3 perc olvasási idő

A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal

A Shein kínai fast fashion alkalmazás hatalmas növekedést mutatott, és még ebben az évben meg kell nyitnia a londoni tőzsdén. Az európai tisztviselők azonban aggódnak a vállalat agresszív felhasználói toborzási stratégiái miatt. Az egyik ilyen megközelítés a Shein játék, amely ingyenes termékeket biztosít cserébe a friss alkalmazásfelhasználók ajánlásáért.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal
Forrás: Depositphotos

A tizenéves TikTok-felhasználó, Emily órákat töltött játékkal, de nem kapott semmit. Ahogy a videó vírusossá vált, több ezer ember válaszolt, és egyre több TikTok-felhasználó kezdte el használni hivatkozási kódjait.

Addiktív alkalmazáson belüli játékai arra késztették az üzletet, hogy a világ legnagyobb fast fashion cégei közé váljon azáltal, hogy elképesztő sebességgel segített fejlődni. Az alkalmazásban hat különböző játék érhető el – köztük az, amellyel Emily játszott – négy uniós országból, valamint az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból. A játékok azt ígérik a felhasználóknak, hogy ingyenes hitelt vagy „ingyenes ajándékokat” nyernek akár 3,000 euró értékben.

A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a Shein lépései sérthetik a fogyasztóvédelmi törvényeket , és több milliárd eurós bírságot vonhatnak maguk után az Európai Unió nagy internetes vállalatokat ellenőrző szabályainak esetleges jogszabályi megsértése miatt. Az előrehaladási mutatók, időzítők és előugró ablakok révén, amelyek megmutatják az összes finomságot, amelyet mások teljesen ingyen kapnak, a program játékosított élményt is kínál, ösztönözve a felhasználókat a csatlakozásra.

Source: Shein

 

Április óta az Európai Bizottság szorosan figyelemmel kíséri a Sheint, az „ingyenes ajándékok” játékáról ismert kiskereskedőt. Az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye értelmében az üzletet „nagyon nagy online platformnak” minősítették, így a Shein közvetlen felügyelet alá tartozik. Tizenhét másik nemzeti fogyasztói csoporttal együtt a BEUC nemrégiben beperelte a Shein kínai riválisát, Temu-t , mert állítólag kényszert alkalmazott az új szabály szerint.

A játék „csali és kapcsoló” rendszerei, valamint a hamis időzítők és rejtélyes folyamatjelző sávok használata miatt a Shein megsértheti a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt is. Az Európai Bizottság további kérdéseket tett fel a Sheinnek és a Temunak arról, hogyan garantálják tevékenységeik betartását a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály betartásában. A Sheinnek és a Temunak válaszolnia kell, ezt követően a Bizottság jogi lépéseket tehet mindkét vállalkozás ellen.

A bírság akár 1,7 milliárd euróra is rúghat. A Shein már tűz alá került, mert kényszermunkát alkalmazott az ellátási láncában, és környezetvédelmi aktivisták rámutattak az alacsony árú fast fashion eladások által felvetett fenntarthatósági kérdésekre.

A Shein számára az európai hatóságok fokozott ellenőrzése fordulóponthoz érkezett, mivel egy brit székhelyű emberi jogi csoport petíciót nyújtott be a tőzsdei jegyzésekért felelős brit szabályozóhoz, hogy állítsa le a Shein londoni IPO-ját kényszermunkára vonatkozó állítások miatt.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+