5 perc olvasási idő

AI, Deepfakes és csalárd weboldalak. A digitális marketing még soha nem volt ilyen kockázatos

A digitális reklámozás gyorsabban változik, mint valaha, és az e-kereskedelmi márkáknak, valamint a marketingügynökségeknek lépést kell tartaniuk az új kihívásokkal és lehetőségekkel. Az Industry Pulse Report feltérképezi, hogy milyen trendek, fenyegetések, mélyfekvések és innovációk fogják alakítani az online hirdetést a következő évben. A jelentés a digitális média szakértőinek - hirdetők, ügynökségek, ad tech cégek és kiadók - véleményére támaszkodik, és áttekintést nyújt arról, hogy mi lesz 2025-ben a hatékony e-kereskedelmi kampányok szempontjából kulcsfontosságú.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
AI, Deepfakes és csalárd weboldalak. A digitális marketing még soha nem volt ilyen kockázatos
Forrás: DALL·E

Az Integral Ad Science (IAS)2025 Industry Pulse Report című jelentése az Integral Ad Science (IAS) és a YouGov együttműködésében 2024 szeptemberében végzett felmérés alapján készült. A felmérésben 254 digitális reklámszakértő vett részt az Egyesült Államokban a hirdetők, ügynökségek, ad tech cégek és kiadók részéről. A cél az volt, hogy meghatározzák azokat a kulcsfontosságú kihívásokat és lehetőségeket, amelyek 2025-ben a digitális hirdetést alakítják majd.

A közösségi média és a digitális videó dominanciája az e-kereskedelmi hirdetésekben

A közösségi média továbbra is a digitális hirdetési stratégiák domináns eleme. A szakértők 61%-a a legmagasabb prioritásként jelölte meg. A deepfakes, a dezinformáció és a márkabiztonsággal kapcsolatos kockázatok azonban komoly kihívást jelentenek. A videós tartalmak egyre inkább összefonódnak a közösségi platformokkal, ezért a digitális videós hirdetések száma egyre nő – a szakértők 71%-a számít a videós hirdetésekre fordított programozott kiadások növekedésére. Az e-kereskedelmi márkák számára ez két kulcsfontosságú dolgot jelent:

  • A közösségi vásárlásba és az influencermarketingbe való befektetések elengedhetetlenek, mivel a fogyasztók egyre inkább közvetlenül a közösségi hálózatokon keresztül vásárolnak. A szakértők 70%-a arra számít, hogy az influencer marketing 2025-ben még nagyobb szerepet fog játszani.
  • A média minőségének mesterséges intelligencia (AI) segítségével történő mérése kulcsfontosságú lesz a biztonságos reklámelhelyezések biztosításához, mivel a szakértők 53%-a a közösségi médiát tartja a legkockázatosabb környezetnek a márkabiztonság szempontjából.

Az AI, a mélyhamisítások és a márkabiztonság veszélye

Az AI által generált tartalmak és a mélyhamisítások elterjedése a digitális média minőségét fenyegető egyik legnagyobb veszélyforrássá válik. A jelentés megjegyzi, hogy a szakértők 76%-a hangsúlyozta, hogy független mérésre van szükség annak megakadályozására, hogy a hirdetések deepfake tartalmak mellett kerüljenek elhelyezésre.

2025-ben a szakértők 20%-a a deepfakes-t tartja a média minőségét fenyegető legsúlyosabb veszélynek.

Kiskereskedelmi média: A személyre szabás és az adatvédelem egyensúlya

A kiskereskedelmi média egyre inkább az e-kereskedelmi cégek hirdetési stratégiáinak alapvető részévé válik, de a magánélet védelmével és a hirdetések célzásával kapcsolatos aggodalmak továbbra is kihívást jelentenek:

  • A szakértők 68%-a szerint az adatvédelmi korlátozások hatással lesznek a kiskereskedelmi médiában történő reklámcélzásra.
  • 58% úgy véli, hogy a kontextuális célzás kulcsfontosságú lesz a kampányok sikerének eléréséhez az adatvédelmi szabályok megsértése nélkül.

Ez arra utal, hogy a felhasználói adatokon alapuló hirdetésekről át kell térni a kontextuális hirdetésekre, amelyek a felhasználók személyes adatai helyett a közzétett anyagokkal kapcsolatos tartalomra és érzelmekre összpontosítanak.

A hirdetési csalás és az MFA-weboldalak elleni küzdelem

A hirdetési csalás és a Made-for-Advertising weboldalak továbbra is elszívják a hirdetési költségvetést. Az MFA-oldalak, amelyeket elsősorban reklámok megjelenítésére, nem pedig valódi felhasználói elkötelezettségre terveztek, 2024 második negyedévében a programozott hirdetési kiadások 13%-át tették ki. A generatív mesterséges intelligencia megjelenésével ezek létrehozása egyre egyszerűbbé válik.

AI, Deepfakes and Fraudulent Websites. Digital Marketing Has Never Been Riskier

Source: IAS

Új lehetőségek a szerencsejátékok és a CTV területén

Az új médiumok egyre vonzóbb teret jelentenek az e-kereskedelmi hirdetések számára. A játék és a Connected TV (CTV ) új elköteleződési lehetőségeket kínál, de a média minőségét tekintve kockázatokat is hordoz magában:

  • A szakértők 73%-a hangsúlyozza a nem tolakodó reklámelhelyezés fontosságát a játékokban, hogy ne zavarják a felhasználói élményt.
  • 68% úgy véli, hogy a CTV-reklámok láthatósága alacsony, mivel gyakran aktív nézők nélkül futnak a képernyőkön.

Az e-kereskedelmi márkák számára ez azt jelenti, hogy az ilyen formátumokban történő reklámozás stratégiai tervezést és a kampány hatékonyságának alapos mérését igényli.

Az e-kereskedelmi reklámok jövője 2025-ben

Ez a jelentés elsősorban az amerikai piac helyzetét tükrözi. A szabályozás, a fogyasztói magatartás és a hirdetési platformok ott másképp működhetnek, mint Európában. Mindazonáltal az USA-ban a digitális hirdetést alakító trendek gyakran befolyásolják a globális fejleményeket is. Mit kell ebből leszűrnünk? Ha azt szeretné, hogy a hirdetései 2025-ben is eredményesek legyenek, akkor világos stratégiával kell rendelkeznie , és ellenőrizni kell, hogy hol és hogyan jelennek meg. A generatív mesterséges intelligencia és a deepfakes növelik a hirdetésekkel kapcsolatos kockázatokat, ezért fontos, hogy elkerüljük a megkérdőjelezhető elhelyezéseket, és megbízható hirdetési környezetekre támaszkodjunk.A kontextuális célzás segíthet elérni az ügyfeleket invazív nyomon követés nélkül, míg az új platformok, például a CTV és a szerencsejátékok új lehetőségeket hozhatnak, ha hatékonyan tudjuk őket használni. Ne feledkezzen meg az átláthatóságról, a média minőségének ellenőrzéséről és a kampányteljesítmény érdemi értékeléséről.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+