2 perc olvasási idő

A svájci e-kereskedelmi piac növekedése 2024-ben eléri a 14,2B dollárt

Az ECDB legfrissebb jelentése szerint a svájci e-kereskedelmi piac a 28. legnagyobb a világon, 2024-re 14,2 milliárd dolláros bevétellel. A piac 2022-ben 3%-os bevételcsökkenést könyvelhetett el, ami a korábbi évek erőteljes COVID által vezérelt bővülésének köszönhető.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A svájci e-kereskedelmi piac növekedése 2024-ben eléri a 14,2B dollárt
Forrás: Depositphotos

A svájci e-kereskedelmi kategóriák az elektronika dominanciáját mutatják

Az ECDB 2024 és 2028 között 4,5%-os összetett éves növekedési ütemet (CAGR) prognosztizál. Ez a piac 2028-ra várhatóan eléri a 17 milliárd USD értéket.

A svájci piac 2024-re várt 10,4%-os növekedése megegyezik az ugyanerre az évre vonatkozó globális növekedési becsléssel.

A svájci e-kereskedelmi bevételek 27,3%-ával az ECDB adatai szerint az elektronika a leggyakrabban előforduló kategória, amelyet a következők követnek:

  • Divat (23,7%)
  • Hobbi és szabadidő (15,1%)
  • Élelmiszer (14,0%)
  • Bútor és házimunka (9,3%)
  • ápolási termékek (7,1%)
  • BARKÁCSOLÁS (3,5%)
switzerland net ecommerce revenue split by category

Source: ecommercedb.com/ECDB

A jelentés 2020 és 2025 között kisebb elmozdulást figyel meg az elektronikai és élelmiszeripari termékek irányába, annak ellenére, hogy a kategóriák általános megoszlása viszonylag stabil maradt.

Elfogadás és a vezető kiskereskedők

Svájc online kiskereskedelmi penetrációja jelenleg 14%, és az előrejelzések szerint 2025-re eléri a 15,8%-ot, ami még mindig alacsonyabb a globális átlagnál és a szomszédos országok, Ausztria és Németország esetében.2023-ban a kosárelhagyási arány 8,4%, a kosárba helyezési arány 11,4%, a konverziós arány pedig 3% – derül ki az ECDB konverziós tölcsér KPI-k elemzéséből. A tanulmány szerint az öt legnagyobb svájci online kiskereskedő 2023-ban a következő lesz:

  • Digitec.ch (1,05 milliárd dolláros éves bevétellel).
  • Galaxus.ch (1,02 milliárd USD-vel)
  • Zalando.ch (0,82 milliárd USD-vel)
  • Brack.ch
  • Apple.com
Switzerland net sales in 2023

Source: ecommercedb.com/ECDB

Az első három áruház együttesen 26,3%-os piaci részesedéssel rendelkezik a 100 legnagyobb áruház között.

Svájci e-kereskedelmi top piacterek

Az ECDB szerint asvájci e-kereskedelmi piacot az Amazon vezeti a piacterek teljesítményét tekintve, 1,83 milliárd USD GMV-vel. Az Amazon után a Digitec és a Galaxus GMV-je 1,48 milliárd USD, illetve 1,44 milliárd USD. A jelentés rámutat, hogy a GMV (bruttó áruérték) magában foglalja mind az első, mind a harmadik féltől származó értékesítést, valamint az adókat, szállítási költségeket és egyéb díjakat, mielőtt figyelembe vennék az olyan levonásokat, mint az árengedmények vagy a visszáru.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU