3 perc olvasási idő

A spanyol e-kereskedelem 18%-kal nőtt 2025 első negyedévében

Spanyolország online vásárlási szektora több mint 25,7 milliárd eurót vonzott 2025 első negyedévében, ami 18,2%-os ugrás a tavalyi évhez képest. Az utazási oldalak és az utazásszervezők keresték a legtöbb pénzt, míg a szerencsejáték-oldalak a legtöbb kattintást. A számok azt is mutatják, hogy a spanyol vásárlók sokkal többet költenek külföldi weboldalakon, mint a tengerentúli vásárlók Spanyolországban.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A spanyol e-kereskedelem 18%-kal nőtt 2025 első negyedévében
Forrás: ChatGPT

A Nemzeti Piaci és Versenybizottság friss adatokat tett közzé , amelyek megmutatják, hogyan vásárolnak a spanyol fogyasztók az interneten, és hová megy a pénzük. Az eredmények világos képet festenek a határokon átnyúló vásárlások iránti növekvő étvágyról.

25,7 milliárd euró árbevétel

A teljes online értékesítés elérte a 25 752 millió eurót 2025 első negyedévében, ami 18,2%-os növekedést jelent 2024 azonos időszakához képest. A vásárlók több mint 474 millió tranzakciót hajtottak végre, ami 14,9%-kal több vásárlást jelent, mint tavaly.

Az utazási irodák és az utazásszervezők hozták a legnagyobb bevételt, 9,4%-kal, a légitársaságok pedig 6,7%-kal. Az euró helyett a nyers tranzakciós számokat tekintve a szerencsejáték- és fogadási oldalak az összes vásárlás 8,5%-ával vezettek.

Több pénz távozik, mint amennyi bejön

A számok helyenkénti bontása azt mutatja, hogy a bevétel 43,5%-a Spanyolországban maradt, míg 56,5%-a külföldi kiskereskedőkhöz került. Így Spanyolország 11 237 millió eurós kereskedelmi deficittel rendelkezett – a spanyol vásárlók sokkal több pénzt küldtek külföldre, mint amennyit a külföldi vásárlók itt költöttek.

A különbség még nagyobbnak tűnik, ha az euró helyett az egyes vásárlásokat számoljuk. A tranzakcióknak csak 34,3%-a történt spanyol vevők és spanyol eladók között. A fennmaradó 65,7% átlépte a határokat.

A spanyol vásárlók szeretik az uniós oldalakat

A spanyolok 14 562 millió eurót költöttek külföldi weboldalakra az első negyedévben, ami 14,6%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ennek a pénznek szinte az egésze – 94,2%-a – más uniós országok üzleteibe került.

A pénzügyi szolgáltatások a spanyol vásárlók külföldön költött összegének 10,1%-át tették ki. A ruházat a második helyen végzett 8,7%-kal.

A külföldi vásárlók turizmusra költenek

A spanyol oldalakon a külföldi vásárlóknak történő értékesítés elérte a 3.325 millió eurót, ami 21,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A vásárlók többsége – 62,7% – más uniós országokból érkezett.

A turizmus felemésztette a külföldi kiadások legnagyobb részét Spanyolországban. Az utazási foglalások, a repülőjegyek, a földi közlekedés, az autókölcsönzés és a szállodák együttesen 63,6%-át tették ki annak, amit a tengerentúli vásárlók a spanyol weboldalakon költöttek.

Tovább növekszik a hazai piac

A spanyol vevők és a spanyol eladók közötti eladások még gyorsabban, 23,8%-kal nőttek, elérve a 7,866 millió eurót. A kormányzati szolgáltatások, beleértve az adófizetést és a társadalombiztosítást, a belföldi online kiadások 7,4%-át tették ki.

Az adatok azt mutatják, hogy a spanyol fogyasztók egyre inkább a nemzetközi platformokon vásárolnak, különösen az EU-ban. Ez a minta az erős általános növekedés ellenére tovább növeli az e-kereskedelmi kereskedelmi szakadékot.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A globális e-kereskedelem átlépi az 5 billió dollárt. Mi változik 2026-ban?
3 perc olvasási idő

A globális e-kereskedelem átlépi az 5 billió dollárt. Mi változik 2026-ban?

Az online vásárlás történelmet írt – az ECDB szerint először lépte át az évi 5 billió dolláros határt. Míg a növekedés stabil 8,6%-ra lassul, a nyertesek és vesztesek térképe drámaian változik. Shein és Temu veszít lendületéből, míg az élelmiszerboltok e-kereskedelme kétszámjegyű ütemben fejlődik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Az ünnepi vásárlás most nyáron kezdődik és 3 hónapig tart – derül ki a kutatásokból
6 perc olvasási idő

Az ünnepi vásárlás most nyáron kezdődik és 3 hónapig tart – derül ki a kutatásokból

Az Amazon Ads marketingútmutatót adott ki a 2025-ös ünnepi szezonra. Az eredmények radikális változást mutatnak a vásárlási magatartásban: a vásárlók 14%-a nyáron kezd vásárolni, 31%-a pedig a Cyber Monday után fejezi be a vásárlást. Az ár és a minőségi tartalom fontosabb, mint valaha.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU