3 perc olvasási idő

A román online áruházak kevesebbet adtak el, de többet kerestek 2025-ben

Idén valami érdekes történt a romániai online vásárlásban. A megrendelések száma valóban 0,3%-kal csökkent, bár az eladások 2%-kal nőttek. Mi történt? Mivel a kereskedők a mennyiségről a hatékonyságra helyezték át a hangsúlyt, az átlagos rendelési érték 55 euróra emelkedett.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A román online áruházak kevesebbet adtak el, de többet kerestek 2025-ben
Forrás: ChatGPT

Ez a reform több mint egyszerű piaci változás; azt jelenti, hogy a romániai online vállalkozások mostantól egészen másképp fognak működni. A Romania Insider cikke szerint a MerchantPro Compass több mint 2000 aktív online kiskereskedőt vizsgált meg, és megállapította, hogy 2025 első fele igazolja, hogy a siker egyre inkább azon múlik, hogy egy vállalkozás mennyire jól működik, nem pedig azon, hogy mennyi eladást bonyolít le. A negyedéves bontás még nyilvánvalóbbá teszi a dolgokat. Az első negyedévben minden jónak tűnt: 3,7%-kal nőtt a bevétel és 0,6%-kal több megrendelés. A második negyedévben azonban már nem alakultak ilyen jól a dolgok: a bevétel csak 0,8%-kal nőtt, a megrendelések pedig 1%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.

Az ázsiai verseny befolyásolja a játékszabályokat

A romániai vállalkozásokra minden eddiginél nagyobb nyomást gyakorolnak a világméretű platformok, különösen az ázsiai versenytársak, amelyek az elmúlt évben agresszívan terjeszkedtek Közép- és Kelet-Európában. Ezek a platformok nagyon alacsony költségeket, folyamatos eladásokat és egyre gyorsabb szállítási időket kínálnak. A probléma túlmutat az árversenyen. Sok ilyen multinacionális vállalkozásnak nem kell ugyanazokat az adószabályokat betartania, mint a helyi vállalkozásoknak. Például az áfadíjak megnehezítik a romániai vállalkozások számára az árképzést.

Arthur Rădulescu, a MerchantPro vezérigazgatója szerint: „A romániai kereskedők bonyolult és kissé kiszámíthatatlan adóügyi és logisztikai környezetben dolgoznak, míg a nem uniós szereplők elkerülhetik a nagy költségeket, amelyek szükségesek a helyi ökoszisztéma túléléséhez

.” Az új romániai adótörvények még bonyolultabbá tették a helyzetet. Közvetlen hatással vannak a működési költségekre, és megnehezítik az automatizálási, digitalizációs vagy ügyfélmegtartó projektek finanszírozását.

Túlélési stratégia: a hatékonyság a növekedés fölött

A romániai online áruházak úgy változtatnak, hogy a működési hatékonyságot a terjeszkedés elé helyezik. A folyamatok automatizálása, az értékesítési csatornák jobb integrációja és a jobb teljesítés mind a vásárlói élmény javításának eszközei. A hatékonyság önmagában azonban nem elég megfelelő intézményi támogatás nélkül. A romániai e-kereskedelemnek egységes áfa-politikára van szüksége a romániai fogyasztóknak értékesítő valamennyi szereplő számára, valamint konkrét intézkedésekre a kkv-k digitalizációjánaktámogatására. 2025 második fele meghatározó lesz a romániai e-kereskedelem számára. A megnövekedett nemzetközi verseny és a folyamatos árrésnyomás miatt a működési hatékonyság és az alkalmazkodóképesség a túléléshez elengedhetetlenül fontossá vált. 2025 második fele kulcsfontosságú időszaknak ígérkezik. Konkrét támogatási és piackiegyensúlyozó intézkedések esetén a romániai e-kereskedelem a túlélésből a konszolidáció felé léphet. Ezek nélkül 2025 a helyi vállalkozások számára a talajvesztést jelentheti” – teszi hozzá Rădulescu. A cikk a Romania Insider sajtóközlemény információi alapján készült.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge