10 perc olvasási idő

Affiliate marketing az e-boltok számára

Az affiliate marketing alapja két oldalból áll. A hirdető és a kiadó. A hirdető olyan személy, aki online szolgáltatásait kínálja vagy termékeket értékesít (leggyakrabban egy e-bolt), és láthatóvá kell tennie magát, és ügyfeleket kell szereznie. A megjelenítő (vagy társult partner) segíti a hirdetőket ebben, azáltal, hogy rendelkezik egy online térrel, ahol bemutathatják a hirdető termékeit és szolgáltatásait.

Affiliate marketing az e-boltok számára
Forrás: Depositphotos

A Közzétevő a hirdető partnerprogramjának technikai megoldását használja. Egyedi, címkézett címet kapnak a hirdető webhelyére. Ezt a címet különböző módokon népszerűsítik, és amikor egy fizető ügyfél átkattint a hirdető webhelyére, a kiadó jutalomra jogosult – általában jutalékra a promócióval elősegített eladás után.

Milyen típusú kiadók vannak?

Különböző típusú kiadók léteznek. Felosztjuk őket aszerint, hogy hogyan népszerűsítik a hirdetőt. Tehát az e-kereskedelmi affiliate marketingben három kiadói csoportunk van. Minden csoport valamilyen módon specifikus, és más megközelítést igényel.

1. Cashback rendszerek – a legjobb példa a TopCashback, amelyet valószínűleg ismer. Ezek olyan hűségprogramok, amelyek visszaadják a megrendelés értékének egy részét. Ilyen rendszerek az online boltok esetében is léteznek. Ez így működik: egy affiliate kampányban Ön, mint kiadó, 20% jutalékot kap, 10% -ot ad a felhasználónak, és megtartja a 10% -ot. Az Ön előnye a tömeges bázis és az elérhető felhasználók százezrei.

2.

Source: Topcashback.co.uk

. Kupon oldalak – olyan webhelyek, amelyek kuponokat gyűjtenek az e-boltok számára. Csak kattintson át az e-boltba, és a kedvezmény aktiválódik. Az emberek elsősorban kedvenc e-boltjaikban szeretik a kuponokat. A kuponoldal megmutathatja a felhasználónak a megfelelő pillanatban a lehetőségeket, és motiválhatja őket, hogy többet vásároljanak, vagy egy adott promócióra irányítsák őket. Egy 60 eurós bevásárlókosárból könnyen 150 euró lehet.

 

Source: Depositphotos

3. Tartalomközzétevők – olyan kiadók, akik tartalmat állítanak elő a látogatók megszerzése érdekében (többnyire organikus keresésből). Ezek magazinok, blogok, befolyásolók, közösségimédia-csoportok tulajdonosai vagy áttekintő webhelyek. A tartalomszolgáltatók a kiadók legértékesebb csoportja. Új forgalmat generálnak, amelyet a hirdető egyébként nem kapna meg. Ezek a kiadók döntő szerepet játszanak az információs, szórakoztató és oktatási tartalmak terjesztésében a közönség számára világszerte.

Source: Depositphotos

Az affiliate marketing előnyei

Az affiliate marketingnek számos előnye van mindkét fél számára. A fő előny természetesen az, hogy a hagyományos PPC kampányokkal ellentétben a hirdető csak jutalékot fizet az értékesítés után. Nem kell aggódniuk a kattintásonkénti költség (ami nem biztos, hogy nyereséges), a megjelenítések, a vásárlás hatékonysága stb. miatt. Egyszerűen fizetnek a tényleges megrendelésért, amelyet a kiadó generált számukra. Tehát a hirdető biztosítja a kampányt, akár a hálózaton, akár külön-külön, meghatározza a szabályokat, és a kiadóknak követniük kell azokat.

Ha a megjelenítő olyan forgalmat hoz be, amely átalakul egy ügyfélre, jutalékot kap a hirdetőktől – ez nagyon egyszerű.

A fizető ügyfelek mellett a leányvállalatoknak van egy másik előnye is. Új forgalmi források előtt nyitja meg az ajtót. Az e-boltok elsősorban PPC kampányokat vagy közösségi hálózatokat használnak forgalmi forrásként, ahol gyakran gyorsan elérik a hatékonyság felső határát, és alternatív forgalmi forrásokat kell keresniük – az affiliate marketing teljes értékű új forgalmi forrássá válhat számukra.

Azok a megjelenítők, akik partnerkampányokat használnak bevételi forrásként, gyakran több százezer webhelylátogatást tesznek lehetővé. Amikor egy hirdető elérhetővé teszi partnerprogramját, új forgalmat és új megrendeléseket is kaphat a webhelyre. Ez visszavezet minket az első előnyhöz. A megjelenítő forgalmat küld a hirdető webhelyére, de előfordulhat, hogy az egyes kattintások nem válnak fizetős ügyféllé. A hirdető nagyobb forgalmat ér el, de csak a teljesített megrendelések után fizet jutalékot. Tökéletes, igaz?

Mi a jutalék?

Hogyan számítják ki a jutalékot? Mi a szokásos jutalék? Ezt a kérdést nehéz megválaszolni. Nincs egységes jutalékösszeg. A Dognetnél különböző kampányaink vannak. Egyesek jutaléka 0,5%, mások akár 30% is. A jutalék összege attól a szegmenstől függ, amelyben a hirdető működik. Villamos energiával lehetetlen annyit kínálni, mint az étrend-kiegészítőkkel. A jutalék szintjének azonban összehasonlíthatónak kell lennie más csatornákkal – PPC, összehasonlító oldalak, RTB vagy közösségi média.

Az affiliate marketing az emberi bizalmon alapul.

Emberek hozzák létre, nem pedig gépek, amelyek tetszés szerint kikapcsolhatók és bekapcsolhatók. Ezért a jutalékokat már a kezdetektől fogva meg kell határozni. Egy affiliate menedzser vagy hálózat segíthet a hirdetőknek ebben. Ha egy hirdető azt mondja, próbáljuk meg az 1%-ot, és meglátjuk, bár adhatsz 5%-ot, akkor a kiadók érdektelenséget fognak érezni, és még ha növeled is a jutalékokat, a kampány nem fog beindulni. Tehát ha 30% -ot tud adni, javasoljuk, hogy nyugodtan adjon 25% -ot az elején. A kampány vonzó lesz a kiadók számára, és megfelelően indul.

Mit kell figyelembe venni a jutalékok meghatározásakor?

  • Ha ez egy e-bolt, ahol az emberek rendszeresen visszatérnek és vásárolnak, akkor különböző jutalékokat állíthat be egy új ügyfél és egy meglévő ügyfél számára.
  • A jutalékot azonnal növelheti, de ha csökkenti, adjon legalább 14 napot a megjelenítőknek annak eldöntésére, hogy folytatják-e a promóciót.
  • A tartalomkiadóknak általában magasabb jutalékot kell kapniuk, mint más típusú kiadóknak. Több erőfeszítést tettek.
  • Lehetőség van arra, hogy a kedvezményes árukhoz eltérő százalékot állítson be, hogy a jutalék összegét kategória vagy márka szerint szegmentálja. Határozottan használja ki ezt.

Legfontosabb. Játsszon tisztességesen a jutalék beállításakor. A kiadók általában nagyon jól ismerik az iparágat. Tudják, hogy mik a margók, és ezért mire számíthatnak. Nincs szükség arra, hogy túllőjön, vagy bolondnak tüntesse fel a kiadókat azzal, hogy túl alacsonyra állítja a jutalékot.

Hogyan állíthatja be a hirdető a partnerprogramját?

A hirdetőnek eszközt kell biztosítania a kiadó számára annak nyomon követésére, hogy kit hozott az e-boltba, és mit vásárolt. Ellenkező esetben nem tudják jutalmazni a kiadót jutalékkal. Az affiliate programnak saját technikai megoldásra van szüksége, akárcsak magának az e-boltnak.

A hirdető programozhatja saját rendszerét, vagy vásárolhat csomagolt megoldást , például Post Affiliate PRO vagy Affilbox. Az utolsó lehetőség egy affiliate hálózathoz való csatlakozás. Minden megoldásnak előnyei és hátrányai vannak.

Mire kell vigyáznom egy partnerprogramban?

  1. Helpdesk – a kiadó kérdéseinek megválaszolása meglehetősen időigényes lehet. Elképesztő, hogy az emberek mit kérdezhetnek újra és újra. Természetesen azonnali választ várnak. Az ügyfélszolgálat lefedi a hálózatot az Ön számára, ha rajtuk keresztül futtatja a programot. Ha önállóan futtatja, ébernek kell lennie, és mindig készen kell állnia a válaszadásra.
  2. Társult kifizetések – amint a leányvállalatok fizetést kérnek, azt feldolgozni, ellenőrizni és fizetni kell. És számoljon el vele. A hálózat havonta több száz számlát egyenlít ki a hirdető számára.
  3. Kiadó – több ezer leányvállalat van a hálózatban. Egy önálló programban (vagy dobozos megoldásban) nincs ilyen. Meg kell találnia, kapcsolatba kell lépnie és meg kell szereznie mindet. Nem lehetetlen, de nagyon-nagyon időigényes.
  4. Megjelenítői minőség – Ha egy hirdető nem tudja, hogyan értékelje a megjelenítő hozzájárulásának minőségét és relevanciáját, megéghet, és nagyon rossz benyomása lehet a partnerről. A hálózat túlnyomórészt kiszűri a problémákra utaló jeleket.

Válasszon külön partnerprogramot, ha:

  1. Van egy nagy e-boltja , mint például az Amazon. A nagy e-boltoknak van helyük a költségvetésükben, hogy saját affiliate rendszert hozzanak létre, és elegendő személyzet álljon rendelkezésre annak önálló kezeléséhez.
  2. Van egy kicsi és induló e-boltja. A Dognetnél bevételrészesedési modellel dolgozunk, így csak az értékesítés után kapunk jutalékot. Ez azonban nem működne számunkra a kis e-boltokban. Kezdőknek mindig ajánljuk saját külön programunkat.
  3. Van elég idejük és hajlandóságuk arra, hogy foglalkozzanak az egésszel. Ha egy hirdető kifejezetten saját partnert szeretne, és az egyéb technikai megoldások nem felelnek meg neki, javasoljuk az egyedi rendszert. A hirdetőnek azonban teljes mértékben tisztában kell lennie a kampánykezelés nehézségeivel.
  4. Valójában bárki, aki tisztában van az affiliate program működtetéséhez szükséges idővel és tudással. Az affiliate menedzser megtalálása nem olyan, mint egy PPC vagy közösségi média menedzser megtalálása.

Amikor a saját programja és a hálózat között dönt, a legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartania, hogy amikor affiliate hálózattal dolgozik, a hálózat elvégzi a munka nagy részét Ön helyett. Ez havonta több tucat órát takarít meg a hirdetőnek (és sok ideget).

A kész affiliate program megoldások eladóinak igazuk van, amikor azt mondják, hogy a művelet „nem olyan bonyolult”. Igaz, hogy ha egyszer felállították a programot, működhet. De tényleg működik? Ez a hirdetőtől és attól függ, hogy mennyi időt hajlandó befektetni a rendszerbe.

Milyen előnyökkel jár, ha saját affiliate megoldással rendelkezik?

  1. 100% -os szabadságot kap – minden hálózatnak megvannak a maga határai, amelyeken belül a hirdetők és a kiadók működnek. Ha van saját programod, azt csinálsz, amit csak akarsz.
  2. 100% -os irányítást kap – minden hálózatnak megvan a maga munkamódja. Önálló programmal tetszés szerint állíthatja be. Ez azonban azt is jelentheti, hogy rosszul érti a feltételeket.
  3. A jövőben megtakaríthat – teljesen lehetséges, hogy a jövőben megtakarítja a hálózatnak fizetett jutalékokat. Figyelmeztetés. Csak nagyon nagy e-boltoknak érdemes, amelyek megengedhetik maguknak, hogy saját affiliate menedzserük legyen.
  4. Akkor is lehet partnerprogramod, ha a hálózat nem akar téged – előfordulhat, hogy egyetlen hálózat sem akar téged erkölcsi, eljárási vagy egyéb okokból. Ebben az esetben a házon belüli partnerprogram megoldás az egyetlen út.

Partnerhálózat

Ha egy hirdető úgy döntött, hogy csatlakozik egy partnerhálózathoz, úgy gondoljuk, hogy a lehető legjobb döntést hozta. A hálózathoz való csatlakozással a hirdető számos előnyhöz jut, és sok időt (és ideget) takarít meg. Az affiliate hálózat elvégzi a munka nagy részét a hirdető számára, és természetesen ez a fő előnye.

Milyen egyéb előnyei vannak az affiliate hálózatnak?

  1. A kiadók már élvezik – több ezer kiadó van a hálózaton. Amikor új kampányt indítanak, mindannyian megkapják az információkat, és azok a közösségi médiában is elérik őket. Az új kampányok esetében külön kiadói akvizíciót is végeztünk a Dognetben. Így a hirdetőnek nem kell egyedül találnia valakit.
  2. Műszaki megoldás – a hirdetőnek a hálózatban nincs miért aggódnia. Minden, ami az affiliate program technikai oldalával kapcsolatos, gondoskodik.
  3. Kiadói ellenőrzés – a hálózat részben felelős azért, ami benne történik. A Dognetnél ellenőrizzük a kiadókat, amikor regisztrálnak, majd ellenőrizzük őket, amikor részt vesznek magában a kampányban.
  4. A hálózat kezeli a kiadók fizetését is – a kiadókat a hálózat fizeti, és a hirdető havonta egy számlát kap a teljes szolgáltatásról, nem pedig több száz számlát minden konverzióról. El tudod képzelni, mennyi időt takarít meg ez.

Mi a hirdető szerepe?

A hirdetőnek csak egy szerepe van a hálózatban: a konverziók értékelése.

Minden másról maga a hálózat gondoskodik. A hirdető kommunikációja és hajlandósága fontos a sikeres és tartós kampányhoz. A hálózatnak számos ötlete és javaslata van a kampány javítására és fejlesztésére, de ezek végrehajtásához megállapodásra és kölcsönös együttműködésre van szükség.

Hogyan válasszunk affiliate hálózatot?

Számos affiliate hálózat működik Európában – Trade Tracker, CJ leányvállalat, Rakuten Advertising, Webgains, Trade Doubler, Awin, Admitad stb. Az affiliate hálózat kiválasztása végső soron a hirdetőn múlik. Minden hálózatnak megvannak a maga határai, követelményei és díjai, és a hirdetőnek kell eldöntenie, hogy mi felel meg leginkább az elképzeléseinek. A Dognetnél hiszünk a win-win rendszerben, és a hirdető csak jutalékot fizet a hálózatnak a konverzió után.

Ha van valami, amire figyelni kell a hálózat kiválasztásakor, az a váratlan díjak.

Ne féljen kihasználni az affiliate marketing erejét. A megfelelően beállított affiliate kampány megnyithatja az ajtót az új forgalom előtt, és gyakran akár 25% -kal is növelheti eladásait. Rajtad múlik, hogy ki akarod-e próbálni vagy sem.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Az e-kereskedelem és az affiliate marketing jövője
4 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem és az affiliate marketing jövője

Az e-kereskedelmi tájkép folyamatosan fejlődik, a technológiai fejlődés, a változó fogyasztói magatartás és az innovatív marketingstratégiák miatt. Ezen stratégiák közül az affiliate marketing kiemelkedik az online vállalkozások jelentős növekedési hajtóerejeként. Íme egy pillantás az e-kereskedelem jövőjére és az affiliate marketing szerepére annak alakításában.

Olvasás
A kedvezményes kuponok művészete és miért szeretjük őket annyira?
3 perc olvasási idő

A kedvezményes kuponok művészete és miért szeretjük őket annyira?

Amikor azt mondja, kedvezményes utalvány, a legtöbben egy kis papírlapra gondolunk, amelynek kódja lehetővé teszi számunkra, hogy pénzt takarítsunk meg vásárláskor. De tudja, melyik globális vállalat volt az első, aki kedvezményes kupont nyomtatott és terjesztett? Ez volt a Coca-Cola 1887-ben.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+