3 perc olvasási idő

A Meta megváltoztatja a Facebook üzleti oldalainak létrehozását

A Meta megváltoztatja a felhasználók üzleti jelenlétének módját a Facebookon – írja a Social Media Today. Az új folyamat egyértelmű választást kínál a vállalati oldal és a professzionális alkotói fiók között. Eddig ez két külön munkafolyamat volt.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
A Meta megváltoztatja a Facebook üzleti oldalainak létrehozását
Forrás: ChatGPT

Új választás az oldal létrehozása során

Radu Oncescu alkalmazáskutató volt az első, aki észrevette a változást. A képernyőképek egy egyszerűsített folyamatot mutatnak be, ahol a Facebook közvetlen választási lehetőséget kínál a felhasználóknak: „Cég” vagy „Alkotó” profil.

Korábban az oldalkészítési folyamat elsősorban az üzleti oldalakra összpontosított. Az alkotók professzionális fiókjai külön munkafolyamatban léteztek.

Most a Meta mindkét lehetőséget egyetlen folyamatba egyesíti, hogy az oldalak pontosabban kategorizálhatók legyenek az alkalmazáson belül.

Three screenshots showing Facebook's new page creation workflow with Business and Creator options and customization features

Source: Radu Oncescu via Threads (@oncescuradu)

Hol válik világossá

Egyes esetek továbbra is kétértelműek. A szerző alkotó vagy cég? A professzionális oldalak csak webalapú alkotóknak szólnak, vagy minden alkotónak? És hogyan kapcsolódik ez a művészekhez?

A Social Media Today szerint ezekre a kérdésekre nincs végleges válasz. A megközelítés azonban egyszerűbb, mint korábban, és több alkotónak kell a megfelelő kategóriába kerülnie, és hozzá kell férnie az igényeiknek megfelelő eszközökhöz.

Miért tesz különbséget a Meta a kategóriák között?

A Meta keresi a módját annak, hogy javítsa a különböző entitások kategorizálását az alkalmazásban. 2024 novemberében a vállalat megszüntette azt a lehetőséget, hogy nyilvános követők legyenek a személyes profilokon – ez egy újabb lépés annak biztosítása felé, hogy minden oldal és vállalkozás a megfelelő fióktípussal rendelkezzen.

A megfelelő fiók nagy különbséget jelent – mind az elérhető eszközök tekintetében, mind a Meta fiókja népszerűsítése tekintetében. A Metának szüksége van alkotókra, és meg akarja mutatni nekik, hogy stabil, értékes jelenlétet tudnak kiépíteni az alkalmazásban. Úgy tűnik, hogy a vállalat kevésbé aggódik a vállalkozások miatt, és inkább arra összpontosít, hogy hirdetéseket vásároljon. Ezért fontos a két kategória megfelelő elkülönítése.

Kérdés márkáknak

Van egy érdekes szempont: ez arra utalhat, hogy a márkák jobban járnak, ha alkotói profilokra váltanak.

Talán, ha van valaki a csapatában, aki alkotónak minősíthető, az hatékonyabb megközelítés lehet. A kiadvány azonban megjegyzi, hogy ha vállalkozásként indít egy professzionális oldalt, a Meta valószínűleg elég gyorsan felszámolja ezt.

Újabb lépés az egyszerűsítésben

A Meta szerint ez egy újabb frissítés, amelynek célja az oldallétrehozási folyamat egyszerűsítése és a megfelelő kategorizálás biztosítása az alkalmazásban.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU