3 perc olvasási idő

A svéd e-kereskedelemben 2024-ben a kínai platformok dominálnak

Az, hogy a svéd fogyasztók a kínai e-kereskedelmi platformokon keresztül történő nemzetközi vásárlást részesítik előnyben, jelentős változássá vált, amely 2024-ben mind a fogyasztókat, mind az iparági szakértőket vonzotta. Az ázsiai kiskereskedelmi óriások továbbra is bővítik piaci jelenlétüket Európában, ami a világ e-kereskedelmi környezetének lehetséges hosszú távú változásaira utal.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A svéd e-kereskedelemben 2024-ben a kínai platformok dominálnak
Forrás: Depositphotos

.

A svéd fogyasztók a kínai online kiskereskedőkhöz áramlanak

A The PostNord E-barometern 2024 éves jelentés adataiból kiderül, hogy a svéd fogyasztók fele külföldi kiskereskedőktől vásárolt termékeket az elmúlt évben, és az első helyen a kínai online áruházak állnak. E platformok népszerűsége megugrott, a svéd fogyasztók 25%-a vásárolt kínai e-kereskedelmi oldalakon. A kínai piaci szereplő Temu vezeti a versenyt, hiszen a svéd fogyasztók kedvenc e-kereskedelmi weboldalainak listáján a nyolcadik helyen áll. A platform különösen az 50-64 év közötti nők körében aratott sikert: e demográfiai csoport figyelemre méltó egyharmada vásárol havonta az oldalon.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

A kínai e-kereskedelem vonzereje

A Temu és a Shein platformok sikere a nagyon olcsó árak és az ingyenes szállítás alapvető, de hatékony kombinációjából ered, amelyet a fogyasztók által kedvelt interaktív vásárlási élménnyel ötvöznek. A megfizethető árak és az interaktív vásárlási funkciók kombinációja az árérzékeny fogyasztók szerint kiskereskedelmi jelenséggé vált.

Az iparág válasza és alkalmazkodása

A Kínából érkező diszkont kiskereskedők gyors növekedése felkeltette a már működő piaci szereplők figyelmét. Az Amazon e sikeres üzleti modell saját változatával lépett a piacra, amikor 2024 novemberében elindította az „Amazon Haul”-t az Egyesült Államokban. Az Amazon Haul olyan termékeket tartalmaz, amelyek ára darabonként 20 dollárban van maximálva, miközben biztonsági megfelelőségi garanciát nyújt, amely megoldja az egyes kínai kiskereskedőkkel szemben megfogalmazott főbb kritikákat.

Ellentmondások és kritika

A kínai e-kereskedelmi műveletek gyors növekedése számos ellentmondáshoz vezetett. A Svensk Handel nevű szervezet mintegy hatvan másik szervezethez csatlakozva aggályokat fogalmazott meg az új piaci szereplőkkel kapcsolatban. A kritikusok szerint a kínai kiskereskedők megsértik a gyártói felelősségre vonatkozó törvényeket, miközben egészségtelen versenykörnyezetet teremtenek. Az aggodalmak a szabályozási megfelelés, valamint a fenntarthatósági normák és a tisztességes piaci gyakorlatok szélesebb körű kérdéseivel kapcsolatosak. Az alacsony árszegmensben tevékenykedő kínai szereplők szabályozásának módjáról szóló vita hivatalos döntés nélkül folytatódik, a viták pedig 2025-ig elhúzódnak.

Előre tekintve

A kínai platformok azért lettek sikeresek, mert a hagyományos üzletektől eltérő, új vásárlási módot mutattak a vásárlóknak. A bevett márkák most már szintén elkezdtek olcsóbb termékeket kínálni, hogy versenyképesek maradjanak. Még nem világos, hogy milyen új szabályok vonatkoznak majd ezekre a kínai online áruházakra. Az egész világ másképp vásárol az interneten, mint korábban – már nem csak az alacsony árakról van szó, hanem egy teljesen új vásárlási élményről, amelyet a vásárlók igazán értékelnek. A svéd kiskereskedőknek és a nemzetközi webáruházaknak meg kell találniuk a módját, hogy alkalmazkodjanak ehhez a változáshoz, miközben továbbra is valami különlegeset kínálnak, ami megkülönbözteti őket a kínai versenytársaktól.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge