
A TikTok Shop európai bevezetése logikus lépés, hiszen a platform óriási növekedést tapasztal az e-kereskedelemben. A tavalyi Black Friday és Cyber Monday során az előző évhez képest 165%-kal nőtt az értékesítés, és egyetlen nap bevétele meghaladta a 100 millió dollárt. 2024-ben a #tiktokshopblackfriday és #tiktokshopcybermonday hashtagek közel 8 milliárd megtekintést értek el, ami azt mutatja, hogy a TikTok felhasználói aktívan ráhangolódnak a vásárlásra.
A TikTok Shop már most erős versenytársnak bizonyul az olyan platformokkal szemben, mint a Shein és a Temu.
Új lehetőségek az eladók számára
Fontos újítás a Fulfilled by TikTok (FBT) szolgáltatás bevezetése Németországban, amely jelentősen leegyszerűsíti a logisztikát az eladók számára. Ez a modell már sikeresen működik az Egyesült Királyságban, és közvetlenül a ByteDance, a TikTok tulajdonosa alatt biztosítja az áruk tárolását, csomagolását és kiszállítását. Ez lehetővé teszi a márkák és az eladók számára, hogy a logisztikával való foglalkozás helyett az értékesítésre és a marketingre összpontosítsanak.
Dinamikus növekedés a tartalomkészítőknek köszönhetően
A TikTok Shop sikerének egyik fő tényezője az értékesítés és a tartalomkészítők összekapcsolása. A platformon zajló élő vásárlás több mint 500 000 vásárlást regisztráltak, összesen több mint 660 000 óra hosszan. A Canvas Beauty Brand élő eseménye például a Black Friday alatt 2 millió dolláros bevételt generált. A TikTok így nemcsak egy közösségi hálózattá, hanem a közösségi kereskedelem kulcsszereplőjévé is válik. Azok a márkák, amelyek lépést akarnak tartani az új vásárlási szokásokkal, nem hagyhatják figyelmen kívül a TikTok Shopot – közvetlen kapcsolatot kínál a vásárlókkal, és olyan közösséget hoz létre, amely hajlandó közvetlenül az alkalmazásban vásárolni.