
.
YouTube Shorts frissítés: a változás hamarosan életbe lép
A YouTube március 31-től minden egyes alkalommal elkezdi számolni a megtekintéseket, amikor egy rövidfilm lejátszása vagy újrajátszása megkezdődik, ahelyett, hogy a felhasználóknak egy előre meghatározott ideig kellene nézniük, mielőtt rögzítenék a megtekintést. A jövőben az alkotók valószínűleg több megtekintést fognak látni a változás eredményeként.
A módosítás az alkotók visszajelzései alapján történt, akik több információt szerettek volna látni arról, hogy a közönség valójában milyen gyakran nézi meg a rövidfilmjeiket
. A frissített mérőszám segítségével a tartalomgyártók megmutathatják a leendő márkapartnereknek, hogy milyen széles körben érik el őket, és jobb döntéseket hozhatnak a tartalmi stratégiájukkal kapcsolatban.
A YouTube megtartotta ezt az információt a YouTube Analytics speciális módjában az „engaged views” (elkötelezett megtekintések) alatt azoknak a felhasználóknak, akik továbbra is a korábbi mérőszámot szeretnék nyomon követni. Annak érdekében, hogy a változás ne befolyásolja a monetizációs lehetőségeket, a készítők bevételei és a YouTube Partner Programra való jogosultságuk továbbra is ezen az eredeti mérésen alapul. ATikTok és az Instagram Reels, amelyek már most is a videók indítása és újrajátszása alapján követik a megtekintéseket, a frissítésnek köszönhetően mostantól összhangban vannak a YouTube Shorts analitikájával. A különböző közösségi médiacsatornákon keresztül történő tartalomkezelés során az alkotók a platformok szabványosításának köszönhetően könnyebben össze tudják majd hasonlítani a teljesítményméréseket. Ez a módosítás alaposabb képet ad a tartalom eléréséről a rövid formátumú videomarketinget alkalmazó e-kereskedelmi vállalatok számára, ami javíthatja a közösségi média marketingkampányok ROI-mérését.