A felhasználók elsősorban az emberi alakok irreális megjelenítésére és a generált képek általános „műanyag” megjelenésére panaszkodtak. A PR16-os modell a művészi stílusok utánzásával is nehezen boldogult, és olyan grafikai elemek, mint logók vagy bannerek létrehozásakor elmosódott szöveget produkált.
Ez hatással volt az e-kereskedelmi vállalkozásokra, amelyek a mesterséges intelligencia által generált termékképekre és marketinganyagokra támaszkodnak üzleteikben.
Ironikus módon az új PR16-os verzió a Microsoft eredeti nyilatkozatai szerint kétszeres generálási sebességet és jobb minőségű kimeneteket hozott volna . A valóság azonban mást bizonyított – a minőség romlása mellett a kulcsszavak cenzúrázása is fokozódott, többek között az anime-készítéssel és bizonyos termékkategóriákkal kapcsolatban.
Jordi Ribas, a Microsoft vállalati alelnöke és keresésért felelős vezetője megerősítette, hogy a vállalat megkezdte a korábbi PR13-as verzióra való visszatérés folyamatát.
„A bejelentett problémák egy részét sikerült megjavítanunk, és azt tervezzük, hogy a PR13-as verzióra állunk vissza, amíg ezeket nem tudjuk kijavítani. Az összes Pro felhasználó és a boostot használó kérések körülbelül 25%-a jelenleg a PR13-as verzióval működik. A telepítési folyamat sajnos nagyon lassú. Több mint egy hete kezdődött, és még 2-3 hétig fog tartani, mire elérjük a 100%-ot. Folyamatosan tájékoztatni foglak titeket. ,” jelentette ki Ribas.
Ez a fokozatos bevezetés azt jelenti, hogy az e-kereskedelmi vállalkozásoknak átmenetileg alternatív képgenerálási megoldások szolgáltatásaiba kell befektetniük, hogy fenntartsák vizuális marketingszabványaikat.
Az OpenAI, a DALL-E 3 mögött álló vállalat még nem kommentálta a helyzetet. Nem világos, hogy a problémákat maga a modell vagy a Microsoft implementációja okozta-e, de a szakértők hajlanak arra, hogy úgy vélik, inkább magával a PR16 modellel van probléma.