Ha iOS-eszközön keresztül vásárolsz Facebook- vagy Instagram-hirdetéseket, további 30%-os díjat számítunk fel, amely közvetlenül az Apple-t illeti meg. Ezt már tudják az Egyesült Államokban – a változás február óta érvényben van , és most minden hirdető számára bevezetik minden régióban, a Social Media Today szerint.
Az Apple 30%-os díjat számít fel az alkalmazáson belüli vásárlásokra az App Store szabályai szerint, amelyek az iOS-alkalmazásokon keresztül értékesített összes digitális termékre és szolgáltatásra vonatkoznak. A fő érvek a platform fenntartásának és fejlesztésének költségei, a felhasználói bázishoz való hozzáférés, a támogatási és szolgáltatási költségek, a bevételmegosztás a fejlesztőkkel és a folyamatos bevételtermelés.
Az Apple úgy véli, hogy a platformját és felhasználói bázisát használó vállalatoknak hozzá kell járulniuk az ökoszisztéma fenntarthatóságához és folyamatos növekedéséhez. Ez a díjstruktúra ellentmondásos volt, ami jogi kihívásokhoz és kritikákhoz vezetett a különböző vállalatok és szabályozók részéről.
Az Apple úgy véli, hogy a platformját és felhasználói bázisát használó vállalatoknak hozzá kell járulniuk az ökoszisztéma fenntarthatóságához és folyamatos növekedéséhez. Ez a díjstruktúra viták tárgyát képezte, ami jogi kihívásokhoz és kritikákhoz vezetett a különböző vállalatok és szabályozó testületek részéről.
A Meta gyorsan reagált
A Meta úgy alakította át webes platformját , hogy az iOS-eszközökön elérhető összes funkció számítógépeken is elérhető legyen. Ez az adaptáció lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy további díjak nélkül növeljék a bejegyzések számát, és hirdetéseket hozzanak létre.
Pedro Pavón, aki a Meta bevételszerzéséért és reklámozásáért felelős, a Threads-fiókjában kommentálta az esetet.
Még az Európai Unió is bíróság elé vitte az Apple-t.
„Az Apple új szlogenjének az „Act Different” -nek kell lennie. A mai napon további lépéseket teszünk annak biztosítása érdekében, hogy az Apple megfeleljen a DMA-szabályoknak. Okunk van feltételezni, hogy az AppStore szabályai, amelyek nem teszik lehetővé az alkalmazásfejlesztők számára, hogy szabadon kommunikáljanak saját felhasználóikkal, megsértik a DMA-t. Új ügyet nyitunk az Apple új iOS Általános Szerződési Feltételeivel kapcsolatban is. Az Apple védelemhez való jogának sérelme nélkül eltökélt szándékunk, hogy egyértelmű és hatékony DMA-eszköztárat alkalmazzunk annak érdekében, hogy végre valódi lehetőségeket nyissunk meg az innovátorok és a fogyasztók előtt” – nyilatkozta Thierry Breton, a belső piacért felelős biztos.
Ha a jövő héttől iOS-en vásárolsz Facebook- és Instagram-hirdetéseket, frissítsd a stratégiádat úgy, hogy inkább asztali számítógépet használj. Ez az egyszerű módosítás segít elkerülni a szükségtelen díjakat, és biztosítja a hirdetési költségkeret hatékonyabb felhasználását.