3 perc olvasási idő

A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken

Az új adatok hatalmas szakadékot mutatnak az európai divatkiskereskedelemben. A Shein eladásai éves szinten 31,6%-kal nőttek, és csak decemberben 48%-ot értek el. Eközben az olyan bevált márkák, mint a H&M stagnáltak, az ASOS pedig 16,2%-kal zuhant. A számokból kiderül, mely márkák nyernek az európai vásárlókért folytatott harcban.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken
Forrás: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Az ECDB új, éves összehasonlítású elemzése szerint az európai divatkiskereskedelemben most már egyértelmű győztesek és vesztesek vannak. Az adatok három különálló teljesítménykategóriát mutatnak, amelyek megmutatják, hogyan változnak a vásárlói preferenciák. A

Shein az egyetlen „szárnyaló növekedési bajnokként” tűnik ki.

2024-ben a kínai fast-fashion óriás minden egyes hónapban pozitív növekedést könyvelhetett el, éves szinten 31,6%-kal ugrottak meg az eladások. Még a leggyengébb hónapban is 5,2%-os növekedést mutatott, míg decemberben lenyűgöző, 48%-os növekedést ért el az előző évhez képest. A legtöbb hónapban a Shein 20% és 40% közötti növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. Az európai fogyasztók továbbra is vásárolnak, annak ellenére, hogy folyamatosan kritizálják őket a munkaügyi gyakorlat, a hamis árak és a környezeti hatások miatt. A számok egyértelműek – az ultraolcsó divat iránti kereslet továbbra is erős.

A bevett márkák küzdenek

A H&M és a Zara korábban uralta az európai divatot, de ma már csak „stabilan inkumbensek”. Teljesítményük másról árulkodik. AH&M online eladásai valójában 0,6%-kal csökkentek éves szinten, míg a Zara szerény 4,4%-os növekedést ért el. Mindkét márka hasonló mintázatot követett az év során – egyes hónapok felfelé, mások lefelé, 2023-hoz képest többnyire stagnáló vagy csökkenő teljesítménnyel. 2025 elején volt az egyetlen fényes pont, amikor mindkettő enyhe javulást ért el januártól márciusig. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a többi hónap gyengébb teljesítményét. Mindkét vállalat továbbra is kiterjedt fizikai bolthálózatot működtet, de online platformjaik egyértelműen küzdenek az alacsonyabb árakat és gyorsabb trendeket kínáló újabb szereplőkkel való versenyben.Line chart showing Shein's consistent growth above 20% versus declining H&M, Zara and Asos performance from May 2024 to April 2025.

Az ASOS komoly problémákkal néz szembe

Az ASOS képviseli a legdrámaibb módon az „alulteljesítő” kategóriát. A brit online kiskereskedő eladásai éves szinten 16,2%-kal zuhantak, és szinte minden hónapban negatív volt a növekedés. Csak 2024 augusztusa hozott enyhülést, 6,9%-os növekedéssel. Minden más hónapban visszaesés volt tapasztalható, ami a csökkenő eladások több éven átívelő, következetes mintázatát jelenti. A vállalatra több irányból is nyomás nehezedik. Az olyan olcsó versenytársak, mint a Shein, a Trendyol és az Uniqlo piaci részesedést vesznek el. Eközben az olyan piacterek, mint a Temu és az AliExpress még olcsóbb alternatívákat kínálnak.Az ASOS a világjárvány után fizikai üzleteket nyitott, de ez a stratégia nem állította meg a hanyatlást. A márka, amely egykor a fiatal európaiak online divatját vezette, ma már egyre inkább elavultnak tűnik. Az adatok azt mutatják, hogy az európai divatkiskereskedelem két világra szakadt: az ultraolcsó fast fashionre és a helyüket megtartani próbáló, bevált márkákra. Jelenleg az olcsó szereplők győznek.


Az adatok az ECDB-től származnak.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge