2 perc olvasási idő

A vásárlók akár 91%-a nem hajlandó idegesítő márkákkal vásárolni

Az olyan hirdetések, amelyek megszakítják a fogyasztó böngészési vagy vásárlási folyamatát, csökkentik az elkötelezettséget. A vállalkozások emiatt bizonyítottan elveszítik a konverziós és értékesítési lehetőségeket.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A vásárlók akár 91%-a nem hajlandó idegesítő márkákkal vásárolni
Forrás: Depositphotos

AWunderKIND Ads felmérése 1000 digitálisan aktív ügyfél mintáján készült. Eredményei szerint a válaszadók akár 70%-a úgy gondolja, hogy a hirdetők nem tartják tiszteletben a digitális élményüket, és további 95% mondta, hogy a tartalom érzékelését megszakítják a hirdetések. Tízből kilenc vásárló (92%) úgy érzi, hogy a reklámok egyre tolakodóbbak, és a vásárlók akár 91%-a nem is vásárol olyan márkától, amelynek reklámjait zavarónak találja. A Wunderkind felmérésében részt vevő fogyasztók több mint kétharmada (68%) nagyobb valószínűséggel foglalkozna egy reklámmal, ha teljesen elvonatkoztatna a tartalomtól. A 60% azonban inkább csak akkor látna reklámokat, ha már nem foglalkoznak többet a weboldal tartalmával.

A reklámblokkolás az új szabvány?

A Bulbshare következő tanulmánya a Z generációra összpontosított. A jelentés szerint a tolakodó reklámok arra kényszerítik az e demográfiai csoportba tartozó fogyasztók 99%-át, hogy gyakran kihagyják a hirdetéseket, míg az online vásárlók közel kétharmada (63%) reklámblokkolót használ, hogy teljesen elkerülje az online hirdetéseket. Nem csak a rosszabb vásárlói élményről van szó. A fogyasztók annyira bosszúsak, hogy megszakítják a keresést és a vásárlást. Emellett alacsonyabb elkötelezettséget és konverziós arányt okoznak, ami korlátozza a hirdetések hatékonyságát, és jelentősen csökkenti a marketing ROI-t és a reklámköltések megtérülését.

A felmérés a marketingesekre is rávilágít

A Wunderkind a marketingvezetőket is megvizsgálta. A felmérést száz CMO-ból álló mintán végezték el 2023-ban. A jelentés szerint a válaszadók 50 százaléka úgy véli, hogy a digitális hirdetések nem növelik a márkahűséget, 44 százalékuk pedig azt mondta, hogy az online hirdetéseik nem hajtanak elég értékesítést. Amy Pearce, a Wunderkind International reklámszakmai vezetője így összegzett: „

A reklámot gyakran negatívan érzékelik. Az igazság azonban az, hogy ha a hirdetéseket a megfelelő időben, a megfelelő felhasználónak, a megfelelő – és gyakran organikusabb – módon jelenítik meg, a fogyasztók boldogok és hajlandóak értelmes módon részt venni. Ahogy a kiskereskedők és a márkák a vásárlási élmény személyre szabására összpontosítanak, a márkáknak is át kell gondolniuk, hogyan és mikor lehet a legjobban hirdetni a fogyasztóknak, hogy olyan felhasználó-központú hirdetési élményt teremtsenek, amely elkötelezettséget és megtérülést generáló konverziókat eredményez”.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+