A Temu, a PDD Holdings kínai e-kereskedelmi óriás tulajdonában lévő kedvezményes kiskereskedelmi alkalmazás fogyasztói panaszokkal szembesül, amelyek szerint üzleti gyakorlata megsérti az új online tartalomtörvényt Európában.
Az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló irányelve előírja az online piacterek és közvetítők számára, hogy küzdjenek a platformjaikon megjelenő illegális és káros tartalmak és hamisított termékek ellen. A BEUC páneurópai fogyasztóvédelmi szervezet közölte, hogy panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz, míg 17 tagja többek között Franciaországban, Olaszországban és Hollandiában szintén panaszt nyújtott be saját nemzeti hatóságaihoz.
„A Temu itt önelégült, mert megsérti az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvényét” – nyilatkozta Monique Goyens, a BEUC főigazgatója.
A Temu, amely alig több mint egy éve lépett be az EU piacára, elmondta, hogy szolgáltatásait aktívan hozzáigazítja a helyi gyakorlatokhoz és preferenciákhoz, és elkötelezett amellett, hogy teljes mértékben megfeleljen azon piacok törvényeinek és rendeleteinek, amelyeken működik.
„Ami a BEUC panaszát illeti, nagyon komolyan vesszük, és alaposan tanulmányozni fogjuk. Reméljük, hogy folytathatjuk a párbeszédet az érdekelt felekkel, hogy javítsuk a Temu szolgáltatásait a fogyasztók számára” – nyilatkozta a vállalat.