralja a piacot hasonló szolgáltatásokkal, míg a Shein szintén nagymértékben fektet be az európai logisztikai infrastruktúrába. Az AliExpress lényegében felzárkózik a versenyképes késésekhez.

A jogszabályi változások mint katalizátor

A döntés meghozatalára akkor kerül sor, amikor az európai jogalkotás jelentős változásokra készül az importszabályozásban. Legkésőbb 2028-ig eltörlik a vámmentes küszöböt, ami növeli a harmadik országokból származó import költségeit. Az Európai Bizottság azt is fontolgatja, hogy az EU-n kívüli országokból érkező megrendelések esetében körülbelül két eurós kiegészítő díjat vezet be. Ezek az intézkedések jelentősen befolyásolhatják a helyi infrastruktúrával nem rendelkező ázsiai platformok versenyképességét.

Előnyök mind az eladók, mind a vásárlók számára

Az európai e-kereskedelmi eladók számára a Local+ szolgáltatás új lehetőségeket nyit meg. Az AliExpress kiterjedt vásárlói bázisát anélkül használhatják ki, hogy logisztikai infrastruktúrájukba kellene beruházniuk. Ezzel egyidejűleg a globális szereplők szintjén professzionális teljesítési szolgáltatásokhoz jutnak hozzá. A vásárlók előnyei:

  • gyorsabb szállítás
  • egyszerűsített visszaküldés
  • összességében jobb vásárlási élmény, amely megközelíti a hazai online áruházaktól megszokott színvonalat.

Sikeres lesz az AliExpress Local+?

Az új szolgáltatás sikere a hatékonyságától és az árversenyképességétől függ majd. Az AliExpress egy olyan piacra lép, ahol a már befutott szereplők, mint például az Amazon, már jelentős előnyben vannak. A kulcskérdés az, hogy képes-e fenntartani a hagyományosan alacsony árait az európai teljesítési költségek beépítése mellett, és el tudja-e nyerni a gyors és megbízható szállítást elváró európai vásárlók bizalmát.

A végeredmény

Az AliExpress európai teljesítési szolgáltatásainak elindítása jelentős változást jelent a versenyhelyzetben, ami minden nagyobb e-kereskedelmi platformot arra kényszeríthet, hogy felgyorsítsa logisztikai beruházásait a piaci pozíció megtartása érdekében.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU