
Új választás az oldal létrehozása során
Radu Oncescu alkalmazáskutató volt az első, aki észrevette a változást. A képernyőképek egy egyszerűsített folyamatot mutatnak be, ahol a Facebook közvetlen választási lehetőséget kínál a felhasználóknak: „Cég” vagy „Alkotó” profil.
Korábban az oldalkészítési folyamat elsősorban az üzleti oldalakra összpontosított. Az alkotók professzionális fiókjai külön munkafolyamatban léteztek.
Most a Meta mindkét lehetőséget egyetlen folyamatba egyesíti, hogy az oldalak pontosabban kategorizálhatók legyenek az alkalmazáson belül.

Source: Radu Oncescu via Threads (@oncescuradu)
Hol válik világossá
Egyes esetek továbbra is kétértelműek. A szerző alkotó vagy cég? A professzionális oldalak csak webalapú alkotóknak szólnak, vagy minden alkotónak? És hogyan kapcsolódik ez a művészekhez?
A Social Media Today szerint ezekre a kérdésekre nincs végleges válasz. A megközelítés azonban egyszerűbb, mint korábban, és több alkotónak kell a megfelelő kategóriába kerülnie, és hozzá kell férnie az igényeiknek megfelelő eszközökhöz.
Miért tesz különbséget a Meta a kategóriák között?
A Meta keresi a módját annak, hogy javítsa a különböző entitások kategorizálását az alkalmazásban. 2024 novemberében a vállalat megszüntette azt a lehetőséget, hogy nyilvános követők legyenek a személyes profilokon – ez egy újabb lépés annak biztosítása felé, hogy minden oldal és vállalkozás a megfelelő fióktípussal rendelkezzen.
A megfelelő fiók nagy különbséget jelent – mind az elérhető eszközök tekintetében, mind a Meta fiókja népszerűsítése tekintetében. A Metának szüksége van alkotókra, és meg akarja mutatni nekik, hogy stabil, értékes jelenlétet tudnak kiépíteni az alkalmazásban. Úgy tűnik, hogy a vállalat kevésbé aggódik a vállalkozások miatt, és inkább arra összpontosít, hogy hirdetéseket vásároljon. Ezért fontos a két kategória megfelelő elkülönítése.
Kérdés márkáknak
Van egy érdekes szempont: ez arra utalhat, hogy a márkák jobban járnak, ha alkotói profilokra váltanak.
Talán, ha van valaki a csapatában, aki alkotónak minősíthető, az hatékonyabb megközelítés lehet. A kiadvány azonban megjegyzi, hogy ha vállalkozásként indít egy professzionális oldalt, a Meta valószínűleg elég gyorsan felszámolja ezt.
Újabb lépés az egyszerűsítésben
A Meta szerint ez egy újabb frissítés, amelynek célja az oldallétrehozási folyamat egyszerűsítése és a megfelelő kategorizálás biztosítása az alkalmazásban.