
A Nemzeti Piaci és Versenybizottság friss adatokat tett közzé , amelyek megmutatják, hogyan vásárolnak a spanyol fogyasztók az interneten, és hová megy a pénzük. Az eredmények világos képet festenek a határokon átnyúló vásárlások iránti növekvő étvágyról.
25,7 milliárd euró árbevétel
A teljes online értékesítés elérte a 25 752 millió eurót 2025 első negyedévében, ami 18,2%-os növekedést jelent 2024 azonos időszakához képest. A vásárlók több mint 474 millió tranzakciót hajtottak végre, ami 14,9%-kal több vásárlást jelent, mint tavaly.
Az utazási irodák és az utazásszervezők hozták a legnagyobb bevételt, 9,4%-kal, a légitársaságok pedig 6,7%-kal. Az euró helyett a nyers tranzakciós számokat tekintve a szerencsejáték- és fogadási oldalak az összes vásárlás 8,5%-ával vezettek.
Több pénz távozik, mint amennyi bejön
A számok helyenkénti bontása azt mutatja, hogy a bevétel 43,5%-a Spanyolországban maradt, míg 56,5%-a külföldi kiskereskedőkhöz került. Így Spanyolország 11 237 millió eurós kereskedelmi deficittel rendelkezett – a spanyol vásárlók sokkal több pénzt küldtek külföldre, mint amennyit a külföldi vásárlók itt költöttek.
A különbség még nagyobbnak tűnik, ha az euró helyett az egyes vásárlásokat számoljuk. A tranzakcióknak csak 34,3%-a történt spanyol vevők és spanyol eladók között. A fennmaradó 65,7% átlépte a határokat.
A spanyol vásárlók szeretik az uniós oldalakat
A spanyolok 14 562 millió eurót költöttek külföldi weboldalakra az első negyedévben, ami 14,6%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ennek a pénznek szinte az egésze – 94,2%-a – más uniós országok üzleteibe került.
A pénzügyi szolgáltatások a spanyol vásárlók külföldön költött összegének 10,1%-át tették ki. A ruházat a második helyen végzett 8,7%-kal.
A külföldi vásárlók turizmusra költenek
A spanyol oldalakon a külföldi vásárlóknak történő értékesítés elérte a 3.325 millió eurót, ami 21,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A vásárlók többsége – 62,7% – más uniós országokból érkezett.
A turizmus felemésztette a külföldi kiadások legnagyobb részét Spanyolországban. Az utazási foglalások, a repülőjegyek, a földi közlekedés, az autókölcsönzés és a szállodák együttesen 63,6%-át tették ki annak, amit a tengerentúli vásárlók a spanyol weboldalakon költöttek.
Tovább növekszik a hazai piac
A spanyol vevők és a spanyol eladók közötti eladások még gyorsabban, 23,8%-kal nőttek, elérve a 7,866 millió eurót. A kormányzati szolgáltatások, beleértve az adófizetést és a társadalombiztosítást, a belföldi online kiadások 7,4%-át tették ki.
Az adatok azt mutatják, hogy a spanyol fogyasztók egyre inkább a nemzetközi platformokon vásárolnak, különösen az EU-ban. Ez a minta az erős általános növekedés ellenére tovább növeli az e-kereskedelmi kereskedelmi szakadékot.