4 perc olvasási idő

A Zalando kiterjeszti szépségápolási portfólióját Spanyolország növekvő piacára

Az európai divatóriás, a Zalando hivatalosan is elindította szépségkategóriáját Spanyolországban. Ez egy stratégiai lépés, amelynek van értelme – ügyfeleik 76%-a már most is különböző kategóriákban vásárol a platformon – számol be ecommerce-news.es. A cég teljes körű megoldás akar lenni a divat és az életmód számára, nem csak ruhaüzlet.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Zalando kiterjeszti szépségápolási portfólióját Spanyolország növekvő piacára
Forrás: ChatGPT

A kínálat

A választék a bőrápolástól a parfümökig mindent lefed. A Zalando keveréket választott – népszerű TikTok márkák a luxusnevek mellett.

A katalógusban a következőket találja:

  • Koreai szépség (Beauty of Joseon, COSRX, TIRTIR, Dr. Jart+)
  • Vírusmárkák (Augustinus Bader, The Ordinary, Sol de Janeiro, Rom&nd)
  • Luxusmárkák (Lancôme, Estée Lauder, Kiehl’s)
  • Illatok (Maison Margiela, Narciso Rodríguez, Viktor&Rolf)
  • Helyi márkák , mint a 3Ina a sminkben

A stratégia egyértelmű – fedje le az összes árpontot és stílust. Az olcsó közösségi média slágerektől a prémium termékekig.

Hogyan vásárolnak a spanyolok

Zalando tanulmányt adott ki a spanyol vásárlási szokásokról. A számok érdekes elmozdulást mutatnak.

A válaszadók fele több szépségápolási terméket kezdett használni az elmúlt két évben. A Z generáció esetében ez még hangsúlyosabb – 65%. Többnyire nők (50%-uk).

Legnépszerűbb kategóriák:

  • A spanyolok 60%-a naponta használ testápoló termékeket
  • 56% naponta parfümöket keres
  • 48%-uk napi arcápolási rutinnal rendelkezik

Mi vezérli a vásárlási döntéseket

A kutatás három fő tényezőt tárt fel. A minőség 65%-kal vezet, ezt követi az ár (40%) és a természetes összetevők (38%).

A leggyakrabban vásárolt termékek a test- és hajápolás – a vásárlók több mint 57%-a havonta vásárolja meg őket.

Jövőbeli trendek

A fogyasztókat a következők érdeklik:

  • Hidratáló, tisztító és feszesítő formulák (45%)
  • Nedvesség- és stresszálló smink (29%)
  • Stresszoldó termékek (24%)
  • Egyszerűsített rutinok (24%)

Piaci környezet és verseny

Spanyolország online szépségápolási piacára érdemes odafigyelni. Az ágazat 2024-ben elérte az 1,36 milliárd dollárt , és évente 10%-kal növekszik. Még érdekesebb – a szépségápolás és a testápolás e-kereskedelme Spanyolországban gyorsabban növekszik, mint más kategóriák, évi 35,4% -kal, az influencer marketing és az előfizetési dobozok miatt.

Jelenleg Spanyolországban az összes szépségápolási vásárlás körülbelül 35%-a online történik. Ez a szám folyamatosan emelkedik, mivel egyre több vásárló vásárol kozmetikumokat anélkül, hogy először kipróbálná őket az üzletekben.

A versenyhelyzet a közelmúltban megváltozott. Az ASOS évek óta árul szépségápolást Spanyolországban divatkínálatának részeként, de a brit kiskereskedő küszködött – részvényértéke 70 elején 2023%-kal csökkent. Eközben az egykor jelentős versenytárs About You már nincs versenyben, miután a Zalando 2025 júliusában megszerezte a vállalat több mint 91%-át.

Ez Zalandót erős pozícióba helyezi. 2018 óta már több európai piacon is üzemeltetnek szépségápolást, így tudják, mi működik. A spanyol piacnak sajátos preferenciái vannak – az illatok itt többet számítanak, mint más országokban, és nagy a kereslet a koreai szépségápolási termékek iránt, amelyeket a Zalando erősen tart.

Miért van értelme?

Eloisa Siclari, a Zalando dél-európai vezetője arról beszél, hogy „a divat és az életmód referencia célpontjává kell konszolidálódni”. A vállalat arra a tényre épít, hogy az ügyfelek már most is kategóriákon átívelően vásárolnak. A szépség hozzáadása logikus következő lépés.

A spanyol piacon van potenciál. Növekszik az érdeklődés a wellness és az öngondoskodás iránt. A Zalando ezt szeretné kihasználni, és mindent egy helyen kínálni – a ruházattól a cipőn át az arcszérumig.

A bevált modell délre terjeszkedik

Spanyolország a legújabb ország, ahol Zalando szépségápolási termékeket kínál. A kategória nem új a platform számára – még 2018-ban indult Németországban, Lengyelországban és Ausztriában, majd fokozatosan terjeszkedett Európa-szerte.

Jelenleg 10 piacon érhető el: Ausztria, Belgium, Dánia, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Svédország és Svájc. A spanyolországi terjeszkedés jelzi a vállalat bizalmát a kategóriák közötti vásárlási modellben.

Más divatkereskedők számára, akik ezt a teret figyelik, egyértelmű: a szépség a divat e-kereskedelmének kiegészítéseként működik. A Zalando hét év alatt Európa-szerte történő fokozatos bevezetése azt mutatja, hogy ez egy fenntartható kiegészítés, nem csak egy rövid távú trend.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU