
A tizenévesek hirdetéscélzására vonatkozó korlátozások
A legjelentősebb változás a 18 év alatti felhasználók hirdetéscélzási beállításainak frissítése. A hirdetők a továbbiakban nem használhatnak személyre szabott célzást tizenéves felhasználók számára az Egyesült Államokban. Ehelyett csak olyan általános kategóriákat használhatnak, mint a hely, a nyelv és az eszközadatok. Ennek a lépésnek az a célja, hogy megvédje a fiatal felhasználók személyes adatait a visszaélésektől, és minimalizálja a befolyásolásuk kockázatát. Hasonló lépéseket vezettek be az öreg kontinensen is az Európai Uniónak köszönhetően egy évvel ezelőtt. Bár úgy tűnhet, hogy ezek a korlátozások csökkentik a hatékony célzási lehetőségeket, a tinédzsereket szélesebb trendeken és népszerű témákon keresztül továbbra is el lehet érni.
Továbbfejlesztett felhasználói vezérlők
A TikTok tovább javította az adatkezelési lehetőségeket a felhasználók számára. Személyre szabhatják hirdetési preferenciáikat – például kiválaszthatják, hogy több vagy kevesebb hirdetést szeretnének-e látni bizonyos érdeklődési körökhöz kapcsolódóan.
„A TikTokon bevezettük a * Saját tevékenység törlése * funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy leválasszák a hirdetési partnerek által megosztott összes TikTokon kívüli tevékenységadatot, amelyet a fiókjukhoz társítottunk. Ezek az adatok magukban foglalhatják a hirdető alkalmazásában vagy webhelyén végzett interakciókat, például egy tétel kosárba helyezését. A kapcsolat bontása után a személyre szabott hirdetések már nem ezeken az adatokon alapulnak” – áll a jelentésben.
Mit kell ebből venni? A közösségimédia-menedzsereknek biztosítaniuk kell, hogy a hirdetések még relevánsabbak legyenek, és a célközönség érdeklődéséhez igazodjanak.
Az egyik jelentős új funkció a Hirdetők leválasztása. Ez biztosítja, hogy a felhasználók leállíthassák bizonyos hirdetőktől származó jövőbeli adatok felhasználását személyre szabott hirdetésekhez. A TikTok teljes mértékben megvalósította a Tevékenységem törlése funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eltávolítsák a fiókjukhoz társított összes TikTokon kívüli tevékenységadatot.
Az AI által generált hirdetések címkézése A TikTok új szabályokat vezetett be a mesterséges intelligencia hirdetésekben való közzétételére. A hirdetőknek mostantól egyértelműen AIGC-címkével kell megjelölniük az AI által generált hirdetéseket. A felhasználók könnyebben felismerhetik az AI által létrehozott kereskedelmi tartalmakat. Újabb lépés az átláthatóság növelése felé.
A platform azonban nem áll meg itt a mesterséges intelligenciával. A TikTok azt tervezi, hogy lehetővé teszi a márkák számára, hogy saját virtuális befolyásolókat hozzanak létre a termékek népszerűsítésére az alkalmazásban. A feltétel itt is az lesz, hogy az AI avatárokat egyértelműen fel kell címkézni.