3 perc olvasási idő

A TikTok Shop 750 ezer font alapot indít a brit kisvállalkozások számára

A TikTok Shop 750 ezer fontot fektet a kis brit cégek megsegítésére, amelyek nem találnak elég ügyfelet. A pénzt a helyi termelők támogatási csomagjaiba fordítják, amelyek megpróbálják növelni elérhetőségüket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A TikTok Shop 750 ezer font alapot indít a brit kisvállalkozások számára
Forrás: ChatGPT

A TikTok Shop kutatása valami érdekeset mutat: a britek 83%-a azt mondja, hogy több hazai terméket vásárolna, ha az üzletek megfelelően tárolnák őket. 75%-uk a helyi árukat választja az import helyett, amikor csak teheti.

De a kisvállalkozásoknak nehéz dolguk van – 52%-uk szerint a kereskedés nehezebb, mint tizenkét hónappal ezelőtt. 29%-uk küzd leginkább az új ügyfelek megszerzésével.

Hogyan működik

Jimmy Doherty farmer és tévés műsorvezető öt brit céget választ ki a műsorba. Mindegyik több mint 150 ezer font értékű támogatást kap – szakértői tanácsokat a TikTok Shop csapatától, személyzeti képzést, élő értékesítési workshopokat, támogatott marketinget és kapcsolatokat a TikTok alkotóival.

A Jimmy’s Farm Shop már árul a platformon, és még a karácsony beköszönte előtt teszteli a dolgokat. A cégeknek brit termékeket kell értékesíteniük, 250 alkalmazottnál kevesebbet kell foglalkoztatniuk, és még nem használhatják a TikTok Shopot.

Az alkalmazások egyszerűek

  • Készítsen TikTok videót termékéről #ShopLocalComp és címkézze meg @TikTokShop_UK
  • Az ablak október 14-től november 13-ig tart
  • A nyertesek december 12-ig kapnak választ

A számok

A TikTok Shopnak több mint 200 ezer kisvállalkozása van az Egyesült Királyságban, és naponta 6 ezer élő vásárlásnak ad otthont. A NielsenIQ adatai azt mutatják, hogy 2024-ben ez volt a leggyorsabban növekvő online kiskereskedő – a vásárlók száma 131%-kal, a bevétel pedig 180%-kal nőtt az előző évhez képest.

A sikerek közé tartozik a The Fat Butcher, a The Chuckling Cheese Company és a The Veg Box Company. Az eladók 80%-a Londonon kívül működik.

Mit jelent ez?

A program bemutatja, hogyan változik az online kiskereskedelem. A felfedező kereskedelem – ahol az ügyfelek az aktív keresés helyett a tartalom révén találják meg a termékeket – átalakítja az e-kereskedelmet a kisebb szereplők számára.

A hagyományos keresésalapú vásárlás megköveteli, hogy az ügyfelek tudják, mit akarnak. A felfedező kereskedelem megfordítja ezt. Egy főzővideó kés vásárlásához vezet. Egy lakásfelújító klip festéket árul. A termékek olyan vásárlókhoz jutnak el, akik nem keresték aktívan.

A TikTok Shop nincs egyedül ebben a váltásban:

Mi a különbség a kisvállalkozások számára?

Nincs szükséged több ezer követőre vagy nagy hirdetési költségvetésre. A For You Feed egyik vírusos videója komoly eladásokat generálhat. Ugyanez az elv érvényes minden platformon – a vonzó tartalom felülmúlja a fizetett hirdetéseket az organikus elérés érdekében.

A kisvállalkozások 84%-a számára az online platformok a túlélést jelentik. 67%-uk kipróbálná a TikTok Shopot a szezonális csúcsok miatt. De a lecke túlmutat minden platformon – a felfedezés által vezérelt kereskedelem a hiteles tartalmat jutalmazza a marketing költségvetéssel szemben.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU