A számok alapján 2025. január 4-e lesz az a nap, amikor a legtöbb látogatottság lesz az üzletekben, ugyanúgy, mint 2023-ban. Ez illeszkedik a spanyol piac szokásos viselkedéséhez, ahol a karácsonyi szezon vége arra készteti az embereket, hogy utoljára vásároljanak. A Black Friday továbbra is releváns, azonban az alternatív olcsó események népszerűsége miatt november 30-a, szombat elvesztette relevanciáját 2023-hoz képest.
Az ügyfelek gyakorlatának megváltoztatása
Részben a csökkentett árú online események, például az Amazon Prime Deal Days által inspirálva a felmérésből kiderül, hogy a spanyol fogyasztók 21% -a októberben tervezi megkezdeni karácsonyi vásárlását. 2023-tól ez a szám három százalékpontos emelkedést mutat. Mivel az ezredfordulósok 46% -a szándékozik vásárolni ebben a szezonban, ők a legvalószínűbb, hogy profitálnak ebből az eseményből.
Ezequiel Durán, az ibériai Sensormatic Solutions vezérigazgatója szerint a forgalmi adatok segítenek az üzleteknek maximalizálni stratégiájukat, nemcsak az értékesítés növelése, hanem a fogyasztói hűség fejlesztése és a friss üzletek vonzása érdekében is.
November és fekete péntek: kiskereskedelmi csúcspontok
November a változások ellenére nagyszerű hónap a karácsonyi bevásárláshoz. A válaszadók 65%-a már ebben a hónapban el szeretné kezdeni a vásárlást, ami különösen nagy érdeklődést mutat a kedvezmények és ajánlatok igénybevétele iránt. Valójában az ügyfelek 71% -a nagy figyelmet fordít a kedvezmények keresésére. Mivel a fogyasztók 53% -a szívesebben lát vagy érint meg tárgyakat vásárlás előtt, a tanulmány azt is hangsúlyozza, hogy a legtöbb fogyasztó számára a fizikai üzletek látogatása kulcsfontosságú a termék validálásához.
A vásárlási választást befolyásoló elemek
A gazdaságosság és az árképzés (68%), a termékminőség (57%) és a bolti promóciók (50%) az első helyen állnak a karácsonyi vásárlási magatartást leginkább befolyásoló tényezők között. Bonyolult gazdasági környezetben ez az utolsó szám megmutatja a vonzó kedvezmények és a versenyképes árpolitikák értékét az emberek vonzásában.
A tavalyi évhez képest 38,30 euróval magasabb spanyol háztartások átlagos ajándékkiadása 2024-ben 499,70 euró. A férfiak is többet akarnak költeni, mint a nők (510,70 euró szemben a 490,90 euróval). 445,20 euróval az Y-generáció költségvetése lesz a legalacsonyabb; 45,7%-uknem hajlik arra, hogy olcsóbb termékekre váltson.
Omnichannel vásárlás igény szerint
A többcsatornás vásárlás tendenciájának növekedését tükrözve, amely évről évre egyre szélesedik, a spanyol fogyasztók 66% -a szeretne online vásárlási szolgáltatásokat igénybe venni házhozszállítással. Ami a termékkategóriákat illeti, az egészség és szépség (12%), a játékok és könyvek (13%), valamint a ruhák (27%) lesznek a legfontosabb kiadási területek.
Karácsonyi bevásárlás: fenntartható megközelítés
Mivel a válaszadók 70%-a hajlandó többet fizetni a fenntartható termékekért, a fenntarthatóság egyre fontosabbá válik a vásárlási döntések meghozatalában. Bár érdeklődésük magas, 26%-uk bevallotta, hogy az infláció korlátozta erre való képességüket. A legkevésbé aggódó csoport a Baby Boomerek; 37,5%-uk vonakodik többet költeni környezetbarát termékekre.
Mindent figyelembe véve a 2024-es karácsonyi szezon izgalmasnak és versenyképesnek tűnik, egyértelmű hangsúlyt fektetve az omnichannel élmény és a fogyasztói hűség maximalizálására a forgalomelemzés és az okos promóciók révén. A fizikai üzletek mindig létfontosságúak lesznek, de az internetes üzletek egyre fontosabbá válnak.