A Közzétevő a hirdető partnerprogramjának technikai megoldását használja. Egyedi, címkézett címet kapnak a hirdető webhelyére. Ezt a címet különböző módokon népszerűsítik, és amikor egy fizető ügyfél átkattint a hirdető webhelyére, a kiadó jutalomra jogosult – általában jutalékra a promócióval elősegített eladás után.
Milyen típusú kiadók vannak?
Különböző típusú kiadók léteznek. Felosztjuk őket aszerint, hogy hogyan népszerűsítik a hirdetőt. Tehát az e-kereskedelmi affiliate marketingben három kiadói csoportunk van. Minden csoport valamilyen módon specifikus, és más megközelítést igényel.
1. Cashback rendszerek – a legjobb példa a TopCashback, amelyet valószínűleg ismer. Ezek olyan hűségprogramok, amelyek visszaadják a megrendelés értékének egy részét. Ilyen rendszerek az online boltok esetében is léteznek. Ez így működik: egy affiliate kampányban Ön, mint kiadó, 20% jutalékot kap, 10% -ot ad a felhasználónak, és megtartja a 10% -ot. Az Ön előnye a tömeges bázis és az elérhető felhasználók százezrei.
2.
. Kupon oldalak – olyan webhelyek, amelyek kuponokat gyűjtenek az e-boltok számára. Csak kattintson át az e-boltba, és a kedvezmény aktiválódik. Az emberek elsősorban kedvenc e-boltjaikban szeretik a kuponokat. A kuponoldal megmutathatja a felhasználónak a megfelelő pillanatban a lehetőségeket, és motiválhatja őket, hogy többet vásároljanak, vagy egy adott promócióra irányítsák őket. Egy 60 eurós bevásárlókosárból könnyen 150 euró lehet.
3. Tartalomközzétevők – olyan kiadók, akik tartalmat állítanak elő a látogatók megszerzése érdekében (többnyire organikus keresésből). Ezek magazinok, blogok, befolyásolók, közösségimédia-csoportok tulajdonosai vagy áttekintő webhelyek. A tartalomszolgáltatók a kiadók legértékesebb csoportja. Új forgalmat generálnak, amelyet a hirdető egyébként nem kapna meg. Ezek a kiadók döntő szerepet játszanak az információs, szórakoztató és oktatási tartalmak terjesztésében a közönség számára világszerte.
Az affiliate marketing előnyei
Az affiliate marketingnek számos előnye van mindkét fél számára. A fő előny természetesen az, hogy a hagyományos PPC kampányokkal ellentétben a hirdető csak jutalékot fizet az értékesítés után. Nem kell aggódniuk a kattintásonkénti költség (ami nem biztos, hogy nyereséges), a megjelenítések, a vásárlás hatékonysága stb. miatt. Egyszerűen fizetnek a tényleges megrendelésért, amelyet a kiadó generált számukra. Tehát a hirdető biztosítja a kampányt, akár a hálózaton, akár külön-külön, meghatározza a szabályokat, és a kiadóknak követniük kell azokat.
Ha a megjelenítő olyan forgalmat hoz be, amely átalakul egy ügyfélre, jutalékot kap a hirdetőktől – ez nagyon egyszerű.
A fizető ügyfelek mellett a leányvállalatoknak van egy másik előnye is. Új forgalmi források előtt nyitja meg az ajtót. Az e-boltok elsősorban PPC kampányokat vagy közösségi hálózatokat használnak forgalmi forrásként, ahol gyakran gyorsan elérik a hatékonyság felső határát, és alternatív forgalmi forrásokat kell keresniük – az affiliate marketing teljes értékű új forgalmi forrássá válhat számukra.
Azok a megjelenítők, akik partnerkampányokat használnak bevételi forrásként, gyakran több százezer webhelylátogatást tesznek lehetővé. Amikor egy hirdető elérhetővé teszi partnerprogramját, új forgalmat és új megrendeléseket is kaphat a webhelyre. Ez visszavezet minket az első előnyhöz. A megjelenítő forgalmat küld a hirdető webhelyére, de előfordulhat, hogy az egyes kattintások nem válnak fizetős ügyféllé. A hirdető nagyobb forgalmat ér el, de csak a teljesített megrendelések után fizet jutalékot. Tökéletes, igaz?
Mi a jutalék?
Hogyan számítják ki a jutalékot? Mi a szokásos jutalék? Ezt a kérdést nehéz megválaszolni. Nincs egységes jutalékösszeg. A Dognetnél különböző kampányaink vannak. Egyesek jutaléka 0,5%, mások akár 30% is. A jutalék összege attól a szegmenstől függ, amelyben a hirdető működik. Villamos energiával lehetetlen annyit kínálni, mint az étrend-kiegészítőkkel. A jutalék szintjének azonban összehasonlíthatónak kell lennie más csatornákkal – PPC, összehasonlító oldalak, RTB vagy közösségi média.
