3 perc olvasási idő

A szociális kereskedelem Európában lassabban, de folyamatosan növekszik. Hogyan kell helyesen megközelíteni?

Az európai szociális kereskedelem más régiókhoz képest lassabb ütemben fejlődik. A GWI tanulmánya szerint az európai közösségi platformok felhasználóinak csak 26% -a vásárol a közösségi hálózatokon, lemaradva Észak-Amerikától (39%) és az ázsiai-csendes-óceáni térségtől (30%). Ennek ellenére továbbra is folyamatosan nő a részvétel, a bevételek az előrejelzések szerint a 2023-as 26,7 milliárd dollárról 2028-ra 48,3 milliárd dollárra nőnek.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A szociális kereskedelem Európában lassabban, de folyamatosan növekszik. Hogyan kell helyesen megközelíteni?
Forrás: Depositphotos

A közösségi kereskedelem egy e-kereskedelmi kifejezés, amely leírja a közösségi média platformokon belüli vásárlási élményeket. Ez magában foglalja azokat a helyzeteket is, amikor a vásárlók a közösségi hálózatokon található linkekre kattintanak, amelyek átirányítják őket az eladó vásárlási lehetőségeket tartalmazó oldalára.

A MikMak Shopping Index 2024 összefoglalta a közösségi hálózatok használatát és hatását a felhasználói vásárlási viselkedésre. A jelentés az Egyesült Királyságból, Spanyolországból és Franciaországból származó adatokat tartalmaz.

  • Az Egyesült Királyság vezeti Európát a szociális kereskedelemből származó bevételek és a felhasználók száma tekintetében.
  • Németország és Franciaország: Ezek az országok szorosan lemaradnak a bevételtermelésben.
  • Spanyolország: Spanyolország várhatóan 2027-re megelőzi az Egyesült Királyságot a felhasználók számában.

Az európai szociális kereskedelmi környezetet különböző jogi, kulturális és nyelvi különbségek jellemzik. A szigorú adatvédelmi törvények és az a tény, hogy minden ország sajátos kiskereskedelmi megközelítési rendszerekkel rendelkezik, azt jelenti, hogy az egyetemes megközelítés nem hatékony. Ahhoz, hogy a márkák sikeresek legyenek, stratégiáikat az egyes országok egyedi környezetéhez kell igazítaniuk.

Teljesítmény az iparágak között

A TikTok a leggyakrabban használt közösségi média alkalmazás az említett országokban, de ha összeadjuk a Meta platformokat (Facebook, Instagram, WhatsApp), egyes piacokon nagyobb felhasználói bázissal rendelkeznek.

A Meta-platformok vezetik a többcsatornás márkák közösségi kereskedelmi látogatásait az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Spanyolországban, a Facebook és az Instagram pedig a vásárlási szándékkal történő kattintások első három platformja között van. A TikTok és a YouTube azonban új kihívók bizonyos piacokon.

Source: MikMak

Az egyes szegmensekre összpontosítva a TikTok vezet a szépségben az Egyesült Királyságban, míg a Facebook dominál Franciaországban és az Instagram Spanyolországban. A személyes ápolás terén a Snapchat egyre népszerűbb az Egyesült Királyságban, és a YouTube és a TikTok is jól teljesít. Az élelmiszeriparban a Meta platformok vezetnek, de a YouTube és a TikTok jelentős szereplők Franciaországban és Spanyolországban.

A siker karnyújtásnyira van

A közösségi kereskedelem novemberben és decemberben tetőzik, érthető módon az ünnepi kampányszezon csúcspontja miatt. A tavasz és a nyár eleje szintén jól teljesítő időszakok, különösen Franciaországban.

Jelentésében a MikMak különböző hirdetési formátumok használatát és kreatív lehetőségeik kihasználását javasolja. A videóhirdetések esetében alapvető fontosságú a figyelem gyors felkeltése – ideális esetben kikapcsolt hanggal tervezze meg őket, és mobileszközökre optimalizálja őket. A Reels and Stories lehetőséget kínál arra, hogy kiemeld a termékeid/szolgáltatásaid egyedi előnyeit. A klasszikus képes hirdetések esetében arra ösztönöznek, hogy a fő termékekre összpontosítsanak.

Továbbá hangsúlyozzák az adatok nyomon követését és értékelését – ez segít megérteni a helyi sajátosságokat és rangsorolni a legjövedelmezőbb csatornákat. Javasoljuk, hogy a valós idejű teljesítményelemzéseken alapuló stratégiákat adaptálja a vásárláshoz vezető út optimalizálása érdekében.

A szociális kereskedelem folyamatos növekedése jelentős lehetőségeket kínál az e-kereskedelmi vállalkozás népszerűsítésére és növekedésére. A piacspecifikus trendek megértésével, a domináns platformok és az adatközpontú stratégiák felhasználásával a márkák hatékonyan bevonhatják a fogyasztókat és sikereket érhetnek el még változatos környezetben is.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge