3 perc olvasási idő

A YouTube bevezette a fejlett analitikát: Gyorsabb betekintés a tartalomkészítők számára

A YouTube-alkotók túl sok időt töltenek azzal, hogy újra és újra ugyanazokat az analitikai nézeteket állítsák be. A platform új Advanced Mode frissítése végre megoldja ezt a problémát olyan funkciókkal, amelyek megváltoztathatják a videók teljesítményének nyomon követését.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A YouTube bevezette a fejlett analitikát: Gyorsabb betekintés a tartalomkészítők számára
Forrás: Depositphotos: Photo by AllaSerebrina (edited in Canva Pro)

A leglátványosabb változás az új felület egy oldalsávval, amely jelentősen leegyszerűsíti az adatokkal való munkát. Egyszerűsíti a szűrést és az adatok tartalomtípus, régió, videó hossza, közzétételi dátum vagy bevételi források szerinti bontását. Lehetőség van több mérőszám egyszerre történő megjelenítésére is a jobb összehasonlítás érdekében.

Ez a panel bármely analitikai oldalról elérhető lesz, ami jelentősen felgyorsítja az adatok közötti navigációt.

Mentéses jelentések és hatékonyabb tervezés

Az egyik legpraktikusabb újdonság a jelentéskonfigurációk mentésének lehetősége – beleértve a kiválasztott szűrőket és mérőszámokat is. Ha rendszeresen nyomon követi például a termékvideók teljesítményét az első 24 órában vagy az egyes piacokra gyakorolt hatását, akkor ezeket a beállításokat elmentheti és újra felhasználhatja.

Az olyan új, előre definiált nézetek, mint az Első 24 óra, a Közönségmegtartás vagy a Demográfiai csoportok leegyszerűsítik a tartalom teljesítményének nyomon követését anélkül, hogy manuálisan kellene konfigurálni az egyes adatsegmenseket.

Hogyan segíthet az új YouTube Analytics a webáruházaknak és a marketingcsapatoknak?

  • Lejátszási lista és tartalomtípus összehasonlítás: Tesztelheti, hogy a rövid unboxingok vagy a részletes ismertetők működnek-e jobban, és ennek megfelelően optimalizálhatja videós tervét.
  • Regionális elemzés: Ha több piacon is értékesít, az új szűrők megmutatják, hogy a videók hol érik el a legnagyobb elérést, és hogy az egyes országok között hogyan különbözik az elköteleződés.
  • Bevételi áttekintés: A bevételi források (pl. hirdetések vs. YouTube Shopping) külön-külön és pontosabban elemezhetők.

A frissítés fokozatosan kerül bevezetésre, így ha még nem látja, a következő hetekben elérhető lesz. Azonban már most elkezdhet gondolkodni azon, hogy mely mérőszámokat és nézeteket használja leggyakrabban, és hogyan egyszerűsítheti munkáját az új felület.

Próbálja meg átgondolni, hogyan tudja a legjobban kihasználni ezt az új funkciót

  • Mely mérőszámokat figyeli rendszeresen? Például a konverziókat, a megtekintéseket vagy az átlagos nézési időt?
  • Mely szűrőket használja leggyakrabban? Videó típusa, régió, közzétételi dátum?
  • Milyen áttekintéseket szeretne kéznél tudni? Ezek lehetnek sablonok havi összehasonlításokhoz, a rövidfilmek teljesítményének nyomon követéséhez, vagy például a videók áttekintése a közzétételt követő első 24 órában.

Ezen alapvető pontok átgondolása segít abban, hogy már a kezdetektől fogva a lehető legtöbbet hozza ki az új analitikából, anélkül, hogy minden alkalommal, amikor megnyitja a YouTube Studio-t, a nulláról kellene kezdenie.

Cikk megosztása
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Hasonló cikkek
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU