3 perc olvasási idő

A Shein megkapta az Egyesült Királyság jóváhagyását a londoni tőzsdei bevezetéshez

A Businessoffashion.com információi szerint a rendkívül megfizethető ruháiról ismert divatóriás, a Shein jelentős mérföldkőhöz érkezett a tőzsdére lépés felé vezető úton. Az Egyesült Királyság pénzügyi magatartási hatósága (FCA) zöld utat adott a tervezett londoni tőzsdei bevezetésnek (IPO). A hírre azt követően került sor, hogy a vállalat tavaly júniusban bizalmasan benyújtotta a szükséges dokumentumokat a brit szabályozó hatósághoz. A Shein útja a tőzsdére azonban nem lesz kihívásoktól mentes. A világszerte több mint 150 országban 10 dollárért ruhákat és 12 dollárért farmereket árusító vállalatnak számos akadályba ütközik.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Shein megkapta az Egyesült Királyság jóváhagyását a londoni tőzsdei bevezetéshez
Forrás: Depositphotos

A Nanjingból 2022-ben áttelepült, szingapúri székhelyű vállalatnak most további kihívást jelent a pekingi pénzügyi felügyelet jóváhagyásának megszerzése. A vállalati áthelyezés ellenére a Shein továbbra is belegabalyodik a kínai offshore tőzsdei jegyzésre vonatkozó szabályozási keretrendszerbe, mivel hatalmas gyártási hálózata elsősorban kínai vállalkozókon keresztül működik.

Transzatlanti gazdasági nyomás

A vállalat tőzsdei törekvései újabb akadályokba ütköztek az Atlanti-óceán túloldaláról. Az Egyesült Államokba irányuló kínai importra nemrégiben bevezetett jelentős vámok és a kis csomagokra vonatkozó vámmentesség közelgő eltörlése árnyékot vetett a Shein pénzügyi kilátásaira. Május 2-án az amerikai „de minimis” rendelkezés – amely jelenleg adómentességet biztosít a 800 dollár alatti értékű csomagokszámára – megszűnése azzal fenyeget, hogy a Shein költségszerkezete megzavarja a legjövedelmezőbb piacán.

Átértékelés

A helyzetet figyelemmel kísérő pénzügyi elemzők szerint a piaci körülmények a Shein várható értékelésének jelentős lefelé történő felülvizsgálatára kényszeríthetnek. A jelenlegi előrejelzések szerint a vállalat 50 milliárd dollár körüli értéken léphet be a nyilvános piacra, ami körülbelül25%-kal kevesebb, mint a tavalyi zártkörű forrásbevonás során megállapított 66 milliárd dolláros érték. A végső piaci kapitalizációs érték nagyban függ attól, hogy a vállalat mennyire hatékonyan navigál az Egyesült Államokban változó importszabályozások között. A megcélzott forrásbevonási összeget továbbra sem határozták meg.

Az üzleti modellekre nehezedő nyomás

A Sky Xu vállalkozó által alapított vállalkozás úgy építette fel birodalmát, hogy nem rendelkezett saját gyártóüzemekkel. Ehelyett mintegy 5800 szerződéses termelési partnerrel működik együtt, amelyek túlnyomó többsége Kínában található. A Shein sajátos működési modellje – az egyedi csomagok légi úton történő közvetlen kiszállítása a fogyasztóknak világszerte – az új kereskedelmi szabályozások miatt különleges kihívásokkal néz szembe. A vállalat korábban felhagyott az Egyesült Államokban való bevezetésre irányuló törekvéseivel, miután a kongresszus aggályokat fog almazott meg a kínai beszállítói hálózaton belüli munkafeltételekkel kapcsolatban.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások
4 perc olvasási idő

TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások

Hogyan néznek ma az emberek videótartalmakat? Mit tekintenek „televíziónak”, és hol működik a legjobban a reklám? A CTV (Connected TV) még nem áll az e-kereskedelem középpontjában, de a külföldi fejlemények arra utalnak, hogy ez hamarosan megváltozhat. Az RTL AdAlliance új tanulmánya egyértelmű adatokkal és figyelemre méltó trendekkel szolgál. És azt mutatja, hogy a videók sikerét […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal
3 perc olvasási idő

Meta tekercsek: A reklámozás átalakítása kulcsfontosságú adatokkal és gyakorlatokkal

A Meta legújabb útmutatójában felfedezzük, hogyan használhatják a márkák hatékonyan a Meta Reels-t marketingkampányaik erősítésére és valódi eredmények elérésére. Íme, a legfontosabb tények és ajánlások összefoglalása, amelyeket minden online kiskereskedőnek tudnia kell erről az erőteljes videóformátumról.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+