3 perc olvasási idő

A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal

A Shein kínai fast fashion alkalmazás hatalmas növekedést mutatott, és még ebben az évben meg kell nyitnia a londoni tőzsdén. Az európai tisztviselők azonban aggódnak a vállalat agresszív felhasználói toborzási stratégiái miatt. Az egyik ilyen megközelítés a Shein játék, amely ingyenes termékeket biztosít cserébe a friss alkalmazásfelhasználók ajánlásáért.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Shein játékstratégiája az EU mikroszkópja alatt, miközben a növekedés szárnyal
Forrás: Depositphotos

A tizenéves TikTok-felhasználó, Emily órákat töltött játékkal, de nem kapott semmit. Ahogy a videó vírusossá vált, több ezer ember válaszolt, és egyre több TikTok-felhasználó kezdte el használni hivatkozási kódjait.

Addiktív alkalmazáson belüli játékai arra késztették az üzletet, hogy a világ legnagyobb fast fashion cégei közé váljon azáltal, hogy elképesztő sebességgel segített fejlődni. Az alkalmazásban hat különböző játék érhető el – köztük az, amellyel Emily játszott – négy uniós országból, valamint az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból. A játékok azt ígérik a felhasználóknak, hogy ingyenes hitelt vagy „ingyenes ajándékokat” nyernek akár 3,000 euró értékben.

A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a Shein lépései sérthetik a fogyasztóvédelmi törvényeket , és több milliárd eurós bírságot vonhatnak maguk után az Európai Unió nagy internetes vállalatokat ellenőrző szabályainak esetleges jogszabályi megsértése miatt. Az előrehaladási mutatók, időzítők és előugró ablakok révén, amelyek megmutatják az összes finomságot, amelyet mások teljesen ingyen kapnak, a program játékosított élményt is kínál, ösztönözve a felhasználókat a csatlakozásra.

Source: Shein

 

Április óta az Európai Bizottság szorosan figyelemmel kíséri a Sheint, az „ingyenes ajándékok” játékáról ismert kiskereskedőt. Az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye értelmében az üzletet „nagyon nagy online platformnak” minősítették, így a Shein közvetlen felügyelet alá tartozik. Tizenhét másik nemzeti fogyasztói csoporttal együtt a BEUC nemrégiben beperelte a Shein kínai riválisát, Temu-t , mert állítólag kényszert alkalmazott az új szabály szerint.

A játék „csali és kapcsoló” rendszerei, valamint a hamis időzítők és rejtélyes folyamatjelző sávok használata miatt a Shein megsértheti a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt is. Az Európai Bizottság további kérdéseket tett fel a Sheinnek és a Temunak arról, hogyan garantálják tevékenységeik betartását a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály betartásában. A Sheinnek és a Temunak válaszolnia kell, ezt követően a Bizottság jogi lépéseket tehet mindkét vállalkozás ellen.

A bírság akár 1,7 milliárd euróra is rúghat. A Shein már tűz alá került, mert kényszermunkát alkalmazott az ellátási láncában, és környezetvédelmi aktivisták rámutattak az alacsony árú fast fashion eladások által felvetett fenntarthatósági kérdésekre.

A Shein számára az európai hatóságok fokozott ellenőrzése fordulóponthoz érkezett, mivel egy brit székhelyű emberi jogi csoport petíciót nyújtott be a tőzsdei jegyzésekért felelős brit szabályozóhoz, hogy állítsa le a Shein londoni IPO-ját kényszermunkára vonatkozó állítások miatt.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek
3 perc olvasási idő

Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek

A rendőrség letartóztatott négy 17-20 éves személyt a nagy brit kiskereskedőket térdre kényszerítő, pusztító kibertámadásokkal összefüggésben. A gyanúsítottak ellen többek között zsarolás, pénzmosás és szervezett bűnözésben való részvétel miatt emeltek vádat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU