3 perc olvasási idő

A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal

A Shein kínai fast fashion alkalmazás hatalmas növekedést mutatott, és még ebben az évben meg kell nyitnia a londoni tőzsdén. Az európai tisztviselők azonban aggódnak a vállalat agresszív felhasználói toborzási stratégiái miatt. Az egyik ilyen megközelítés a Shein játék, amely ingyenes termékeket biztosít cserébe a friss alkalmazásfelhasználók ajánlásáért.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal
Forrás: Depositphotos

A tizenéves TikTok-felhasználó, Emily órákat töltött játékkal, de nem kapott semmit. Ahogy a videó vírusossá vált, több ezer ember válaszolt, és egyre több TikTok-felhasználó kezdte el használni hivatkozási kódjait.

Addiktív alkalmazáson belüli játékai arra késztették az üzletet, hogy a világ legnagyobb fast fashion cégei közé váljon azáltal, hogy elképesztő sebességgel segített fejlődni. Az alkalmazásban hat különböző játék érhető el – köztük az, amellyel Emily játszott – négy uniós országból, valamint az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból. A játékok azt ígérik a felhasználóknak, hogy ingyenes hitelt vagy „ingyenes ajándékokat” nyernek akár 3,000 euró értékben.

A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a Shein lépései sérthetik a fogyasztóvédelmi törvényeket , és több milliárd eurós bírságot vonhatnak maguk után az Európai Unió nagy internetes vállalatokat ellenőrző szabályainak esetleges jogszabályi megsértése miatt. Az előrehaladási mutatók, időzítők és előugró ablakok révén, amelyek megmutatják az összes finomságot, amelyet mások teljesen ingyen kapnak, a program játékosított élményt is kínál, ösztönözve a felhasználókat a csatlakozásra.

Source: Shein

 

Április óta az Európai Bizottság szorosan figyelemmel kíséri a Sheint, az „ingyenes ajándékok” játékáról ismert kiskereskedőt. Az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye értelmében az üzletet „nagyon nagy online platformnak” minősítették, így a Shein közvetlen felügyelet alá tartozik. Tizenhét másik nemzeti fogyasztói csoporttal együtt a BEUC nemrégiben beperelte a Shein kínai riválisát, Temu-t , mert állítólag kényszert alkalmazott az új szabály szerint.

A játék „csali és kapcsoló” rendszerei, valamint a hamis időzítők és rejtélyes folyamatjelző sávok használata miatt a Shein megsértheti a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt is. Az Európai Bizottság további kérdéseket tett fel a Sheinnek és a Temunak arról, hogyan garantálják tevékenységeik betartását a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály betartásában. A Sheinnek és a Temunak válaszolnia kell, ezt követően a Bizottság jogi lépéseket tehet mindkét vállalkozás ellen.

A bírság akár 1,7 milliárd euróra is rúghat. A Shein már tűz alá került, mert kényszermunkát alkalmazott az ellátási láncában, és környezetvédelmi aktivisták rámutattak az alacsony árú fast fashion eladások által felvetett fenntarthatósági kérdésekre.

A Shein számára az európai hatóságok fokozott ellenőrzése fordulóponthoz érkezett, mivel egy brit székhelyű emberi jogi csoport petíciót nyújtott be a tőzsdei jegyzésekért felelős brit szabályozóhoz, hogy állítsa le a Shein londoni IPO-ját kényszermunkára vonatkozó állítások miatt.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU