2 perc olvasási idő

A svájci e-kereskedelmi piac növekedése 2024-ben eléri a 14,2B dollárt

Az ECDB legfrissebb jelentése szerint a svájci e-kereskedelmi piac a 28. legnagyobb a világon, 2024-re 14,2 milliárd dolláros bevétellel. A piac 2022-ben 3%-os bevételcsökkenést könyvelhetett el, ami a korábbi évek erőteljes COVID által vezérelt bővülésének köszönhető.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A svájci e-kereskedelmi piac növekedése 2024-ben eléri a 14,2B dollárt
Forrás: Depositphotos

A svájci e-kereskedelmi kategóriák az elektronika dominanciáját mutatják

Az ECDB 2024 és 2028 között 4,5%-os összetett éves növekedési ütemet (CAGR) prognosztizál. Ez a piac 2028-ra várhatóan eléri a 17 milliárd USD értéket.

A svájci piac 2024-re várt 10,4%-os növekedése megegyezik az ugyanerre az évre vonatkozó globális növekedési becsléssel.

A svájci e-kereskedelmi bevételek 27,3%-ával az ECDB adatai szerint az elektronika a leggyakrabban előforduló kategória, amelyet a következők követnek:

  • Divat (23,7%)
  • Hobbi és szabadidő (15,1%)
  • Élelmiszer (14,0%)
  • Bútor és házimunka (9,3%)
  • ápolási termékek (7,1%)
  • BARKÁCSOLÁS (3,5%)
switzerland net ecommerce revenue split by category

Source: ecommercedb.com/ECDB

A jelentés 2020 és 2025 között kisebb elmozdulást figyel meg az elektronikai és élelmiszeripari termékek irányába, annak ellenére, hogy a kategóriák általános megoszlása viszonylag stabil maradt.

Elfogadás és a vezető kiskereskedők

Svájc online kiskereskedelmi penetrációja jelenleg 14%, és az előrejelzések szerint 2025-re eléri a 15,8%-ot, ami még mindig alacsonyabb a globális átlagnál és a szomszédos országok, Ausztria és Németország esetében.2023-ban a kosárelhagyási arány 8,4%, a kosárba helyezési arány 11,4%, a konverziós arány pedig 3% – derül ki az ECDB konverziós tölcsér KPI-k elemzéséből. A tanulmány szerint az öt legnagyobb svájci online kiskereskedő 2023-ban a következő lesz:

  • Digitec.ch (1,05 milliárd dolláros éves bevétellel).
  • Galaxus.ch (1,02 milliárd USD-vel)
  • Zalando.ch (0,82 milliárd USD-vel)
  • Brack.ch
  • Apple.com
Switzerland net sales in 2023

Source: ecommercedb.com/ECDB

Az első három áruház együttesen 26,3%-os piaci részesedéssel rendelkezik a 100 legnagyobb áruház között.

Svájci e-kereskedelmi top piacterek

Az ECDB szerint asvájci e-kereskedelmi piacot az Amazon vezeti a piacterek teljesítményét tekintve, 1,83 milliárd USD GMV-vel. Az Amazon után a Digitec és a Galaxus GMV-je 1,48 milliárd USD, illetve 1,44 milliárd USD. A jelentés rámutat, hogy a GMV (bruttó áruérték) magában foglalja mind az első, mind a harmadik féltől származó értékesítést, valamint az adókat, szállítási költségeket és egyéb díjakat, mielőtt figyelembe vennék az olyan levonásokat, mint az árengedmények vagy a visszáru.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Gyakorlati útmutató a jövő heti Balkan Ecommerce Summit résztvevői számára
3 perc olvasási idő

Gyakorlati útmutató a jövő heti Balkan Ecommerce Summit résztvevői számára

Már csak néhány nap van hátra a várva várt Balkan Ecommerce Summit 2025-ig, amely 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban a balkáni régió e-kereskedelmi központjává teszi Szófiát. Az esemény közeledtével ez a Balkan Ecommerce Summit részvételi útmutatója mindent elmond, amit tudnia kell ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki ebből a legfontosabb digitális kereskedelmi találkozóból.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások
4 perc olvasási idő

TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások

Hogyan néznek ma az emberek videótartalmakat? Mit tekintenek „televíziónak”, és hol működik a legjobban a reklám? A CTV (Connected TV) még nem áll az e-kereskedelem középpontjában, de a külföldi fejlemények arra utalnak, hogy ez hamarosan megváltozhat. Az RTL AdAlliance új tanulmánya egyértelmű adatokkal és figyelemre méltó trendekkel szolgál. És azt mutatja, hogy a videók sikerét […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+