
A mesterséges intelligencia szerepe a marketingben
Amesterséges intelligencia(röviden AI) javította a marketing általános megközelítését azáltal, hogy sokkal mélyebb megértést, több betekintést, nagyobb hatékonyságot és nagyobb mértékű személyre szabást eredményez. Az AI hasznosításával nagymértékben javíthatjuk a marketing több területét, és növelhetjük a hirdetésekkel kapcsolatos ismereteinket és bármely platformon megjelenő hirdetések általános teljesítményét.
A gépi tanulás felemelkedése a célzásban
Az AI egy másik alcsoportja a gépi tanulás, amelyet jelenleg olyan vállalatok használnak, mint a Google, a Microsoft, a Meta és mások. A mesterséges intelligenciának ez az ága több terület jobb megértését kínálja, amelyek kézzel történő kutatása nem hatékony vagy egyszerűen lehetetlen. Ezek közé tartoznak például a következők:
- Előrejelző elemzés: Az ügyféladatok viselkedésének kutatása a múltbeli adatok alapján a hirdetések hatékonyságának javítása érdekében.
- Programozott hirdetés: Hirdetések megvásárlása és elhelyezése valós időben, miközben a megfelelő célközönséget célozza meg a megfelelő üzenettel és releváns tartalommal.
- Ügyfélszegmentálás: A közönség dinamikus csoportosítása a viselkedésük, preferenciáik, demográfiai jellemzőik stb. alapján.
A méretarányos személyre szabás fontossága
Az AI használatával nem csak egyszerű módon érhetünk el jobb eredményeket a hirdetéseinkkel, hanem kihasználhatjuk a személyre szabást is, ami idővel skálázható. A fejlett algoritmusok használatával, amelyek AI-t tesznek lehetővé számunkra:
- Testreszabott vagy felhasználó által generált tartalom (röviden UGC ): AI-generált e-mail marketing sablonok, automatikusan megváltoztathatjuk a termékadatokat – címeket, leírásokat, képeket, több ötletet kaphatunk UGC tartalmakhoz stb.
- Customer Journey: Weboldal elrendezésének átdolgozása, termékmegjelenítési ötletek, felugró ablakok stb.
- Mélyebb kapcsolat az ügyfelekkel: Növelje az ügyfélmegtartást a személyre szabott tartalmi ajánlásokkal való elköteleződéssel.

Source: Depositphotos
Hangalapú keresés optimalizálása
A hangtechnológia hatása a fogyasztói magatartásra
A hangalapú asszisztensek ma már rengeteg háztartásban megtalálhatóak. A mindennapi életben való segítségnyújtáson kívül olyan dolgokat is kínálnak, mint a termékkeresés, ajánlások és hasonló szolgáltatások. Ha nincs olyan asszisztensed, mint az Amazon Alexa vagy a Google Assistant, ne feledd, hogy a telefonjaidban is vannak ilyenek(például az Apple Siri)
💡A1↩A legújabb tanulmányok szerint a hangalapú keresés (voicecommerce) brutális növekedést mutat éves szinten – írja a Business Dasher. A 2021-2023-as évek alatt a hangalapú kereskedelem 321%-kal nőtt.
Stratégiák a hangalapú keresésre való optimalizáláshoz
A hangos kereskedelem az egyik leggyorsabban növekvő marketingtrenddé válik, és mindenkinek el kell kezdenie felkészülni rá. Ez nem azt jelenti, hogy az egész vállalkozását át kell alakítania, hanem inkább azt kell javítania. Íme néhány tipp, hogyan javíthatja vállalkozását, hogy még magával ragadóbb élményt nyújtson:
- Természetes nyelv és hosszú távú kulcsszavak: Optimalizálja termékeit olyan kifejezésekre, amelyeket az emberek gyakran használnak. A termékleírásokba építsen be kérdésalapú kulcsszavakat, például „hogyan, mit, hol, mikor stb.”.
- Optimalizáljon mobileszközökre: A legtöbb hangalapú keresést mobileszközökön végzik, ezért weboldalának optimalizálása a reszponzívabbá tétel érdekében elengedhetetlen.
- Hozzon létre GYIK oldalakat: Az emberek a hangalapú keresést nemcsak arra használják, hogy termékeket keressenek, hanem arra is, hogy kérdéseket tegyenek fel velük kapcsolatban. Egy GYIK-oldal létrehozásával választ adhat ezekre a kérdésekre, és előnyre tehet szert azokkal a versenytársaival szemben, akik nem használják ezt a funkciót.
Elmozdulás a zéró és az első féltől származó adatok felé
Ahogy mindannyian láthatjuk, az adatvédelmi előírások évről évre szigorodnak, és rendkívül fontos, hogy mi, marketingesek és üzlettulajdonosok alkalmazkodjunk ehhez a változáshoz, és elkezdjük javítani az ügyféladatok gyűjtésének módjait.A zéró- és az első fél adatainak meghatározása.
- Zéró fél adat – az ügyfelek által proaktívan megosztottadatok. Ezek lehetnek felmérések, interaktív tartalmak, felugró ablakok stb.
- Első féltől származó adatok – Az ügyfelektől a weboldallal való interakcióik alapján gyűjtöttadatok. Ezek lehetnek tranzakciós adatok, viselkedési adatok, CRM-ismeretek stb.
Az adatvédelmi rendeletek következményei
Az olyan szabályozási változások, mint a GDPR(általános adatvédelmi rendelet) és más globális politikai törvények a fő hajtóerő a harmadik féltől származó adatoktól való eltávolodás mögött. Amint azt az EU-ban láthatjuk, az adattörvények exponenciálisan szigorodnak, mivel az EU a fogyasztói jogokat hangsúlyozza. Néhány főbb következményt jelent:
- A harmadik féltől származó sütik vége: Alkalmazkodnunk kell a „süti nélküli” üzlethez, és az adatgyűjtésünket a nulla és az első féltől származó adatok felé kell eltolnunk.
- Az átláthatóságra való összpontosítás: A vásárlók hálásak, ha előre tudják, hogyan dolgozzák fel és használják fel adataikat.
- Jobb hirdetési stratégiák: Harmadik féltől származó adatok nélkül a vállalkozásoknak jobban kell összpontosítaniuk a fogyasztói viselkedésre, kontextuális célzást kell alkalmazniuk(a hirdetések olyan oldalakon jelennek meg, amelyeknek a termékei vagy szolgáltatásai szempontjából rendkívül releváns tartalma van), és az első féltől származó adatokat főként a teljesítménymarketing-kampányokban kell használniuk.
Az első féltől származó adatok gyűjtésének technikái
A First-Party Data gyűjtésének legjobb módja a weboldalán zajló különböző tevékenységek. Adatvédelmi szempontból tudatos korban élünk, és higgye el, a fogyasztók tudják, hogy mikor gyűjtik az adataikat. Mindazonáltal többféle módon is biztosítható a biztonságos adatgyűjtés az ügyfelek elvesztése nélkül:
- Interaktív tartalom: Mindig használhat felugró ablakokat, közvélemény-kutatásokat, kvízeket és felméréseket, hogy adatokat gyűjtsön a látogatóktól.
- Hűségprogramok: Ajánljon jutalmakat az ügyfeleknek a preferenciák vagy vásárlások megosztásáért.
- Vevői visszajelzések: Használja ki a visszajelzéseket vélemények, felmérések és ajánlások révén, hogy előzetesen képet kapjon az ügyfelek vagy felhasználók elégedettségéről.
- Események: Szervezzen élő eseményeket, webináriumokat vagy workshopokat, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjen ügyfeleivel vagy felhasználóival, és regisztrációs űrlapokon keresztül gyűjtsön adatokat.
- Közösségi média: Kövesse az interakciókat, megjegyzéseket és üzeneteket, hogy jobban megragadja ügyfelei érdeklődését.

Source: Depositphotos
A közösségi kereskedelem növekedése
Mint azt már mindannyian tudjuk, a közösségi média marketing az elmúlt évtizedben lendületet vett. Szinte minden vállalkozás hirdet a Metán, a TikTokon, a Pinteresten stb. A közösségi platformok meglehetősen fontosak, mivel nagyobb elkötelezettséget hoznak, mint bármely más teljesítménymarketing-hirdetés, növelik a hitelességet, és olyan potenciális ügyfeleket céloznak meg, akik nyitottak a személyre szabott hirdetésekre, legyen szó akár e-kereskedelmi termékről vagy szolgáltatásról.
A fogyasztók bevonása a közösségi médiaplatformokon keresztül
A közösségi médiaplatformokon való siker eléréséhez minél hitelesebb és interaktívabb tartalmat kell létrehoznia. Ennek a tartalomnak jól kell rezonálnia a célközönséggel, és jobb vásárlói élményt kell nyújtania a vállalkozás weboldalán kívül is.
📱A közösségi hálózatok a puszta értékesítésen túl több funkciót is kínálnak. Olyan formátumokat használhatsz ki, mint a kérdés-felelet, a közvélemény-kutatás, a megvásárolható posztok stb. a még nagyobb elkötelezettség érdekében. Ezek a funkciók a következő szintre emelhetik márkáját, és még több forgalmat és konverziót hozhatnak vállalkozásának.
Stratégiák a hatékony közösségi kereskedelmi kampányokhoz
Minden vállalkozás célja a közösségi médiahálózatokon nemcsak az kell, hogy legyen, hogy minél többet adjon el, hanem az is, hogy a márka ismertségét növelje. A „csak eladás” választása rövid távú cél, amely gyakran idő előtt véget ér. Másrészt a márka láthatóvá és felismerhetővé tétele olyan cél, amely inkább hosszú távú elkötelezettséget jelent, és sokkal többet hozhat, mintha több rövid távú célja lenne. Ennek eléréséhez felhasználhatja a generatív AI-t a tartalomhoz, vagy felhasználhatja az AI által vezérelt ajánlásokat. Többféle módon juthat el a kívánt „sikerpontra”, de ha nem tudja, hol kezdje, próbálja meg:
- Befolyásoló és/vagy felhasználó által generált tartalom (UGC) – működjön együtt helyi befolyásolókkal, hogy személyre szabott tartalmat szolgáljon fel, vagy hozza létre a tartalmát az ügyfelek fotóiból, és az értékelésekből, hogy tovább bizonyítsa az üzleti posztok társadalmi bizonyosságát.
- Személyre szabás és AI – Használjon AI-ajánlásokat az ügyfelek vagy látogatók viselkedése alapján. Használja ki a kedvezményeket, az exkluzív ajánlatokat és a célzott hirdetéseket az értékesítés fellendítése érdekében.
- Elkötelezettség a közönséggel – Látogasson el a helyi tarifákhoz, hogy találkozzon ügyfeleivel, és kínáljon teszttermékeket vagy kipróbálható szolgáltatásokat. Válaszoljon a megjegyzésekre, üzenetekre és véleményekre, hogy szorosabb kapcsolatot építsen ki és javítsa a szájpropagandát.
- Gamification-Implementáljon interaktív elemeket, mint például kaparja meg a kedvezményt, kvízeket, kihívásokat és ajándékokat, hogy ne csak az elkötelezettséget növelje, hanem adatokat is gyűjtsön és több konverziót érjen el.

Source: Depositphotos
Magával ragadó tartalom és felhasználói élmény
A vállalkozás jövőbiztosításának egyik legfontosabb gyakorlata a magával ragadó tartalom kihasználása és a weboldal felhasználói élményének (UX) javítása. Az UX már jól bevált fogalom, és a webhelye látogatójának élményét jelenti. Ennek az élménynek áramvonalasnak és tökéletesnek kell lennie, hogy a konverzióval végződjön.
ℹ️On Másrészt, a magával ragadó tartalom olyasmi, amit az utóbbi években keresnek, és ami tovább javíthatja a konverziós arányt. A magával ragadó tartalom szorosan magában foglalja a kiterjesztett valóság (AR) használatát a weboldalán, hogy a terméket közelebb hozza a vásárlóhoz.
A videomarketing felemelkedése
A videomarketing olyan dolog, amiről nem sokan beszélnek. Többnyire túlságosan a teljesítménymarketingre koncentrálunk, és figyelmen kívül hagyjuk a videós tartalmakat, amíg nincs rá szükség. Ez meglehetősen igazságtalan, és ezt minél hamarabb korrigálni kellene. A videomarketing tovább emelheti a tartalomkészítést új magasságokba, és több látogatót hozhat a weboldalára. A videomarketing nem csak a márkaismertséget jelenti! Természetesen látogatókat hozhat a weboldalára, de új konverziókat is hozhat olyan platformokról, amelyeket nem használ, vagy amelyeket használ, de nem a teljes potenciáljukat kihasználva. Többféle módon is elkezdheti kihasználni a videomarketinget az előnyére, de íme néhány stratégia, amivel érdemes kezdeni:
- 360°-os videótartalom – készítsen olyan körbevevő videókat, amelyek jobb termékfeltárási lehetőségeket biztosítanak a közönségének.
- Magával ragadó és kiváló minőségű tartalom – optimalizálja a tartalomkészítést, hogy a videó első néhány másodpercében megragadja a közönségét. Használjon feliratokat vagy feliratokat a hozzáférhetőség javítása érdekében + optimalizálja a leírásokat, címeket, címkéket és a SEO-t.
- Videóhirdetések és retargeting – Könnyedén készíthet videókat AI-vel a Meta, a YouTube, a TikTok és más oldalak számára. A retargeting egy logikus következő lépés, amely könnyen megvalósítható, hogy elérje azokat az ügyfeleket, akik már interakcióba léptek az Ön tartalmával.
A kiterjesztett valóság hasznosítása a reklámozásban
Az AR egy igazán hasznos funkció lehet, amelyet könnyedén megvalósíthat. Képzelje el, hogy belső festékeket árul, és az ügyfelei feltölthetnek egy fotót a nappalijukról, miközben a portfóliójából színeket váltogathatnak. Ezek a dolgok eladják magukat! Ez csak egy példa az AR valós idejű használatára. Használhatja az AR-t virtuális próbafelvételekre bármely divat- vagy szépségboltban. Bútorokat árulsz?
📣Nézd meg , hogy az IKEA hogyan használja az AR-t, hogy ingyen elhozza a dizájner darabjait az otthonokba.
Nem e-kereskedelmi cég? Használja az AR-t olyan magával ragadó narratívák létrehozására, amelyek növelhetik a márka ismertségét – ezeket használhatja online vagy akár offline is. Nem kell mindennek komolynak lennie, nézze meg , hogyan ragadta meg a Pepsi Max a közönség figyelmét AR buszmegálló AR-videókkal
A programozott hirdetés fejlődése
A legtöbb vállalkozás még sosem hallotta ezt a két szót: Programmatic Advertising, mégis rendkívül fontos, hogy megértsék, mit jelent a Programmatic Advertising. A digitális hirdetési elhelyezések automatizált vásárlását és eladását jelenti, amelyet az AI és a valós idejű licitálás (RTB) segítségével végeznek. Ez a platform adatvezérelt döntéseket hoz, és több csatornán keresztül célozza meg a releváns célközönséget, így biztosítva kattintásokat, megjelenéseket és konverziókat
💡A1↩A Google Ads vagy a Metával összehasonlítva az RTB más célt szolgál. Az RTB hálózatokon keresztül elhelyezett hirdetések bannerekből, videókból és hangos tartalmakból állnak.
A hirdetéselhelyezés pontosságának továbbfejlesztése
Az RTB mint olyan már több mint 10 éve létezik, és ez idő alatt ez a platform számos új lehetőséget hozott a hirdetők számára. Elsődleges funkciója a márkaismertséget növelő elemek további hirdetése, de felhasználható keresésre vagy akár retargetingre is.Az RTB hirdetéselhelyezési precizitás legfontosabb fejlesztései:
- Az optimalizálás-RTB mesterséges intelligencia-algoritmusok segítségével elemzi a közönség viselkedését, érdeklődését és korábbi interakcióit, és ezt használja fel a nagy relevanciájú hirdetések elhelyezésére. A gépi tanulás csak egy másik szintre emeli ezt azáltal, hogy folyamatosan finomítja a stratégiákat a valós idejű adatok alapján.
- Célzottság – Mindenhirdetés az oldal tartalmától és jelentésétől függően kerül elhelyezésre. Ez biztosítja a márka biztonságát és tovább javítja a hirdetések relevanciáját.
- Első féltől származó adatok – Az RTBharmadik féltől származó sütik helyett első féltől származó adatokat használ. A CRM-adatokat, a konverziós előzményeket és bármilyen más viselkedési jelet felhasználhat a célzás megugrásához ezen az érdekes platformon.
A fejlett analitika szerepe a programozott hirdetésekben
A fejlett analitika döntő szerepet játszik, amikor RTB platformokon keresztül történő hirdetésekről van szó. Amikor ezen a platformon keresztül hirdet, több olyan eszközre is szert tehet, amelyekkel tovább javíthatja általános teljesítményét és márkaismertségét. Az RTB által kínált lehetőségek kihasználásával nagyobb hirdetési relevanciát, jobb teljesítményt és nagyobb általános megtérülést (ROI) érhet el.
A holisztikus, minden csatornára kiterjedő megközelítés szükségessége
Amikor az Omnichannel megközelítésről beszélünk, az egyik nagy dolog, amit nem szabad elfelejteni, hogy csak online hirdetést csinálni jó, de nem hosszú távú megoldás. A legtöbb vállalkozás túl sokat fektet az online marketingbe, és figyelmen kívül hagyja az offline-t. Ennek hosszú távú következményei vannak, amelyek számos negatív módon befolyásolhatják a vállalkozásokat.
💡 Mindig kombináld a két hirdetési világot, és reklámozz offline, amennyire csak tudsz. Ez nem azt jelenti, hogy csak egy dolgot kell csinálni, mint például az óriásplakátokat, hanem az „offline csatornák” kombinációját.”.
Online és offline marketingstratégiák integrálása
Elsősorban olyan ügyfelekkel dolgozom, akik online hirdetnek, de amikor csak tehetem, tanácsot adok nekik, hogy mit tegyenek az offline marketinggel kapcsolatban is. Úgy tapasztalom, hogy bár tisztában vagyunk a világ mindkét oldalának lehetőségeivel és jelentőségével, mindig túl nagy hangsúlyt fektetünk az egyikre és kevesebbet a másikra. Hogyan lehetne ezen javítani?
- Egységesítsük az ügyfélélményt – A vásárlók gyakran a mobiltelefonjukon kezdik a termékkeresést, asztali számítógépen kutatnak tovább, és végül a fizikai üzletekben vásárolnak. Ha erre a gondolkodásmódra hajlik, csak több vásárlót nyerhet.
- Kommunikáció a csatornákon keresztül – Az online és offline egységes tartalmak használata felismerhetőbbé teszi Önt, és a vásárlók könnyebben tudnak hivatkozni a termékre az üzletben.
- Ügyfélközpontú stratégia – Fókuszáljon inkább a kényelemre, lehetővé téve ügyfelei számára, hogy az általuk preferált platformokon kapcsolatba léphessenek márkájával vagy termékeivel.
Az egységes ügyfélélmény előnyei
Az ügyfélélmény-stratégiák megvalósítása óriási előnyökkel járhat vállalkozása számára. A több csatornán keresztül történő zökkenőmentes interakcióval fokozhatja az elköteleződést, javíthatja az elégedettséget, és hosszú távon hűséges ügyfeleket szerezhet.
Kreatív tesztelés és teljesítménymérés
🔎Tesztelj, tesztelj, és tesztelj – alegfontosabb dolog a teljesítményreklámozásban. A Winston Bros-nál leginkább teljesítménymarketinggel foglalkozunk, ahol a folyamatos tesztek és az innováció jobb teljesítményre készteti ügyfeleink hirdetését. A stratégiák és hirdetések megfelelő teszteléséhez a megfelelő mérés vagy nyomon követés szükséges.
Az A/B tesztelés módszerei a marketingben
A Google vagy a Microsoft hirdetéseknél többféle A/B tesztelési módszert alkalmazunk. Végeredményben minden a több adat birtokában és a jövőbeni adatvezérelt döntések meghozatalában merül ki a hirdetések optimalizálása érdekében.Az A/B tesztelés többféle módon alkalmazható. Ha e-mailekről van szó, az ügyfelek kontrollcsoportját kettéoszthatjuk, és különböző sablonokat küldhetünk nekik, hogy optimalizáljuk a válaszadási arány felé. Weboldalon optimalizálhatja az elemeket, felugró ablakokat stb. Néhány kipróbálható A/B tesztelési stratégia:
- Standard A/B tesztelés –azonos dolgok (hirdetések, e-mailek stb.) két változatánakösszehasonlításaegy kis változóváltoztatással.
- Többváltozós tesztelés –több változategyidejűtesztelése(például több címsor vagy leírás).
- Szekvenciális tesztelés – előtteés utána tesztelés(például teljesítmény hónap előtt és utána).

Source: Depositphotos
Az adatelemzés kihasználása a kampányok optimalizálásához
Minden marketinges elmondja, hogy az egész marketingben az adatok játsszák a legfontosabb szerepet. Azáltal, hogy olyan betekintést nyújtanak, amelynek segítségével javíthatjuk a célzást vagy az elkötelezettséget, tovább javíthatjuk a konverziós arányokat. Néhány módszer, amivel az Analyticset előnyösen használhatod:
- Közönségszegmentálás – elemezze a közönségét, és ossza fel őket demográfiai adatok, viselkedés, helyszín stb. alapján.
- A/B tesztelés – ellenőrizze, hogy mely változatok működnek jól a közönségszegmenseknél.
- Licitoptimalizálás – a licitoptimalizálás használatával a mesterséges intelligencia segítségével valós idejű adatok alapján módosíthatja a CPC-ajánlatokat, így javítva a konverziós arányt.
- Customer Lifetime Value – megjósolja, hogy egy ügyfél mennyi bevételt tud generálni az idő múlásával + az ügyfeleket alacsonyabb és magasabb bevételűek között osztja fel.
- Márka megítélése – Készítsen felméréseket és márkaemelő kampányokat, hogy ellenőrizze, az emberek tudnak-e a márkájáról. Ez határozza meg, hogy mennyit kell befektetnie a márkaismertségbe.
- Piaci trendek és versenytársak elemzése – Mindig előre tudd, hogy milyen trendek bukkannak fel, és használd fel ezeket az adatokat termékeid eladásához. Tartsa szemmel versenytársait, és töltse ki a reklámok üres helyeit, ahol nincsenek jelen.
Következtetés
A teljesítménymarketing nem évről évre, hanem napról napra fejlődik. Ezzel mindig tisztában kell lennie! A teljesítménymarketing jövője munka, vacsora és alvás közben zajlik, ezért biztosan el kell kezdened néhány dolgot tenni, ha sikeres akarsz lenni benne. Az első lépés, hogy lépést tarts a korral, az AI által vezérelt innovációk, a személyre szabott marketingstratégiák és az adatvezérelt döntéshozatal bevezetése. Ez teljesen átformálhatja a fogyasztókkal való kapcsolattartást, és vállalkozását egy jövőbiztos ökoszisztémává alakíthatja át. Természetesen új kihívások merülhetnek fel, és időt kell találnia arra, hogy olyan dolgokat kutasson fel, amelyekben nem elég jártas. A kezdéshez az RTB platformok és a Performance Marketing Automation az ideális út
💡Ne felejtsd el, hogy a széles körben elérhető stratégiák működhetnek, de minden webáruház más és más, és lehet, hogy nálad nem működnek. Ne félj tesztelni bizonyos változtatásokat egyedül vagy szakember segítségével, lehet, hogy pont ezzel fogod eltalálni a bingót.
Az adatok mindenben döntő szerepet játszanak! Ha harmadik féltől származó adatokra támaszkodik, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy elkezdjen javítani ezen, és olyan változtatásokat hajtson végre, amelyek „tiszta” ügyféladatokat hozhatnak. Használja ki a korábban tárgyalt megoldásokat, hogy megszerezze az irányítást vállalkozása felett. Végül, de nem utolsósorban kombináljon több technológiát, hogy hosszú távú növekedést érjen el, javítsa márkaképét, szerezzen visszatérő ügyfeleket, és a nap végén jobb bevételt érjen el online és offline egyaránt.

Source: Depositphotos
Gyakran ismételt kérdések
Mi a teljesítménymarketing jövője?
Az egész teljesítménymarketing szorosan az AI-technológiák használata köré összpontosul. Az olyan trendek, mint az AI, az automatizálás, az AR, a gépi tanulás és még sok más gyorsan újradefiniálják, hogyan optimalizálják a márkák a weboldalaikat és a reklámköltéseiket.
Mi a teljesítménymarketing?
Ez egy olyan adatvezérelt marketingstratégia, ahol a hirdetők a cselekvésekért, például kattintásokért, vezetésekért vagy konverziókért fizetnek. Más hirdetési lehetőségekkel ellentétben, mint például a megjelenésekért való fizetés, a teljesítménymarketing nagy hangsúlyt fektet a közvetlen eredmények elérésére az olyan mérőszámok nyomon követése révén, mint a ROI, ROAS és ACOS. Ide tartozik a keresőmotoros marketing, a közösségi média hirdetések, az affiliate marketing és a programozott hirdetések.
Mi a legnagyobb trend a marketingben?
Az egyik legnagyobb trend, amely jelenleg átalakítja az online marketinget, a mesterséges intelligencia által vezérelt személyre szabás hulláma és a marketingautomatizálás hatása a hirdetések létrehozására és optimalizálására. A márkák évről évre jobban eltolódnak a ROI-alapú csatornák felé, és valószínűleg nem fognak egyhamar leállni. Az AR-t is minden eddiginél jobban kihasználják, hogy termékeiket vagy szolgáltatásaikat közelebb hozzák az ügyfeleikhez.
Mekkora a teljesítménymarketing iparág?
- A globális teljesítménymarketing-iparág minden hónapban exponenciálisan növekszik, és a mesterséges intelligencia bevezetése hajtja. Ezt szem előtt tartva az általános növekedés a különböző piacoktól függ, de ahogy a Marketingreport.one-on olvasható – A globális digitális hirdetési piacot 2023-ban valamivel több mint 600 milliárd dollárra értékelték.