3 perc olvasási idő

A TikTok felemelkedése: A szórakoztatás, a kereskedelem és a kultúra átalakulása

2024-ben a TikTok a digitális átalakulás egyik erőművévé vált, és több mint egymilliárdos globális közösségén belül elérte a 170 milliós amerikai felhasználószámot, ami lenyűgöző mérföldkőnek számít. A platform egyedülálló tartalmi megközelítése forradalmasította a vállalkozások közönséggel való kapcsolattartását, különösen a TikTok Shopon keresztül, ahol a havi LIVE munkamenetek háromszorosára nőttek az Egyesült Államokban.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A TikTok felemelkedése: A szórakoztatás, a kereskedelem és a kultúra átalakulása
Forrás: Depositphotos (edited in Canva Pro)

.

Kulturális hatás és tartalmi sokszínűség

A platform befolyása messze túlmutat a kiskereskedelmen, jelentős hullámokat vetett az irodalmi világban, ahol csak 2024 első tíz hónapjában több mint 1,2 millió könyvekkel kapcsolatos posztot generált.

A platform kulturális hatása ugyanilyen figyelemre méltó, mivel a földrajzi és generációs határokat átlépő vírusos trendek táptalajává vált. Még az állatvilág is megtalálta a helyét a TikTok reflektorfényében: olyan személyiségek, mint Moo Deng, a karizmatikus thaiföldi törpe víziló, vagy Pesto, a túlméretezett ausztrál királypingvin világszerte meghódították a szíveket. A kulináris szférában a TikTok bebizonyította, hogy egyszerű receptekből globális jelenségekké tud válni. Vegyük például Logan Moffitt uborkasalátáját, amely Kanadából származik, és olyan népszerűvé vált, hogy egyes régiókban uborkahiányhoz vezetett, ami jól mutatja a platform képességét a valós fogyasztói magatartás befolyásolására.

TikTok: TikTik: Az új zeneipari erőmű

A zeneipar talán a TikTok révén élte át a legdrámaibb átalakulást. A platformon több mint egymilliárd zenekedvelővel, a globális Top 10 dal több mint 200 millió videokészítést generált, és több mint 8 milliárd Spotify streametgyűjtött össze.

A latin zene különösen látványos lépéseket tett, három szám is bekerült a globális Top 10-be, míg az Egyesült Államokban olyan feltörekvő előadók, mint Tommy Richman és Lay Bankz találták meg az utat a mainstream sikerhez

. A platform globális zenei színterén a mexikói művész, Yeri Mua második éve tartja vezető pozícióját, míg a K-Pop csoportok, mint az ENHYPEN továbbra is domináltak innovatív kampányaik és vírusszerű táncos produkcióikrévén .

tiktok global music artist

Source: TikTok

A sportos szórakoztatás felemelkedése a TikTok-on

A sporttartalmak figyelemre méltó növekedést értek el, a #SportsOnTik posztok száma 350%-kal nőtt az előző évhez képest. A 2024-es olimpia és paralimpia jelentős figyelmet kapott a platformon, az olimpiával kapcsolatos hashtagek 1,9 millió posztot és közel 50 milliárd megtekintést generáltak.

A paralimpia élő tartalma több mint 1,5 millió nézőt vonzott, ami bizonyítja, hogy a TikTok képes felerősíteni a nagy sporteseményeket és összekapcsolni a közönséget a sportolók történeteivel.

TikTok: TikTik: A holnap kereskedelmének alakítása

2025-ben és azon túl a TikTok nem csupán egy közösségi médiaplatform, hanem a digitális kereskedelem jövőjét átformáló megállíthatatlan erő. Páratlan képességével, hogy a trendeket tranzakciókká és a tartalmakat kereskedelemmé alakítja, a TikTok olyan nélkülözhetetlen piactérré vált, ahol a márkák nem csak termékeket árulnak – kulturális jelenségeket hoznak létre. A platform a szórakoztatás és a vásárlás zökkenőmentes ötvözésének, kifinomult algoritmusának és elkötelezett felhasználói bázisának köszönhetően nélkülözhetetlen eszköz minden olyan vállalkozás számára, amely a modern digitális gazdaságban szeretne boldogulni.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU