
AWunderKIND Ads felmérése 1000 digitálisan aktív ügyfél mintáján készült. Eredményei szerint a válaszadók akár 70%-a úgy gondolja, hogy a hirdetők nem tartják tiszteletben a digitális élményüket, és további 95% mondta, hogy a tartalom érzékelését megszakítják a hirdetések. Tízből kilenc vásárló (92%) úgy érzi, hogy a reklámok egyre tolakodóbbak, és a vásárlók akár 91%-a nem is vásárol olyan márkától, amelynek reklámjait zavarónak találja. A Wunderkind felmérésében részt vevő fogyasztók több mint kétharmada (68%) nagyobb valószínűséggel foglalkozna egy reklámmal, ha teljesen elvonatkoztatna a tartalomtól. A 60% azonban inkább csak akkor látna reklámokat, ha már nem foglalkoznak többet a weboldal tartalmával.
A reklámblokkolás az új szabvány?
A Bulbshare következő tanulmánya a Z generációra összpontosított. A jelentés szerint a tolakodó reklámok arra kényszerítik az e demográfiai csoportba tartozó fogyasztók 99%-át, hogy gyakran kihagyják a hirdetéseket, míg az online vásárlók közel kétharmada (63%) reklámblokkolót használ, hogy teljesen elkerülje az online hirdetéseket. Nem csak a rosszabb vásárlói élményről van szó. A fogyasztók annyira bosszúsak, hogy megszakítják a keresést és a vásárlást. Emellett alacsonyabb elkötelezettséget és konverziós arányt okoznak, ami korlátozza a hirdetések hatékonyságát, és jelentősen csökkenti a marketing ROI-t és a reklámköltések megtérülését.
A felmérés a marketingesekre is rávilágít
A Wunderkind a marketingvezetőket is megvizsgálta. A felmérést száz CMO-ból álló mintán végezték el 2023-ban. A jelentés szerint a válaszadók 50 százaléka úgy véli, hogy a digitális hirdetések nem növelik a márkahűséget, 44 százalékuk pedig azt mondta, hogy az online hirdetéseik nem hajtanak elég értékesítést. Amy Pearce, a Wunderkind International reklámszakmai vezetője így összegzett: „
A reklámot gyakran negatívan érzékelik. Az igazság azonban az, hogy ha a hirdetéseket a megfelelő időben, a megfelelő felhasználónak, a megfelelő – és gyakran organikusabb – módon jelenítik meg, a fogyasztók boldogok és hajlandóak értelmes módon részt venni. Ahogy a kiskereskedők és a márkák a vásárlási élmény személyre szabására összpontosítanak, a márkáknak is át kell gondolniuk, hogyan és mikor lehet a legjobban hirdetni a fogyasztóknak, hogy olyan felhasználó-központú hirdetési élményt teremtsenek, amely elkötelezettséget és megtérülést generáló konverziókat eredményez”.