
A legnagyobb növekedés az otthon és a szépségápolás területén
Az Otthon és kert kategória vezetett az alkalmazásmunkamenetek 18,7%-os növekedésével. A szépség 16,7%-kal, a divat pedig 12,5%-kal következett. Az olyan piacterek, mint az Amazon és az eBay, lassabban, 5,3%-kal nőttek.
Nevezetesen, a divat és a piacterek webes forgalma valóban csökkent. A divat 3,4%-kal csökkent a látogatások száma; a piacterek 4,2%-ot estek. Ennek ellenére az ezekbe a kategóriákba tartozó alkalmazások folyamatosan növekedtek.

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025
A Temu mindkét fronton növekedést ért el
A kínai piactér, a Temu kivételt képez. Az év során 56,9%-kal nőtt az interneten és 54,4%-kal az alkalmazásban. Az Egyesült Államokban tapasztalt küzdelmek után a vállalat más piacokra költözött. Az Egyesült Királyságban elérte a havi 12,18 milliót, Brazíliában pedig közel 30 milliót.
A HypeAuditor szerint Temu több mint 13 000 influencerből álló hálózatot épített ki az Instagramon. A becsült kampányelérés elérte a 2,3 milliárd megjelenítést, 186 millió dolláros megszerzett médiaértékkel.
Az E.l.f. fogadások az AI-ra és a Z generációra
Az e.l.f. kozmetikai márka 138%-os növekedést tapasztalt a napi aktív felhasználók számában , miután felvásárolta Hailey Bieber Rhode-ját. Az alkalmazás tartalmaz egy Color e.l.f.nalysis nevű mesterséges intelligencia eszközt a sminkárnyalatok bőrtónus alapján történő kiválasztásához.
Az alkalmazásfelhasználók több mint 45%-a a 18-24 éves korosztályba tartozik. Az Instagramon az e.l.f. körülbelül 34%-a 18-24 éves, 40%-a pedig 25-34 éves felhasználója.
Depop meglovagolja a viszonteladási hullámot
A Depop használt platform regisztrálta a legnagyobb ugrást – 221%-kal az alkalmazásletöltések számában az év során. A napi aktív felhasználók száma 51%-kal, 1,24 millióra nőtt.
A 2025 júniusában megrendezett „New York is on Depop” kampány növekedési hullámot váltott ki. A platform 1,500 nano- és mikro-influencert mozgósított, kevesebb mint 50,000 követővel. Összesen 3,500 Instagram-bejegyzés jelent meg maguktól az eladóktól származó tartalommal.
Az alkalmazásfelhasználók 52%-a 18-24 éves. Az alkalmazás kialakítása az Instagramot utánozza – profilokkal, követésekkel és kedvelésekkel a hagyományos e-shop elrendezés helyett.
Az IKEA szembemegy az otthon és kert trendjeivel
A svéd kiskereskedő 12,6%-os növekedést ért el az alkalmazásmunkamenetek számában, még akkor is, ha a webes forgalom 0,9%-kal csökkent. Az alkalmazás AR-eszközöket tartalmaz a bútorok térben történő megjelenítéséhez, a készletellenőrzéshez és a QR-kódokkal történő fizetéshez.
A hangulatelemzés azt mutatja, hogy a felhasználók pozitív értékelést adnak, különösen az AR-nézet funkcióra és a bolti gyors fizetési lehetőségre. Az elkötelezettség megugrik a promóciók során – például a 2025-ös nyári akció során.
Az év során 7 300 bejegyzés jelent meg az IKEA-ról , amelyek 90%-a nano alkotóktól származik, akiknek kevesebb mint 10 000 követője van. Az IKEA hackek, a barkácsprojektek és a felújítások dominálnak.

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025
Mit jelent ez az e-kereskedelmi vállalatok számára?
A webről az alkalmazásra való áttérés nem átmeneti. A vállalatoknak olyan alkalmazásokra van szükségük, amelyek többet tesznek, mint a webhelyük replikálása. Az adatok három mintát mutatnak: problémákat megoldó eszközöket (IKEA AR, e.l.f. színegyeztetése), ismétlődő látogatásokat ösztönző funkciókat (hűségprogramok, push értesítések) és olyan tartalmakat, amelyek olyan közösségi platformokon működnek, ahol az ügyfelek már időt töltenek.
Az alkalmazásokban nyerő márkák meghatározott korcsoportokra összpontosítanak, és a mobilközpontú viselkedésre építenek. A Z generációs felhasználók Instagram-szerű felületeket és személyre szabott élményeket várnak el. Az egyértelmű alkalmazásstratégiával nem rendelkező vállalatok elveszíthetik az elkötelezettséget, még akkor is, ha webes forgalmuk stabilnak tűnik.
Ez a minta a különböző piacokon érvényes. Az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és a brazil adatok mind ugyanabba az irányba mutatnak – az ügyfelek az alkalmazásokat használják, akár érett, akár növekvő e-kereskedelmi régiókban vannak.