Az affiliate marketing az emberi bizalmon alapul.
Emberek hozzák létre, nem pedig gépek, amelyek tetszés szerint kikapcsolhatók és bekapcsolhatók. Ezért a jutalékokat már a kezdetektől fogva meg kell határozni. Egy affiliate menedzser vagy hálózat segíthet a hirdetőknek ebben. Ha egy hirdető azt mondja, próbáljuk meg az 1%-ot, és meglátjuk, bár adhatsz 5%-ot, akkor a kiadók érdektelenséget fognak érezni, és még ha növeled is a jutalékokat, a kampány nem fog beindulni. Tehát ha 30% -ot tud adni, javasoljuk, hogy nyugodtan adjon 25% -ot az elején. A kampány vonzó lesz a kiadók számára, és megfelelően indul.
Mit kell figyelembe venni a jutalékok meghatározásakor?
- Ha ez egy e-bolt, ahol az emberek rendszeresen visszatérnek és vásárolnak, akkor különböző jutalékokat állíthat be egy új ügyfél és egy meglévő ügyfél számára.
- A jutalékot azonnal növelheti, de ha csökkenti, adjon legalább 14 napot a megjelenítőknek annak eldöntésére, hogy folytatják-e a promóciót.
- A tartalomkiadóknak általában magasabb jutalékot kell kapniuk, mint más típusú kiadóknak. Több erőfeszítést tettek.
- Lehetőség van arra, hogy a kedvezményes árukhoz eltérő százalékot állítson be, hogy a jutalék összegét kategória vagy márka szerint szegmentálja. Határozottan használja ki ezt.
Legfontosabb. Játsszon tisztességesen a jutalék beállításakor. A kiadók általában nagyon jól ismerik az iparágat. Tudják, hogy mik a margók, és ezért mire számíthatnak. Nincs szükség arra, hogy túllőjön, vagy bolondnak tüntesse fel a kiadókat azzal, hogy túl alacsonyra állítja a jutalékot.
Hogyan állíthatja be a hirdető a partnerprogramját?
A hirdetőnek eszközt kell biztosítania a kiadó számára annak nyomon követésére, hogy kit hozott az e-boltba, és mit vásárolt. Ellenkező esetben nem tudják jutalmazni a kiadót jutalékkal. Az affiliate programnak saját technikai megoldásra van szüksége, akárcsak magának az e-boltnak.
A hirdető programozhatja saját rendszerét, vagy vásárolhat csomagolt megoldást , például Post Affiliate PRO vagy Affilbox. Az utolsó lehetőség egy affiliate hálózathoz való csatlakozás. Minden megoldásnak előnyei és hátrányai vannak.
Mire kell vigyáznom egy partnerprogramban?
- Helpdesk – a kiadó kérdéseinek megválaszolása meglehetősen időigényes lehet. Elképesztő, hogy az emberek mit kérdezhetnek újra és újra. Természetesen azonnali választ várnak. Az ügyfélszolgálat lefedi a hálózatot az Ön számára, ha rajtuk keresztül futtatja a programot. Ha önállóan futtatja, ébernek kell lennie, és mindig készen kell állnia a válaszadásra.
- Társult kifizetések – amint a leányvállalatok fizetést kérnek, azt feldolgozni, ellenőrizni és fizetni kell. És számoljon el vele. A hálózat havonta több száz számlát egyenlít ki a hirdető számára.
- Kiadó – több ezer leányvállalat van a hálózatban. Egy önálló programban (vagy dobozos megoldásban) nincs ilyen. Meg kell találnia, kapcsolatba kell lépnie és meg kell szereznie mindet. Nem lehetetlen, de nagyon-nagyon időigényes.
- Megjelenítői minőség – Ha egy hirdető nem tudja, hogyan értékelje a megjelenítő hozzájárulásának minőségét és relevanciáját, megéghet, és nagyon rossz benyomása lehet a partnerről. A hálózat túlnyomórészt kiszűri a problémákra utaló jeleket.
Válasszon külön partnerprogramot, ha:
- Van egy nagy e-boltja , mint például az Amazon. A nagy e-boltoknak van helyük a költségvetésükben, hogy saját affiliate rendszert hozzanak létre, és elegendő személyzet álljon rendelkezésre annak önálló kezeléséhez.
- Van egy kicsi és induló e-boltja. A Dognetnél bevételrészesedési modellel dolgozunk, így csak az értékesítés után kapunk jutalékot. Ez azonban nem működne számunkra a kis e-boltokban. Kezdőknek mindig ajánljuk saját külön programunkat.
- Van elég idejük és hajlandóságuk arra, hogy foglalkozzanak az egésszel. Ha egy hirdető kifejezetten saját partnert szeretne, és az egyéb technikai megoldások nem felelnek meg neki, javasoljuk az egyedi rendszert. A hirdetőnek azonban teljes mértékben tisztában kell lennie a kampánykezelés nehézségeivel.
- Valójában bárki, aki tisztában van az affiliate program működtetéséhez szükséges idővel és tudással. Az affiliate menedzser megtalálása nem olyan, mint egy PPC vagy közösségi média menedzser megtalálása.
Amikor a saját programja és a hálózat között dönt, a legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartania, hogy amikor affiliate hálózattal dolgozik, a hálózat elvégzi a munka nagy részét Ön helyett. Ez havonta több tucat órát takarít meg a hirdetőnek (és sok ideget).
A kész affiliate program megoldások eladóinak igazuk van, amikor azt mondják, hogy a művelet „nem olyan bonyolult”. Igaz, hogy ha egyszer felállították a programot, működhet. De tényleg működik? Ez a hirdetőtől és attól függ, hogy mennyi időt hajlandó befektetni a rendszerbe.
Milyen előnyökkel jár, ha saját affiliate megoldással rendelkezik?
- 100% -os szabadságot kap – minden hálózatnak megvannak a maga határai, amelyeken belül a hirdetők és a kiadók működnek. Ha van saját programod, azt csinálsz, amit csak akarsz.
- 100% -os irányítást kap – minden hálózatnak megvan a maga munkamódja. Önálló programmal tetszés szerint állíthatja be. Ez azonban azt is jelentheti, hogy rosszul érti a feltételeket.
- A jövőben megtakaríthat – teljesen lehetséges, hogy a jövőben megtakarítja a hálózatnak fizetett jutalékokat. Figyelmeztetés. Csak nagyon nagy e-boltoknak érdemes, amelyek megengedhetik maguknak, hogy saját affiliate menedzserük legyen.
- Akkor is lehet partnerprogramod, ha a hálózat nem akar téged – előfordulhat, hogy egyetlen hálózat sem akar téged erkölcsi, eljárási vagy egyéb okokból. Ebben az esetben a házon belüli partnerprogram megoldás az egyetlen út.
Partnerhálózat
Ha egy hirdető úgy döntött, hogy csatlakozik egy partnerhálózathoz, úgy gondoljuk, hogy a lehető legjobb döntést hozta. A hálózathoz való csatlakozással a hirdető számos előnyhöz jut, és sok időt (és ideget) takarít meg. Az affiliate hálózat elvégzi a munka nagy részét a hirdető számára, és természetesen ez a fő előnye.
Milyen egyéb előnyei vannak az affiliate hálózatnak?
- A kiadók már élvezik – több ezer kiadó van a hálózaton. Amikor új kampányt indítanak, mindannyian megkapják az információkat, és azok a közösségi médiában is elérik őket. Az új kampányok esetében külön kiadói akvizíciót is végeztünk a Dognetben. Így a hirdetőnek nem kell egyedül találnia valakit.
- Műszaki megoldás – a hirdetőnek a hálózatban nincs miért aggódnia. Minden, ami az affiliate program technikai oldalával kapcsolatos, gondoskodik.
- Kiadói ellenőrzés – a hálózat részben felelős azért, ami benne történik. A Dognetnél ellenőrizzük a kiadókat, amikor regisztrálnak, majd ellenőrizzük őket, amikor részt vesznek magában a kampányban.
- A hálózat kezeli a kiadók fizetését is – a kiadókat a hálózat fizeti, és a hirdető havonta egy számlát kap a teljes szolgáltatásról, nem pedig több száz számlát minden konverzióról. El tudod képzelni, mennyi időt takarít meg ez.
Mi a hirdető szerepe?
A hirdetőnek csak egy szerepe van a hálózatban: a konverziók értékelése.
Minden másról maga a hálózat gondoskodik. A hirdető kommunikációja és hajlandósága fontos a sikeres és tartós kampányhoz. A hálózatnak számos ötlete és javaslata van a kampány javítására és fejlesztésére, de ezek végrehajtásához megállapodásra és kölcsönös együttműködésre van szükség.
Hogyan válasszunk affiliate hálózatot?
Számos affiliate hálózat működik Európában – Trade Tracker, CJ leányvállalat, Rakuten Advertising, Webgains, Trade Doubler, Awin, Admitad stb. Az affiliate hálózat kiválasztása végső soron a hirdetőn múlik. Minden hálózatnak megvannak a maga határai, követelményei és díjai, és a hirdetőnek kell eldöntenie, hogy mi felel meg leginkább az elképzeléseinek. A Dognetnél hiszünk a win-win rendszerben, és a hirdető csak jutalékot fizet a hálózatnak a konverzió után.
Ha van valami, amire figyelni kell a hálózat kiválasztásakor, az a váratlan díjak.
Ne féljen kihasználni az affiliate marketing erejét. A megfelelően beállított affiliate kampány megnyithatja az ajtót az új forgalom előtt, és gyakran akár 25% -kal is növelheti eladásait. Rajtad múlik, hogy ki akarod-e próbálni vagy sem.