Az előző időszakhoz képest a német vállalat jelentős, 28,3 millió eurós korrigált kamatfizetés és adózás előtti eredményt ért el. A bruttó árumennyiség (GMV) éves szinten 1,3%-kal, 3,3 milliárd euróra nőtt. Ugyanakkor az árbevétel a 2023 első negyedévi 2,3 milliárd euróról 2024 első negyedévére 2,2 milliárd euróra csökkent. A Zalando úgy látja, hogy mind a B2C, mind a B2B a siker kulcsfontosságú pillére.
A B2C-n belül a Zalando a végfelhasználók életmód-kínálatának javítására összpontosít. A vállalat kibővítette termékskáláját, hogy adaptív lábbeliket is tartalmazzon fogyatékkal élő gyermekek számára. Ezenkívül elindított egy AI vásárlási asszisztenst, amely testmérési képességekkel rendelkezik. Az új eszköz csak 6 piacon érhető el.
A B2B szektorban a Zalando a ZEOS operációs rendszerét használja. Ez lehetővé teszi a márkák számára, hogy a vállalat kiterjedt logisztikai hálózatát használják a szállításhoz és a visszaküldéshez, függetlenül attól, hogy a termékeket a Zalando-n, a kiskereskedő saját e-áruházában vagy más európai platformon vásárolták-e. Az első negyedévben öt további ZEOS többcsatornás partnerrel bővült, így a partnerek száma 27-re emelkedett. A Zalando nagykereskedelmi szegmensében a bevétel 13% -kal, 215 millió euróra nőtt.
„A B2C ügyfelek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak kiváló minőségű termékválasztékunk, digitális eszközeink, ajánlataink és inspiráló tartalmaink iránt. A B2B ügyfelek kihasználják egyedülálló ajánlatunkat. Mindkét növekedési vektorunk erős és hozzájárul az eredményekhez, bizonyítva terveink erejét” – mondta Dr. Sandra Dembeck, a Zalando pénzügyi igazgatója.
A vállalat teljes éves eredményei megtalálhatók a hivatalos jelentésben.