3 perc olvasási idő

Az AI virtuális befolyásolók száma növekszik: Figyelniük kell a vállalkozásoknak?

Az elmúlt években nagy változás történt az influencer marketing színtéren, az AI virtuális befolyásolók kezdtek felszínre kerülni. A márkák népszerűségük növekedésével azon tűnődnek, hogy együtt kell-e működniük ezekkel a digitális entitásokkal, vagy meg kell-e maradniuk a hagyományosabb emberi befolyásolóknál.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Az AI virtuális befolyásolók száma növekszik: Figyelniük kell a vállalkozásoknak?
Forrás: Emplifi.io

AI virtuális befolyásolók meghatározása

A mesterséges intelligencia (AI) virtuális befolyásolói számítógéppel generált képekkel (CGI), deepfake technológiával és háromdimenziós modellezéssel előállított digitális karakterek. Frissíthetik követőiket, és kapcsolatba léphetnek velük a közösségi médiában. Az egyik legnépszerűbb AI virtuális befolyásoló Lil Miquela (@lilmiquela). vagy az első AI szupermodell Shudu (@shudu.gram). A Lil Miquela-t egy start-up cég hozta létre, amely robotikára, mesterséges intelligenciára és ezek médiavállalatoknál való alkalmazására szakosodott.

Source: Outsideinsight.com

Az AI virtuális befolyásolók felemelkedése

Az Influencer Marketing Factory becslése szerint a 18 éves és idősebb amerikai ügyfelek 58% -a követ legalább egy AI virtuális befolyásolót a közösségi médiában. Ezeket a virtuális befolyásolókat többek között a Facebookon, az Instagramon, a TikTokon és a YouTube-on, valamint a webhelyeken követik.  Az új AI technológiának köszönhetően könnyebbé vált az új AI befolyásolók létrehozása. Most már néhány egyszerű lépésben létrehozhatók.

Íme egy lista az Instagram 2024 👇🏼 legjobb AI-befolyásolóiról

A virtuális influencerek használatának előnyei és hátrányai:

Pluses:

  • Az AI virtuális befolyásolói következetes márkaképviseletet kínálnak, kiküszöbölve a múltbeli vitákkal vagy negatív hírekkel kapcsolatos aggodalmakat
  • A márkák anélkül tárgyalhatnak az együttműködésről , hogy aggódniuk kellene az egymásnak ellentmondó ütemtervek miatt, mivel a virtuális befolyásolóknak nincsenek fizikai korlátai
  • Az AI virtuális befolyásolói népszerűek a Z generáció és az Y generáció körében. Ez vonzó lehetőséget jelent azoknak a márkáknak, amelyek el akarják érni ezeket a demográfiai csoportokat
  • A kampányok egyedibbek és emlékezetesebbek lehetnek
  • Az AI virtuális befolyásolói hatékonyabb kampányokat eredményezhetnek

Minuses:

  • A hitelesség hiánya , amely csökkentheti az ügyfelek bizalmát
  • Irreális életmódbeli normákat ábrázolhatnak
  • Az AI befolyásolói nem tudnak fizikailag kölcsönhatásba lépni a termékkel
  • A márkák potenciális vitákat kockáztathatnak
  • A hardver és a szoftver nagyon drága egy AI virtuális befolyásoló építésekor
  • Az AI virtuális influencer felépítése hosszú előkészítő szakaszt igényel



Hogyan használhatják ki előnyeiket a tényleges emberek befolyásolói

  • Fokozza az interakciót: Azok az emberi befolyásolók, akik azonosítják a közönségük számára érdekes témákat, ösztönözhetik az interakciót
  • Használja ki az egyedi élményeket: Az emberi befolyásolók felhasználhatják saját tapasztalataikat, beleértve a valódi terméktesztelést is
  • Ugrás az élő eseményekre: Kreativitásuk fokozása érdekében az emberi befolyásolóknak élő eseményeken kell részt venniük

A mesterséges intelligencia kilátásai

A szórakoztatás, a bankszektor és az egészségügy csak néhány azok közül az ágazatok közül, amelyek az előrejelzések szerint teljesen átalakulnak az AI technológia integrálásával. Az élő közvetítések megrendezésétől a vállalkozások felkínálásáig a mesterséges intelligenciával rendelkező virtuális befolyásolóknak sokféle felhasználási módja van.

Vannak előnyei és hátrányai az AI virtuális befolyásolókkal való együttműködésnek, amelyeket a márkáknak figyelembe kell venniük az influencer marketing jelenet fejlődésével. Az egyes platformokon elérhető ingyenes influencer tanácsadási és projektértékelési szolgáltatások igénybevételével a márkák dönthetnek úgy, hogy együttműködnek a hozzáértő digitális ügynökségekkel.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az influencerek tisztességes fizetést és kreatív kontrollt akarnak, nem márkahírnevet
5 perc olvasási idő

Az influencerek tisztességes fizetést és kreatív kontrollt akarnak, nem márkahírnevet

Az influencer-partnerségeket hajszoló márkák teljesen eltévesztik a lényeget. Egy új kutatás szerint az influencereket sokkal jobban érdeklik a közös értékek és az egyértelmű fizetés, mint a népszerű márkákkal való együttműködés. És olyan kreatív hozzájárulást akarnak, amit a legtöbb vállalat nem ad meg nekik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Z generáció nyitottabb az AI influencerekre, de kevésbé törődik a hitelességgel
4 perc olvasási idő

A Z generáció nyitottabb az AI influencerekre, de kevésbé törődik a hitelességgel

Valami nagy dolog történik az influencer marketingben. Miközben a márkák mesterséges intelligencia által generált személyiségekkel kísérleteznek, a legtöbb ember még mindig nem bízik bennük. A csavar? A hitelesség talán nem is annyira fontos, mint azt mindenki gondolja.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Felhasználó által generált tartalom az influencer kampányokban: E-commerce márkák számára: Miért jelent játékváltást
5 perc olvasási idő

Felhasználó által generált tartalom az influencer kampányokban: E-commerce márkák számára: Miért jelent játékváltást

A felhasználó által generált tartalom (UGC) és az influencer marketing a digitális marketing két leghatékonyabb eszköze – de vajon ugyanaz a kettő? Nem egészen. Egy olyan ügynökség alapítójaként, amely több mint 1600 tartalomkészítővel dolgozik együtt, és olyan márkák számára indított kampányokat, mint az Oriflame, az EasyFishOil, az Ozone.bg, a Pepco, a Doctor Switz, a TEDi, […]

Radostina Hristova  Radostina Hristova 
Influencer & Digital Marketing Professional, Radostna.com, Influencermedia.bg