
A streaming platformok növekedésének egyik kulcstényezője a sporttartalmak. Például egy exkluzív NFL-meccs a Peacockon 3 millió új előfizetőt vonzott, akiknek 71%-a több hét után is megtartotta a szolgáltatást. Az ilyen esetek bizonyítják, hogy a streaming nem csak a filmekről és sorozatokról szól – az élő közvetítésben is egyre nagyobb szerepet kap. A CCE régióban a Voyo növekedése jó példa erre. Ebben a régióban jelentős pozíciót foglal el, különösen a sportkínálatának köszönhetően.
A fogyasztók elfogadják a streaming szolgáltatások magasabb árait
A streaming szolgáltatások áremelkedése nem riasztotta el a nézőket. A Netflix, a Disney+ és a Hulu emelte az árakat és korlátozta a jelszómegosztást, de a vásárlók hűségesek maradtak. A YouTube TV várhatóan 2026-ra a legnagyobb fizetős televíziós szolgáltató lesz az Egyesült Államokban.
A márkák és a marketingesek számára ez több lehetőséget jelent a tehetősebb ügyfelek elérésére. Mivel a nézők több időt töltenek a streaming platformokon, az ezeken a szolgáltatásokon történő reklámozás hatékonyabb és pontosabban célzott lehet.
Hibrid modell: A reklámok a bevételek nagyobb részét teszik ki
Bár az előfizetések még mindig a streaming platformok bevételeinek meghatározó részét képezik, a hirdetési szegmens gyorsabban növekszik. Az eMarketer előrejelzése szerint 2027-re a reklám részesedése a teljes bevételből 4 százalékponttal nő. A Connected TV (CTV ) reklámköltések éves szinten közel 16%-kal nőnek, ami meghaladja az előfizetésekből származó bevételeket.Az európai e-kereskedelmi márkáknak a CTV-reklámok növekedését lehetőségnek kell tekinteniük , de stratégiájukat a helyi viszonyokhoz kell igazítaniuk. Míg az Egyesült Államokban a programozott hirdetések és a felhasználói adatokon alapuló pontos célzás dominál, addig Európában a piac sokkal széttöredezettebb, és az olyan szabályozások, mint a GDPR korlátozzák a személyre szabást.
A CTV-hirdetések és a kontextuális célzás kombinálása, valamint az interaktív formátumokat és hirdetési modelleket fokozatosan bevezető helyi streaming platformok kihasználása hatékony lehet.
Emellett a platformokon új hirdetési formátumok jelennek meg. A szüneteltető hirdetések például egyre népszerűbbek, mivel nem szakítják meg a tartalmat, hanem a nézés természetes szüneteit használják ki. Ezek a hirdetések statikus vagy enyhén animált képi anyagként jelennek meg, gyakran QR-kóddal vagy egyértelmű CTA-val. Akkor lépnek hatékonyan interakcióba a nézőkkel, amikor valóban van idejük és helyük. Bár a mi régiónkban egyelőre kevésbé elterjedtek, a jövőben keresett reklámfelületekké válhatnak, különösen a hibrid előfizetési modellek növekedésével.
A streaming globalizációja és annak hatása a marketingre
A streamingszolgáltatások egyre inkább terjeszkednek az Egyesült Államokon túlra – a Netflix már most is a bevételek közel 60%-át Észak-Amerikán kívül termeli. Bár az olyan országokban, mint Kanada, az Egyesült Királyság és Kína, a penetrációs arány meghaladja a 67%-ot, az árérzékenység az olyan régiókban, mint Latin-Amerika és Ázsia, a reklámokkal támogatott modellek növekedéséhez vezet. A közép- és kelet-európai (KKE) piacon a streaming sajátos kihívásokkal néz szembe. A távközlési szolgáltatók gyakran csomagok részeként kínálják a streaminget, ami befolyásolhatja az önálló SVOD-szolgáltatások növekedését. Az e-kereskedelmi és marketingmárkák számára ez azt jelenti, hogy a stratégiákat – a lokalizált tartalomtól a helyi közönségre szabott hirdetési formátumokig – adaptálni kell.

Source: eMarketer
A streaming mint a digitális reklámozás új szabványa
A streaming platformok alapvetően megváltoztatják azt, ahogyan a márkák elérik a vásárlókat. Az e-kereskedelem számára a változás új lehetőségeket jelent, de egyben azt is, hogy alkalmazkodni kell a változó környezethez:
- Reklámozás ott, ahol a nézők vannak – a streaming szolgáltatások növekvő nézettsége a CTV hirdetéseket a marketingstratégiák alapvető részévé teszi.
- Az élő közvetítések mint közönségmágnesek – az exkluzív tartalmak, különösen a sportközvetítések, elkötelezett nézőket vonzanak, ideális feltételeket teremtve a reklámozáshoz és szponzoráláshoz.
- A hibrid modell a jövő – az előfizetés és a reklám kombinációja egyre inkább szokássá válik, teret nyitva új formátumok és dinamikusabb kampányok számára.
- A globális növekedés helyi megközelítést igényel – a külföldi piacokon elért siker a tartalom és a reklámstratégiák helyi szokásokhoz és szabályozásokhoz való igazításától függ.
A streaming a médiafogyasztás és a marketing új szabványa. Az alkalmazkodni tudó márkák stratégiai előnyre tesznek szert ebben a környezetben.