
A pénztárcabarát ajándék fellendülés
Az egyik kiemelkedő trend? A „pénztárcabarát ajándékok barátnak” keresések 2,600%-kal ugrottak meg. Ez nem elírás. Vagy a barátok mindenhol több ajándékot kapnak idén, vagy az emberek végre beismerik, hogy jó ajándékokat akarnak találni anélkül, hogy vagyonokat költenének.
A „Átgondolt ajándékok 50 dollár alatt” kategória alátámasztja ezt. A funky bögrék 330%-kal nőttek a keresésekben, a spirális gyertyák 180%-kal, a koreai pálcikák pedig 80%-kal emelkedtek. Az apró, egyedi tárgyak győznek az általános, drága cuccok felett.
Apa ajándékok legyenek konkrétak
A Pinterest „Ajándékok az apának, aki nem akar semmit” útmutatója a klasszikus ünnepi problémával foglalkozik. Az adatok megmutatják, hogy mi működik valójában: tengerparti cowboy sapkák (90%-kal), elsősegély-készlet dobozok (190%-kal), férfi piperetáskák (165%-kal) és útlevéllel rendelkezők (40%-kal).
A kávé szerelmeseiről sem feledkeztek meg. A „kávéhordozó ajándék” keresések 300%-kal nőttek, és egy egész ajándékkategóriát hoztak létre a krónikusan koffeinesek számára.
A hírességek kurátora találkozik a vásárlási adatokkal
A Pinterest Pamela Andersonnal és Conan Gray-vel együttműködve emberi érintést kölcsönzött az adatoknak. Anderson a „Holiday on the Farm” táblát kurátora, míg Gray az „Ajándékok a barkácsolóknak” témára összpontosított.
Gray táblája a kézműveseket célozza meg nyomtatáshoz, íráshoz, varráshoz, hímzéshez és fényképezéshez. Anderson a figyelmes szépség és az átgondolt adakozás felé hajlik. Mindkét tábla megvásárolható, közvetlenül kapcsolódik a termékekhez.
Az interaktív vásárlási élmény
A statikus ajándékkalauzokon túl a Pinterest egy interaktív kvízt is készített, amely a válaszaik alapján ajándékötletekkel párosítja a vásárlókat.
Ez a platform kísérlete arra, hogy a felfedezést személyesnek érezze, miközben továbbra is összesített felhasználói adatok táplálják.
Az ünnepi szerkesztés exkluzív ajánlatokat és promóciókat is tartalmaz olyan kereskedőktől, mint a Kip and Co és a Mermade Hair. A pénztárcatudatos vásárlók dedikált ajánlatokat kapnak időszerű ajánlatokkal.
Mit jelent ez az e-kereskedelem számára?
Az online kiskereskedők számára ezek a trendek egyértelmű játékkönyvet kínálnak. Az adatok azt mutatják, hogy a vásárlók konkrét, megfizethető termékeket akarnak a homályos luxustermékek helyett. Egy 15 font értékű funky bögre, amely illik valaki személyiségéhez, felülmúlja a 100 font értékű általános ajándékkészletet.
Az ultraspecifikus keresések (koreai pálcikák, spirálgyertyák, tengerparti cowboy kalapok) növekedése azt sugallja, hogy az emberek túllépnek az Amazon „vásárlók is vásároltak” ajánlásain. Egyedi leleteket akarnak, és hajlandóak vadászni rájuk.
A költségvetésre összpontosító keresések hatalmas megugrása azt is jelzi, hogy a gazdasági aggodalmak alakítják az ünnepi kiadásokat. Azok a kereskedők, akik elérhető áron tudnak megkülönböztető termékeket kínálni, egyértelmű előnyben vannak.
A Pinterest megközelítése – a kemény adatok és a válogatott szakértelem ötvözése – lehet az ünnepi vásárlási útmutatók jövője. Megszünteti a találgatásokat a vásárlók számára, miközben egyértelmű jelzéseket ad a kereskedőknek arról, hogy mit kell raktározniuk és reklámozniuk.